گوناگون

معرفی باتری جدید CATL با برد بیش از 1000 کیلومتر و شارژ سریع

بزرگترین سازنده باتری جهان CATL اعلام کرده است که تولید باتری خودروی الکتریکی جدید را با مسافت بیش از 620 مایل (بیش از 1000 کیلومتر) آغاز خواهد کرد. باتری EV در سال 2023 وارد تولید خواهد شد و به طور رسمی باتری Qilin نامگذاری شده است.

این باتری 50 درصد کارآمدتر از باتری‌ای است که در حال حاضر روی تسلا مدل S استفاده می‌شود. در مقابل برد بیش از 620 مایلی Qilin، طولانی‌ترین خودروی الکتریکی تسلا مدل S تنها برد 405 مایل را ارائه می‌کند. در آمریکا، دوربردترین خودروی الکتریکی موجود، مدل 169000 دلاری Lucid Air است. Lucid Air استارت آپ مستقر در کالیفرنیا، یک خودروی الکتریکی داشته که می تواند 520 مایل در هر بار شارژ را طی کند.

به گفته CATL، باتری Qilin انرژی زیادی را در یک فضای کوچک بسته بندی می کند. این به دلیل پیشرفت در شیمی باتری و بسته بندی امکان پذیر است. به گفته CATL، این باتری دارای تراکم انرژی 255 وات ساعت در هر کیلوگرم است و 13 درصد قدرتمندتر از پیکربندی تسلا است که اخیراً برای شاسی‌بلندهای مدل Y خود که 4680 باتری بوده، استفاده می‌کند.

اگر وسیله نقلیه ای به باتری های کافی مجهز باشد، می تواند مسافت های زیادی را طی کند و اطمینان از اینکه باتری ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند یا وزن زیادی ندارند، بخش سختی است. علاوه بر این، CATL همچنین ادعا کرد که Qilin می تواند از 10 درصد تا 80 درصد در 10 دقیقه شارژ شود، و آن را از هر چیزی که بازار ارائه می دهد جدا کند. با این حال، آمار واقعی تنها زمانی مشخص خواهد شد که باتری در بازار عرضه شود و خودروهای برقی با استفاده از Qilin در جاده باشند.

هیچ سخنی رسمی مبنی بر اینکه کدام خودروسازان آمریکایی علاقه مند به پیاده سازی Qilin در خودروها هستند، وجود ندارد. در همین حال، بلومبرگ گزارش می دهد که دو سازنده چینی خودروهای الکتریکی، Hozon و Li Auto، تاکنون متعهد شده اند که از پک Qilin در مدل های آینده استفاده کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا