امنیت

سیستم عامل های آینده اپل دارای حالت قفل فوق امن خواهند بود

اپل اعلام کرده است که iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura دارای حالت Lockdown هستند که محافظت اختیاری برای کسانی است که با تهدیدهای جدی برای امنیت دیجیتال خود مواجه هستند. خوشبختانه، اکثر مردم هرگز نیازی به استفاده از آن نخواهند داشت، اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند، محصولات اپل را به ابزارهای ضروری تبدیل می کند.

به گفته این شرکت، حالت Lockdown با در نظر گرفتن افراد خاصی ایجاد شده که هدف حملات پیشرفته ای هستند. پس از فعال شدن، حالت قفل محافظت های زیر را ارائه می دهد:

  • پیام ها: اکثر تایپ های پیوست پیام به غیر از تصاویر مسدود شده اند. برخی از ویژگی‌ها، مانند پیش‌نمایش لینک، غیرفعال هستند.
  • مرور وب: برخی از فناوری‌های پیچیده وب، مانند گردآوری جاوا اسکریپت به‌موقع (JIT)، غیرفعال می‌شوند، مگر اینکه کاربر یک سایت مورد اعتماد را از حالت قفل خارج کند.
  • خدمات اپل: دعوت‌نامه‌های دریافتی و درخواست‌های خدمات، از جمله تماس‌های فیس تایم، در صورتی مسدود می‌شوند که کاربر قبلاً تماس یا درخواستی برای آغازگر ارسال نکرده باشد.
  • وقتی آیفون قفل است، اتصالات سیمی با رایانه یا لوازم جانبی مسدود می شود.
  • پروفایل های پیکربندی را نمی توان نصب کرد، و دستگاه نمی تواند در مدیریت دستگاه تلفن همراه (MDM) ثبت نام کند، در حالی که حالت Lockdown  روشن است.

با گذشت زمان، اپل به تقویت حالت Lockdown ادامه خواهد داد و فعالانه از جامعه امنیتی بازخورد می خواهد. برنامه Apple Security Bounty اکنون بخش جدیدی برای محققانی دارد که به دنبال نقص در حالت Lockdown هستند و همه جوایز دو برابر می شوند – این بدان معنی است که شما می توانید تا 2,000,000 دلار برای یافتن جدی ترین آسیب پذیری ها درآمد کسب کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا