یک سری از مزایای مختلف وجود دارد که می توانید با تبدیل متن به گفتار به آنها دست پیدا کنید، مهم نیست که چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید. اما دانلود اپلیکیشن های مختلف بر روی رایانه شما فقط برای امتحان کردن تبدیل متن به گفتار می‌تواند کمی کار دلهره‌آور باشد.

خوشبختانه، بسیاری از سرویس های آنلاین وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد دانلود، به عملکردی مشابه بسیاری از سرویس های تبدیل متن به گفتار دست پیدا کنید. در این مقاله به برخی از بهترین سایت ها و افزونه های آنلاین جهت تبدیل متن به گفتار اشاره خواهیم کرد.

1. Text to Voice Online

Text to Voice Online یک ابزار آنلاین عالی است که به شما این امکان را می دهد، تا به سرعت و به راحتی یک متن را گرفته و بخواهید آن را با صدای بلند برای شما بخواند. رابط کاربری Text to Voice Online بسیار ساده است. قسمت اعظم صفحه شما تحت تسلط مکانی است که متن خود را برای خواندن قرار می دهید، با چند گزینه اضافی در بالا و پایین.

وقتی متنی را که می‌خواهید بخوانید به این فضا اضافه شد، می‌توانید گزینه‌ها را در پایین تنظیم کنید. در اینجا می توانید موارد زیادی مانند زبان، صدای گفتاری و سرعت ضبط را تنظیم کنید. وقتی کارتان تمام شد، فقط روی دکمه پخش کلیک کنید تا فایل صوتی تولید شود.  در اینجا مهم است که توجه داشته باشید که Text to ،Voice Online برخلاف خواندن آن از روی صفحه تان، یک فایل صوتی را بر اساس متن شما ایجاد می کند. برای مثال، اگر متوجه یک خطای کوچک در متن می‌شوید که نیاز به ویرایش دارد، به این معنی است که باید فایل را به طور کامل بازسازی کنید.

با این حال، این باعث می شود که دانلود فایل به راحتی انجام شود. برای مثال اگر می‌خواهید متن را روی گوشی خود دانلود کنید تا بعداً به آن گوش دهید، این عالی است. البته، همیشه می‌توانید به جای آن از یکی از بسیاری از برنامه‌های تبدیل متن به گفتار عالی برای اندروید استفاده کنید. Text to Voice Online به طور پیش فرض محدود است. به عنوان مثال، محدودیت 500 کاراکتر در هر متن در طرح پیش فرض آنها وجود دارد. می توانید با خرید کاراکترهای بیشتر برای خواندن، این را گسترش دهید. همچنین با ویژگی های دیگری مانند صدای پس زمینه و صداهای احساسی همراه است.

2. Text to Speech Online

در مرحله بعد، Text to Speech Online را داریم. اگر به دنبال چیزی هستید که کمی سریع تر و استفاده بالقوه آسان تر باشد، Text to Speech Online یک گزینه عالی برای انجام این کار است. Text to Speech Online یک اپلیکیشن فوق‌العاده سبک است که آن را برای برنامه‌های سریع و یکباره عالی می‌کند. اگر فقط به یک وب سایت نیاز دارید تا متنی را بخوانید و سپس آن را فراموش کنید، Text to Speech Online یک انتخاب عالی برای همین است.

استفاده از این سایت تقریباً به همان راحتی بوده که انتظار دارید. کادری وجود دارد که می‌توانید متن خود را وارد کنید، نوار لغزنده‌ای که می‌تواند سرعت پخش را تنظیم کند، و گزینه‌ای برای انتخاب صداهای مختلف تولید شده توسط رایانه وجود دارد. محدودیتی برای تعداد کلمات یا نویسه‌هایی که Text to Speech Online می‌تواند بخواند وجود ندارد، که اگر بخواهید کل مقاله یا مقاله را در آن کپی کنید عالی است. همچنین محل قرار گرفتن آن را در حین خواندن برجسته می کند، که اگر بخواهید در حین خواندن متن با آن همراه باشید، این یک ویژگی کوچک مفید است.

3. NaturalReader

اگر به دنبال چیزی فوق العاده با ویژگی های غنی هستید، NaturalReader به راحتی یکی از مفیدترین ورودی های این لیست برای چنین هدفی است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با NaturalReader انجام دهید، بنابراین اگر این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، احتمالاً این سرویس تبدیل متن به گفتار آنلاین برای شما است.

هسته اصلی NaturalReader چیزی است که شما انتظار دارید. کادری وجود دارد که می توانید متن خود را تایپ یا جایگذاری کنید و NaturalReader از آنجا کار می کند. چیزی که NaturalReader را عالی می کند تمام ویژگی هاست. به عنوان مثال، NaturalReader یکی از چشمگیرترین طیف های صداهای موجود را دارد، هرچند شایان ذکر است که کاربران رایگان تنها می توانند از اکثر آنها به مدت 20 دقیقه در روز استفاده کنند. می توانید سرعت پخش را تنظیم کنید و به راحتی از طریق متن به نقاط خاصی پرش کنید.

NaturalReader نشان می دهد که دقیقاً در کجای متن هستید و به شما امکان می دهد تا زمانی که حساب کاربری دارید به راحتی فایل های خود را دانلود کنید. همچنین گزینه هایی برای حالت تاریک و همچنین قابلیت تنظیم رنگ هایلایت، اندازه فونت، اسکرول خودکار، حجم صدا و موارد دیگر وجود دارد. NaturalReader حتی یک افزونه دارد که می توانید آن را به مرورگر خود اضافه کنید تا بدون توجه به جایی که هستید به بسیاری از این ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

البته، همیشه می‌توانید از یکی از بسیاری دیگر از افزونه‌های متن به گفتار عالی کروم استفاده کنید. برخی از عناصر این ویژگی‌ها در پشت حساب‌های پریمیوم قفل شده‌اند که گزینه‌های زبان، اسکنر دوربین OCR و موارد دیگر را نیز گسترش می‌دهند.

4. textfromtospeech.com

در نهایت، textfromtospeech.com را داریم. اگر به دنبال چیزی با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها هستید که توسط هیچ گزینه پریمیومی متوقف نشود، ممکن است textfromtospeech.com همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. textfromtospeech.com یک وب سایت بسیار ساده با عملکردهای بسیار جالب است. یک جعبه بزرگ وجود دارد که می توانید متن خود را تایپ یا کپی کنید و عملکردهای اساسی مانند پخش متن بسیار خوب کار می کنند.

نکته جالب در مورد textfromtospeech.com این است که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که در جای دیگر در دسترس نیستند. برای مثال، می‌توانید نه تنها سرعت پخش را تنظیم کنید، بلکه می‌توانید زیر و بم و صدا را نیز تنظیم کنید. همچنین می‌توانید سخنرانی خود را به‌راحتی به‌صورت فایل ذخیره کنید، که اگر می‌خواهید دوباره به آن در جای دیگری گوش دهید، یک ویژگی بسیار مفید است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *