گوناگون

سامسونگ در پی ساخت 11 کارخانه تراشه در تگزاس است

سامسونگ در حال ساخت یک کارخانه تراشه سازی در منطقه آستین، تگزاس در ایالات متحده است که هزینه آن حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده است. اما این تنها چیزی نیست که شرکت به فکر ساخت در آن منطقه است. در واقع، سامسونگ برای 11 کارخانه دیگر که می خواهد در تگزاس، در ناحیه تیلور و مانور بسازد، درخواست معافیت مالیاتی داده است.

البته، این به دور از انجام معامله است – و بدون شک چیزهای زیادی به این بستگی دارد که آیا سامسونگ آن معافیت‌های مالیاتی را دریافت می‌کند یا خیر – آنها به 4.8 میلیارد دلار می‌رسند. در غیر این صورت، این برنامه ها به وضوح کنار گذاشته می شوند. اما اگر مشوق‌های مقامات محلی را دریافت کند، کل سرمایه‌گذاری در 11 کارخانه تولیدی می‌تواند حدود 192 میلیارد دلار باشد، که فقط مبلغ خیره‌کننده‌ای است.

سامسونگ همچنین می‌تواند بیش از 10000 شغل در این منطقه ایجاد کند در صورتی که همه اینها به نتیجه برسد. در واقع، اگر همه چیز پیش برود، این بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی در تاریخ تگزاس مرکزی خواهد بود. دو مورد از 11 فابریک پیشنهادی در آستین و 9 مورد در تیلور، شهری با 17000 نفر جمعیت در 25 مایلی شمال شرقی آستین، که کارخانه فعلی سامسونگ در حال ساخت نیز در آن قرار دارد، خواهد بود. کارخانه های آستین 25.4 میلیارد دلار از سرمایه گذاری جدید و 1800 شغل را تشکیل می دهند، در حالی که تیلور به ترتیب 167.6 میلیارد دلار و 8200 شغل ایجاد می کند.

اولین چیزی که می‌توان از این مدل‌ها راه‌اندازی کرد، سال 2034 است، در حالی که دو مورد از آنها فقط برای سال 2042 برنامه‌ریزی شده‌اند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هیچ یک از اینها الزام آور نیست – سامسونگ هیچ تضمینی مبنی بر ایجاد هیچ یک از امکانات را ارائه نکرده است، بنابراین برنامه ها همچنان می توانند تغییر یابند یا به طور کلی کنار گذاشته شوند، حتی اگر شرکت مشوق های خود را دریافت کند.

یکی از سخنگویان سامسونگ گفت که برنامه های تشویقی که به تازگی ثبت شده اند، بخشی از برنامه ریزی بلندمدت این شرکت است. این سازمان به دنبال “ارزیابی قابلیت ساخت کارخانه های ساخت اضافی در ایالات متحده” است. برنامه تشویقی تگزاس قرار است در پایان سال جاری منقضی شود، و این منجر به هجوم شرکت‌ها در ماه‌های اخیر شد – سامسونگ تازه‌ترین شرکتی است که این کار را انجام داده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا