نرم افزار و اینترنت

8 اپلیکیشن برتر لینوکس برای دانلود و مدیریت تصاویر پس زمینه

توزیع لینوکس شما احتمالاً دارای تصاویر پس زمینه متعددی است، اما تعجبی ندارد که نخواهید به پیش فرض ها پایبند باشید. با این حال، جستجوی والپیپرهای آنلاین گاهی اوقات می‌تواند زمان‌بر باشد و شما را به گوشه‌هایی از وب که ظاهری ناب دارند هدایت کند. خوشبختانه، بیش از چند اپلیکیشن لینوکس برای یافتن و دانلود تصاویر پس زمینه متعهد هستند. اما اینجاست که سرگرمی شروع می شود. برخی به شما کمک می کنند والپیپرها را بر اساس زمان روز تغییر دهید، والپیپرها را متناسب با تم تیره خود تغییر دهید یا حتی خودتان بسازید.

1. Fondo

Unsplash یک منبع عالی از تصاویر پس زمینه بالقوه است. به جای مرور وب سایت در یک مرورگر وب، دانلود دستی تصاویر، و مرتب کردن آنها در پوشه ها، اگر برنامه ای وجود داشته باشد که بتواند این کار را برای شما انجام دهد چه می شود؟ آن برنامه Fondo است. این برنامه کوچک هر گونه عارضه ای را از کار پیدا کردن یک تصویر زمینه جدید حذف می کند. به سادگی آنچه را که به دنبال آن هستید تایپ کنید یا بر اساس دسته بندی مرور کنید، روی تصویری کلیک کنید که خیال شما را غلغلک می دهد، و دوباره به استفاده از رایانه برای کارهای دیگر برگردید.

Fondo برای سیستم عامل ابتدایی طراحی شده، اما تقریباً برای هر توزیعی در دسترس است. ظاهر آن به اندازه‌ای خنثی است که در بسیاری از آن‌ها نامرتب به نظر نمی‌رسد.

2. Wallpaper Downloader

Wallpaper Downloader یک ابزار قدرتمند برای کاربران به نظر می رسد. رابط کاربری این برنامه درهم و برهم و نامفهوم است، اما ویژگی‌های آن بسیار بیشتر از هر برنامه والپیپر دیگری در این لیست است. با Wallpaper Downloader، می‌توانید انتخاب کنید که از کدام وب‌سایت به‌عنوان منبع دانلود، چه وضوح، چه کلمات کلیدی و چه کلمات کلیدی داشته باشد. به علاوه می توانید پوشه ای را برای ذخیره والپیپرهای دانلود شده در آن مشخص کنید.

این برنامه فقط در مورد به دست آوردن تصاویر پس زمینه نیست. همچنین می تواند پس از یک بازه زمانی مشخص، تصویر زمینه شما را به طور خودکار تغییر دهد. می‌توانید بین والپیپر های رایانه‌تان یکی را انتخاب کنید یا به آن بگویید که والپیپر جدید را به‌طور خودکار دانلود کند. Wallpaper Downloader می‌تواند به‌طور خودکار هنگام راه‌اندازی رایانه‌تان شروع شود و به حداقل برسد و بی‌صدا در پس‌زمینه کار کند بدون اینکه باعث حواس‌پرتی شود.

3. Wallpaper Selector

Wallpaper Selector به شبکه ای از والپیپرهای موجود باز می شود تا بتوانید دانلود کنید و لذت ببرید. برای تنظیم یک والپیپر، روی تصویری که برای شما جذاب است کلیک کنید، منتظر بمانید تا دانلود شود، سپس آن را به عنوان پس زمینه خود اعمال کنید. تصاویر پس زمینه Wallpaper Selector از Wallhaven، یکی از بهترین سایت های عالی برای دانلود تصاویر پس زمینه آمده است. اگر هیچ یک از تصاویر ظاهر شده را دوست ندارید، کار زیادی برای تغییر دادن گزینه ها نمی توانید انجام دهید.

منوی تنظیمات برگزیده برنامه تنها سه گزینه را ارائه می دهد: General، Anime و People. انتخاب یکی باعث تازه شدن شبکه نمی شود. در عوض، با اسکرول بیشتر به پایین، انتخاب شما تغییر می‌کند که کدام تصاویر ظاهر می‌شوند.

4. Nostalgia

هر نسخه از محیط دسکتاپ گنوم با یک تصویر زمینه پیش فرض جدید همراه است. یافتن این والپیپرها به صورت آنلاین دشوار است، فرقی نمی‌کند به دنبال والپیپر نسخه جدید یا قدیمی گنوم باشید. اینجاست که Nostalgia وارد می شود.

گنوم والپیپرهای پیش‌فرض مورد استفاده در گنوم را ارائه می‌کند که به نسخه 3.0 برمی‌گردند. در حالی که هر والپیپر معمولاً فقط به طور نامحسوس نسبت به تصویر قبلی تغییر می کند، در طول یک دهه، ممکن است تعجب کنید که چگونه والپیپرهای جدیدتر با گزینه های قبلی متفاوت هستند. اگر در تمام این مدت از گنوم استفاده کرده باشید، حتی ممکن است احساس نوستالژیک کنید.

5. Dynamic Wallpaper

Dynamic Wallpaper ابزاری است که یک کار را انجام می دهد. این به شما کمک می کند والپیپرهایی ایجاد کنید که بسته به اینکه از تم روشن یا تیره استفاده می کنید، به طور خودکار تغییر می کنند. برنامه را باز کنید، نسخه ای از والپیپر را برای استفاده با تم روشن انتخاب کنید، سپس یکی را برای استفاده با تم تیره خود انتخاب کنید، نام والپیپر را انتخاب کنید.

6. Dynamic Wallpaper Editor

Dynamic Wallpaper Editor نامی مشابه با Dynamic Wallpaper دارد، اما کار اساساً متفاوتی را انجام می دهد. Dynamic Wallpaper Editor والپیپرهایی را ایجاد می کند که پس از یک زمان از پیش تعیین شده تغییر می کنند. این تصاویر پس زمینه متحرک نیستند. در عوض، این تصاویر پس زمینه پویا XML بیشتر شبیه به نمایش اسلاید پس زمینه هستند. اگر پوشه‌ای پر از عکس‌های طبیعت دارید که دوست دارید در آن بچرخید، می‌توانید والپیپرهایی ایجاد کنید که در هر یک از آنها بیش از 24 ساعت چرخه می‌شود. اینکه چه تعداد تصویر برای ایجاد والپیپر پویا خود استفاده می کنید و مدت زمان نمایش هر والپیپر کاملاً به شما بستگی دارد.

7. HydraPaper

استفاده از بیش از یک مانیتور به معنای داشتن بیش از یک راه برای مشاهده تصویر زمینه است. شاید بخواهید والپیپر شما در هر سه نمایشگر کشیده شود. شاید بخواهید برای هر کدام یک متفاوت تنظیم کنید. انتخابگر والپیپر داخلی توزیع شما ممکن است برای این مورد خاص به خوبی پاسخگو نباشد. در چنین شرایطی، HydraPaper را بررسی کنید. علاوه بر این وظایف، می‌توانید والپیپرهای خود را در پوشه‌ها مرتب کنید و از برنامه بخواهید پس‌زمینه شما را به‌طور تصادفی انتخاب کند.

اگر یک والپیپر کل صفحه را نمی پوشاند، می توانید پس زمینه را محو کنید تا ظاهر جذابی داشته باشد. HydraPaper یک برنامه گنوم است، اما از بسیاری از محیط های دسکتاپ از جمله MATE، Cinnamon و Budgie پشتیبانی می کند.

8. Avvie

Avvie ابزاری است که می تواند به شما کمک کند والپیپر خود را ایجاد کنید. فرض کنید عکس بزرگی دارید که با نسبت مانیتور شما مطابقت ندارد. با Avvie، هم می توانید عکس را کوچک کنید و هم می توانید در صورت لزوم برش دهید. Avvie به تصاویر والپیپر محدود نمی شود. می توانید از آن برای ایجاد آواتار نیز استفاده کنید. در حالیکه می توانید از هر ویرایشگر عکس برای انجام همان کار استفاده کنید، Avvie این فرآیند را ساده می کند، و گاهی اوقات بهترین ابزار بدون مشکل است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا