شیائومی در رویداد روز گذشته مجموعه ای از محصولات جدید خود را معرفی کرد. با این حال، چیزی که بیش از همه ما را تحت تاثیر قرار داد اولین ربات انسان نما شیائومی به نام CyberOne است. البته این اولین بار نیست که غول فناوری چینی یک محصول رباتیک را عرضه می کند. این شرکت قبلاً از CyberDog رونمایی کرده بود که همانطور که از نامش پیداست از دوست پشمالوی ما الهام گرفته شده است.

طبق گفته این شرکت، CyberOne یک ربات بیونیک انسان نما با مقیاس کامل است که 177 سانتی متر قد و 52 کیلوگرم وزن دارد. به آن لقب “برادر فلزی” داده اند و به نوعی به آن علامت زودیاک، لئو نیز داده اند. صورت ربات از یک پنل OLED منحنی ساخته شده و می تواند دنیا را به صورت سه بعدی ببیند. برای شنوایی دو میکروفون دارد.

این دستگاه به الگوریتم کنترل کل بدن خود توسعه یافته شیائومی مجهز شده که می تواند حرکت 21 مفصل را هماهنگ کند. علاوه بر این، ربات انسان نما می تواند 45 احساس معنایی انسان را تفسیر و 85 معناشناسی محیطی را تشخیص دهد. ادعا می شود که این ربات هر روز مهارت های جدیدی یاد می گیرد. به گفته شیائومی، ربات انسان نما CyberOne، مکاترونیک پیچیده و هوش مصنوعی ایجاد شده توسط آزمایشگاه های تخصصی ربات این شرکت را ترکیب می کند. این شرکت ادعا می کند که برای ساخت CyberOne از منابع و نیروی کار قابل توجهی استفاده شده است.

CyberOne فقط یک محصول نسل اول است و بیشتر جنبه های آن هنوز در مرحله توسعه است. ربات CyberOne شیائومی چیزی در محدوده 600,000 تا 700,000 یوان (حدود 89,100 تا 104,000 دلار) قیمت خواهد داشت و هنوز تجاری نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *