امروز، گوگل با انتشار عمومی اندروید 13 همه را شگفت زده کرد و اکنون برای گوشی های پیکسل واجد شرایط عرضه می شود. پس از به‌روزرسانی به اندروید 13، پیکسل‌ها 6، 6 پرو و پیکسل 6a نمی‌توانند به اندروید 12 برگردند.

هشدار: بروزرسانی اندروید 13 برای پیکسل 6، 6 پرو و 6a حاوی به‌روزرسانی بوت‌لودر است که نسخه ضد رول بک را ارتقا می بخشد. پس از فلش بیلد اندروید 13 در این دستگاه ها، نمی توانید بیلدهای قدیمی اندروید 12 را فلش کنید.

این تغییر در صفحه Android 13 Factory Images برای گوشی های پیکسل ذکر شده است، اما هیچ اشاره‌ای به ویژگی anti-roll back در دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل وجود ندارد. اگرچه دلیل تایید نشده، اما فرض بر این است که مجموعه پیکسل 6 با تراشه گوگل تنسور برای محافظت از دستگاه های خود در برابر سوء استفاده های بعدی کافی است.

ویژگی anti-roll back یک اقدام امنیتی در نظر گرفته شده که اکنون برای تلفن های گوگل پیکسل در حال اجراست. اندروید 13 یک تم Material You اصلاح‌شده را با تصاویری بهبودیافته کارت «در حال پخش» و کنترل‌های دقیق‌تر مجوز برنامه مانند اجازه دادن به برنامه برای دسترسی به یک مورد بدون دسترسی به تمام فضای ذخیره‌سازی داخلی ارائه می‌کند. همچنین از Spatial Audio، Bluetooth LE Audio و پخش صدا به چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *