اگر اخیراً به فضای موبایل دقت کرده باشید، می‌دانید که سابقه انتشار نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل در هر زمانی یکی بوده است. سال گذشته، اندروید 12 در اوایل اکتبر عرضه شد. امسال اندروید 13 امروز عرضه می شود. این شرکت اعلام کرد که بروزرسانی هم برای دستگاه های پیکسل سازگار و هم برای دستگاه های سامسونگ، ایسوس، اوپو، وان پلاس، موتورولا، شارپ، ویوو و غیره ارسال می شود.

این بروزرسانی، به بهبود تم Material You معرفی شده در اندروید 12، بهینه سازی کنترل‌های حریم خصوصی موجود و توانایی کپی و پیست در دستگاه‌های اندروید پشتیبانی‌شده می پردازد. با شخصی‌سازی، گوگل قابلیت سفارشی‌سازی برنامه‌های غیر گوگل را برای مطابقت با تم و رنگ‌های تنظیم‌شده ارائه کرده، و باعث می‌شود متریالی که طراحی می‌کنید در گوشی شما منسجم‌تر شود. همچنین شامل بروزرسانی پیکربندی تنظیمات زبان براساس هر برنامه، پخش کننده رسانه و حالت زمان خواب جدید است.

برای حفظ حریم خصوصی، گوگل تنظیمات مجوز دقیق‌تری را اضافه کرده که به شما امکان می‌دهد به جای دسترسی کامل به کتابخانه رسانه، فقط عکس‌ها و ویدیوهای خاصی را به اشتراک بگذارید. اندروید 13 همچنین پس از مدتی به طور خودکار تاریخچه کلیپ بورد را پاک می کند و شما باید به برنامه ها اجازه ارسال اعلان ها را بدهید تا اینکه به طور پیش فرض روشن باشد.

Spatial Audio اکنون در اندروید پشتیبانی می‌شود، مشروط بر اینکه هدفون‌هایی را برای این ویژگی پشتیبانی کرده باشید که امکان ردیابی سر را فراهم می‌کند. بلوتوث LE Audio نیز پشتیبانی می‌شود، و دوباره به لوازم جانبی نیاز دارید که بتواند با آن کار کند، اما اگر آنها را دارید باید انتظار صدای بلوتوث با تأخیر کمتر، کیفیت بهبود یافته و پشتیبانی از پخش صدا به چندین دستگاه را به طور همزمان داشته باشید.

نوار وظیفه بروزرسانی شده در تبلت‌ها به شما امکان می‌دهد همه برنامه‌های خود را در یک نگاه ببینید و به به راحتی هر برنامه موجود در کتابخانه خود را به حالت تقسیم صفحه بکشید و رها کنید. هنگام استفاده از قلم، تبلت‌ها از رد کف دست نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین دیگر لمس تصادفی نخواهید داشت. پشتیبانی از ویدیوی HDR در برنامه‌های دوربین شخص ثالث در اندروید 13، و نمایشگرهای بریل برای Talkback وجود دارد. «به زودی»، می‌توانید محتوایی مانند URL، تصویر یا متن را از گوشی اندروید خود به تبلت اندروید خود یا بالعکس کپی کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *