سخت افزار

معرفی نسخه دوم USB4 با حداکثر سرعت انتقال 80 گیگابیت بر ثانیه

گروه پروموتر USB بالاخره USB4 نسخه 2.0 را معرفی کرد. اگرچه نامگذاری نشان می دهد که این فقط یک بروزرسانی نسل دوم USB4 است، اما از سرعت انتقال دو برابر نسل قبلی خود تا 80 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. استاندارد جدید با USB4 نسخه 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و تاندربولت 3 سازگار بوده و از USB 1.0 و تاندربولت 4 پشتیبانی نمی کند. مشخصات USB4 2.0 برای USB Type-C و USB Power Delivery (USB PD) نیز به روز می شود. به دلیل مشکلات مربوط به مجوز، USB و Thunderbolt به طور موازی به روز می شوند.

لپ تاپ های اینتل دارای پورت Thunderbolt هستند، در حالی که لپ تاپ های AMD Ryzen دارای نام تجاری USB4 هستند. با این حال، حتی پس از بروزرسانی اینتل به تاندربولت 4، سرعت انتقال تقریباً معادل تاندربولت 3 و USB4 1.0 بود. با نسخه دوم، لپ‌تاپ‌های مبتنی بر رایزن حداقل تا زمانی که اینتل تاندربولت 5 را معرفی کند، ممکن است برتری داشته باشند.

برد ساندرز، رئیس گروه پروموتر USB، گفت:

یک بار دیگر با پیروی از سنت USB، این مشخصات به روز شده USB4 عملکرد داده را دو برابر کرده تا سطوح بالاتری از عملکرد را به اکوسیستم USB Type-C ارائه دهد. راه حل هایی که بیشترین مزیت را از این افزایش سرعت می بینند شامل نمایشگرهای با کارایی بالاتر، فضای ذخیره سازی و هاب ها و داک های مبتنی بر USB است.

ویژگی های کلیدی راه حل USB4 به روز شده عبارتند از:

  • عملکرد تا 80 گیگابیت بر ثانیه، بر اساس معماری لایه فیزیکی جدید، با استفاده از کابل‌های پسیو  USB Type-C با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه و کابل‌های اکتیو  USB Type-C با سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه.
  • بروزرسانی پروتکل های داده و نمایش برای استفاده بهتر از افزایش پهنای باند موجود.
  • بروزرسانی‌های معماری داده‌های USB اکنون تونل کردن داده USB 3.2 را قادر می‌سازد تا از 20 گیگابیت بر ثانیه فراتر رود.
  • به روز شده تا با آخرین نسخه های DisplayPort و مشخصات PCIe هماهنگ شود.
  • سازگاری با USB4 نسخه 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و Thunderbolt 3.

USB4 نسخه 2.0 اواخر امسال در دستگاه‌ها عرضه خواهد شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا