لپ تاپ

نوکیا از لپ‌تاپ‌های جدید سری PureBook رونمایی کرد

نوکیا به تازگی از سه لپ تاپ جدید در نمایشگاه IFA 2022 به نام های PureBook Lite و PureBook Fold و PureBook Pro رونمایی کرد. نوکیا PureBook Fold دارای صفحه نمایش 14 اینچی مانند PureBook Lite است، در حالیکه PureBook Pro صفحه نمایش 15.6 اینچی دارد.

مدل‌های Fold و Lite مجهز به تراشه اینتل Pentium Silver N6000 هستند، در حالیکه PureBook Pro با تراشه اینتل Core i3 1220P عرضه می‌شود. چیپست پایین تر نشان دهنده قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به Intel Core i3 است. Core i3 یک چیپست قدرتمندتر از AMD Ryzen 5000 است و دارای لپ تاپ های نازک و مقرون به صرفه است. از نظر عملکرد به پردازنده های Core i7 نزدیک است.

این سه لپ‌تاپ دارای صفحه‌نمایش فول اچ‌دی IPS با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز بوده و حداکثر روشنایی 250 نیت را ارائه می دهند. رزولوشن FHD سه لپ تاپ جدید 1920 در 1080 پیکسل است در حالی که PureBook Fold دارای صفحه نمایش لمسی است. سری نوکیا PureBook از اتصال بلوتوث 5.0 و WiFi 5 پشتیبانی می کند. همچنین دارای پورت های USB-C 3.2 (x2)، USB-A 3.2 (x1) و جک هدفون 3.2 میلی متری هستند.

این مدل ها دارای 8 گیگابایت رم، سنسور اثر انگشت برای امنیت بیشتر و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا هستند. مدل های Fold و Lite دارای 128 گیگابایت SSD هستند در حالی که PureBook Pro دارای 512 گیگابایت SSD هستند. وزن PureBook Lite حدود 1.47 کیلوگرم است در حالی که PureBook Fold حدود 2.5 کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل پرو 2 کیلوگرم است.

مدل پرو دارای دوربین 2 مگاپیکسلی و قاب بالایی آلومینیومی است. مدل های کوچکتر دارای دوربین 1 مگاپیکسلی و قاب پلاستیکی هستند. عملکرد صفحه کلید با نور پس زمینه در مدل 15.6 اینچی وجود دارد و دارای باتری 57 وات ساعتی با شارژ 65 وات است. از سوی دیگر، مدل‌های Lite و Fold دارای باتری 38 وات ساعتی با آداپتور برق 44 وات هستند و تا 8 ساعت فعالیت با یک بار شارژ در مدل های 14 اینچی امکان پذیر است. سری نوکیا PureBook بر روی ویندوز 11 اجرا می شود و دارای سیستم چهار بلندگو برای Pro و دو بلندگو برای لپ تاپ های کوچکتر است. در حالی که تایید شده است که لپ‌تاپ‌های جدید در این ماه وارد فرانسه می‌شوند، جزئیات در دسترس بودن کامل هنوز به طور کامل مشخص نیست.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا