دوربین های دیجیتال

فوجی فیلم از دوربین بدون آینه X-H2 رونمایی کرد

پس از سال‌ها استفاده از دوربین‌های بدون آینه APS-C با رزولوشن‌هایی در محدوده 20 مگاپیکسلی، فوجی‌فیلم بالاخره با جدیدترین دوربین سری X خود همه چیز را به جلو می‌برد. در رویداد X-Summit، فوجی فیلم از دوربین جدید X-H2 رزولوشن بالا رونمایی کرده که از سنسور 40.2 مگاپیکسلی X-Trans با ویدیوی 8K برخوردار است.

این دوربین دقیقاً شبیه X-H2S اخیری است که بر اساس آن ساخته شده و با همان پردازنده، سیستم لرزشگیر تصویر درون بدنه، اسلات کارت دوگانه، منظره یاب الکترونیکی و موارد دیگر مطابقت دارد. برای کسانی که بیشتر به مگاپیکسل اهمیت می دهند، تقریباً همان دوربین با سنسور متفاوت است. اگرچه همتای با وضوح بالاتر حدود 500 دلار کمتر از X-H2S زمانی که در اواخر سپتامبر با قیمت 1999.95 دلار (فقط بدنه) عرضه شود، هزینه خواهد داشت.

همراه با این اعلامیه، دو لنز جدید فوجینون وجود دارد: لنز پرتره 999.95 دلاری با دیافراگم سریع XF 56mm f/1.2 و زوم فوق عریض با فرمت متوسط GF 20 تا 35 میلی‌متری f/4 با قیمت 2499.95 دلار. مدل 56 میلی متری در اواخر سپتامبر در کنار X-H2 در دسترس خواهد بود، در حالی که دارندگان فوجی فیلم GFX باید تا اکتبر برای زوم جدید منتظر بمانند.

به نظر می رسد فوجی فیلم X-H2 تقریباً همان چیزی است که در ماه مه معرفی شد. این همان بدنه X-H2S با طعم متفاوت حسگر برای کسانی است که رزولوشن را در اولویت قرار می دهند. سنسور 40.2 مگاپیکسلی X-H2 مانند X-H2S طراحی انباشته ای ندارد، به این معنی که به همان سرعت عکسبرداری پشت سر هم و بازخوانی نمی رسد. به عنوان مثال، X-H2 با شاتر الکترونیکی بدون خاموشی خود، حداکثر سرعت 20 فریم در ثانیه را به نمایش می گذارد و تصاویری را ارائه می دهد که با 1.29x اندکی برش داده می شوند.

این نیمی از سرعت X-H2S است که برش داده نشده و سنسور کندتر X-H2 به معنای جلوه شاتر نوردی بارزتر در عکس ها (هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی) و ویدیو خواهد بود. اگرچه، از آنجایی که این دوربین‌ها از شاتر مکانیکی یکسانی بهره می‌برند، X-H2 همچنان به سرعت 15 فریم در ثانیه در وضوح کامل می‌رسد. به طور عجیبی، یک ناحیه از سرعت که X-H2 دارای لبه نسبت به X-H2S بوده و سرعت شاتر الکترونیکی سریعتر 1/180000م ثانیه است. با این حال، افکت‌های شاتر غلتکی ممکن است به طور بالقوه استفاده از آن سرعت و همچنین توانایی آن را برای عکاسی بدون خاموشی بدون تغییر دادن سوژه‌های متحرک محدود کند.

X-H2 می تواند از 40.2 مگاپیکسل اصلی خود با استفاده از حالت چند شات فراتر رود. برای ایجاد یک غول 160 مگاپیکسلی از یک عکس با نرم افزار Pixel Shift Combiner فوجی فیلم، با استفاده از تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه، عکس‌های 20 پیکسلی تغییر داده می‌شوند. و اگر این برای درایوهای ذخیره‌سازی شما کافی نیست، X-H2 از ویدیوی 8K با سرعت 29.97 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

این همه خبر بد نیست، زیرا عکاسان در نور کم ممکن است با دانستن اینکه X-H2 همان سرعت ISO بالای X-H2S (ایزو 12800، قابل ارتقا تا 51200) را حفظ می کند در حالی که ISO پایه کمی پایین تر از 125 ارائه می دهد، احساس راحتی می کنند. این فرمول دوربین دو وجهی یک مدل برای سرعت و یک مدل برای وضوح مفهوم جدیدی نیست، زیرا مارک های عکس مانند کانن، نیکون و دیگران سال ها این کتاب بازی را دنبال می کنند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا