نرم افزار و اینترنت

سافاری در iOS 16 حالا از تصاویر AVIF پشتیبانی می کند

اپل چند ساعت پیش عرضه iOS 16 را برای مصرف‌کنندگان آغاز کرد و در حالی که ویژگی‌های سرفصل شامل مواردی مانند طراحی مجدد لاک اسکرین، اعلان‌های بهبودیافته و کلیدهای عبور است، قابلیت نسبتاً جزئی دیگری وجود دارد که ممکن است مورد استقبال مخاطبان بیشتر فناوری قرار گیرد. سافاری 16.0 منتشر شده با iOS 16 در نهایت از تصاویر با فرمت AVIF پشتیبانی می کند.

برای کسانی که نمی دانند، AVIF یک فرمت تصویر مانند JPEG، PNG، GIF و WebP است. این توسط Alliance for Open Media که اعضای آن شامل آمازون، اپل، آرم، سیسکو، فیسبوک، گوگل، هواوی، اینتل، مایکروسافت، موزیلا، نتفلیکس، انویدیا، سامسونگ و تنسنت هستند، توسعه یافته است. AVIF مجموعه ای از ویژگی ها مانند فشرده سازی با اتلاف و تلفات و فضاهای رنگی متعدد را ارائه می دهد. مزیت کلیدی برای کاربران نهایی این است که صرفه جویی قابل توجهی در استفاده از پهنای باند ارائه می دهد که باید در هنگام مرور صفحات وب نیز عملکرد بهتری داشته باشد.

اگرچه مایکروسافت اج به هیچ وجه از تصاویر AVIF پشتیبانی نمی کند، کروم از نسخه 85 روی دسکتاپ و نسخه 97 در اندروید از آن پشتیبانی می کند. به همین ترتیب، پشتیبانی فایرفاکس نیز از سال گذشته نسخه 93 در این زمینه فعال بوده است. اکنون، Safari 16.0 در iOS 16 تصاویر AVIF را نیز مدیریت می‌کند، با پشتیبانی macOS Ventura و iPadOS ماه آینده. امیدواریم این جدیدترین افزوده مایکروسافت را نیز وادار کند تا تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا