گاهی اوقات همه ما یک پیام متنی فرستادیم و بلافاصله پشیمان می شدیم. در حالی که اپلیکیشن های پیام‌رسان مانند سیگنال، واتس‌اپ و وایبر همگی دارای نسخه‌ای از “حذف همه” هستند، تا به حال، هیچ کاری نمی‌توانستید در مورد آن در iMessage انجام دهید، جز اینکه آن را با پیام «منظورم این نبود» را دنبال کنید. در iOS 16، اپل قابلیتی را در اپلیکیشن چت iMessage خود معرفی کرده که به شما امکان می دهد پیام ارسال شده را لغو ارسال و ویرایش کنید.

ابتدا باید توجه داشته باشید که این فرآیند به صورت مخفیانه ساخته نشده است. اگر پیامی را لغو ارسال یا ویرایش کنید، گیرنده شما از تغییر مطلع خواهد شد – اگر iOS 16 را نیز داشته باشد. اگر آنها نسخه قبلی iOS داشته باشند، و شما پیامی را ویرایش کنید، آنها به سادگی نسخه دیگری از پیام را دریافت خواهند کرد – و لغو ارسال پیام را از دستگاه آنها حذف نخواهد کرد.

برای حذف پیام در اپلیکیشن iMessage مراحل زیر را طی کنید:

  • روی پیام طولانی فشار دهید.
  • در منوی کشویی، روی Undo Send ضربه بزنید.
  • پیام بلافاصله ناپدید می‌شود و در صفحه iMessage شما خاکستری می‌شود و «You unsent a message» در زیر آن قرار دارد.

در اولین بتای عمومی این ویژگی، 15 دقیقه به شما اجازه داده شد تا پیام خود را لغو کنید. با این حال، این به دو دقیقه تغییر کرده و پس از آن گزینه از منوی کشویی ناپدید می شود.

برای تغییر پیام در اپلیکیشن iMessage مراحل زیر را طی کنید:

  • روی پیام طولانی فشار دهید.
  • در منوی کشویی، روی Edit ضربه بزنید.
  • پیام خود را ویرایش کنید و برای ارسال تصحیح، روی علامت تیک سمت راست پیام ضربه بزنید. (یا اگر نظر خود را در مورد تغییر متن تغییر داده اید، روی “x” در سمت چپ پیام ضربه بزنید.)
  • اگر می‌خواهید همه ویرایش‌های خود را ببینید، روی لینک کوچک ویرایش شده در زیر پیام ضربه بزنید. سپس می توانید روی Hide Edits ضربه بزنید تا فقط آخرین پیام را ببینید.

شما زمان بیشتری برای ویرایش یک پیام دارید – 15 دقیقه کامل. پس از گذشت 15 دقیقه پیام خود، گزینه ویرایش دیگر در منو نخواهد بود. اما یک محدودیت دیگر وجود دارد: شما فقط می توانید آن را تا پنج بار ویرایش کنید. پس از آن، گزینه Edit در منوی کشویی ناپدید می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *