بنچمارک روشی عالی برای گرفتن عکس فوری از عملکرد رایانه شما است و بهترین نرم افزار محک زدن اغلب رایگان است. چه بخواهید ارزیابی کنید که رایانه شما چقدر ضعیف است یا چقدر خوب کار می کند، همه می توانند از ابزارهای بنچمارک بهره مند شوند. در این مقاله 10 ابزار قدرتمند رایگان بنچمارک را به شما نشان خواهیم داد.

1. CPU-Z

CPU-Z یک نرم افزار بنچمارک گیری رایگان است که خلاصه کاملی از مشخصات سخت افزاری رایانه شما، به ویژه در مورد پردازنده را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین مشخصات مادربرد، رم و کارت گرافیک شما را ارائه می‌کند و آن را به یک برنامه عالی برای تجسم ساخت و مدل‌های سخت‌افزار تبدیل می‌کند. حتی می توانید یک فایل TXT از اطلاعات را از طریق گزینه Tools ذخیره کنید.

2. HWMonitor

HWMonitor نرم افزار بنچمارک کامپیوتر است که ساخت و مدل قطعات سخت افزاری را در رایانه شما به تصویر می کشد و پارامترهای خاصی را به صورت زنده نمایش می دهد. این پارامترها عبارتند از مصرف انرژی، سرعت فن، درصد استفاده، سرعت ساعت و دما. این می تواند بسیار مهم باشد، زیرا مسائلی مانند داغ شدن بیش از حد قطعه در رایانه شما می تواند منجر به خرابی های مکرر رایانه شود. رابط ساده HWMonitor همچنین مشاهده و درک همه مقادیر را آسان می کند. البته می توانید این اطلاعات را برای عیب یابی بیشتر از طریق گزینه File نیز ذخیره کنید.

3. SiSoftware Sandra Lite

SiSoftware Sandra Lite یک مجموعه بنچمارک با امکانات کامل است که برای کاربرانی که به خوبی از عملکرد درونی رایانه های خود مطلع هستند و برای مشاغلی که نیاز به انجام تجزیه و تحلیل دقیق روی چندین رایانه دارند، استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های مفید SiSoftware Sandra Lite پایگاه داده مرجع آنلاین آن است. SiSoft Sandra مؤلفه یا اتصال آنلاین شما را محک می‌زند و سپس عملکرد شما را با سایر پردازنده‌های مشابه مقایسه می‌کند تا به شما ایده بهتری درباره اینکه چگونه ارتقاء ممکن است به شما کمک کند یا نه، ارائه می‌کند.

4. Speccy

از میان سازندگان CCleaner، نرم افزار Piriform’s Speccy به دلیل چیدمان ساده پیکربندی سخت‌افزار رایانه ، مورد علاقه جامعه بازی‌ها است. پس از باز شدن، Speccy خلاصه کاملی از هر مؤلفه و بیشتر درایورهایی را که در حال حاضر در رایانه شما موجود است ارائه می دهد. اگر روی پارامترهای جداگانه در سمت چپ پنجره کلیک کنید، اطلاعات بیشتری در مورد سخت افزار خاص خود، از جمله دما، ولتاژ، سرعت فن و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

5. CineBench

CineBench یکی از کامل ترین و قابل اعتمادترین معیارهای پردازنده موجود را ارائه می دهد. این یک رندر را ارائه می دهد (رندر، وظیفه ای است که عمدتا توسط CPU انجام می شود) و آن را با سایر تست های دنیای واقعی برای سنجش عملکرد CPU شما مقایسه می کند. این به همان اندازه واقعی است: در حالی که سایر معیارها عملکرد کلی رایانه شما یا ترکیبی از معیار CPU و GPU شما را آزمایش می کنند، CineBench به طور خاص تمام هسته های پردازنده موجود CPU شما را آزمایش می کند. پس از انجام تست، پردازنده شما بر حسب امتیاز درجه بندی می شود: هر چه امتیاز شما بالاتر باشد، خروجی عملکرد پردازنده شما قوی تر خواهد بود.

6. RealBench

RealBench نمونه دیگری از بنچمارکینگ پردازنده در دنیای واقعی است. این ابزار از چهار تست استفاده می‌کند که همگی شامل رندر کردن در برخی ظرفیت‌ها هستند: ویرایش تصویر، کدگذاری ویدیوی H.264 و OpenCL و مولتی تسکینگ سنگین. می‌توانید یافته‌های خود را در وب‌سایت RealBench بارگذاری کنید تا موقعیت خود را با سایر پیکربندی‌های سخت‌افزاری معیار مقایسه کنید. احتمالاً بهترین جنبه RealBench این است که بار دوره معمولی را شبیه سازی می کند. بدون تست استرس برای فشار دادن CPU شما به حداکثر برای سنجش عملکرد آن. اگرچه، البته، تست استرس نیز یک ویژگی موجود در RealBench است.

7. MSI Afterburner

MSI Afterburner که منحصر به کارت‌های گرافیک MSI نیست، بهترین ابزار مانیتورینگ GPU به صورت زنده است. Afterburner به کاربران این امکان را می دهد که نرم افزار خود را در یک برنامه اورکلاک و نظارت کنند. هر پارامتری را که برای نمودار پارامترهای کارت گرافیک نیاز دارید ردیابی می کند: سرعت ساعت، دما، میزان مصرف رم، سرعت فن و مصرف پردازنده (بر اساس هسته). همچنین می‌توانید پروفایل های اورکلاک را در هنگام راه‌اندازی ذخیره و فعال کنید، بنابراین همیشه در همان ابتدا اورکلاک خواهید بود.

8. Unigine Suite

مجموعه Unigine برای سال‌ها نرم‌افزار مورد استفاده برای بنچمارکینگ کارت‌های گرافیک بوده است. به عنوان مثال، اگر یک اورکلاک بیش از حد این امکان را داشته باشد که در درازمدت به GPU شما آسیب برساند، موتورهای Unigine اطمینان حاصل می کنند که برای اطمینان از حداکثر کارایی و پایداری، GPU را معیار و استرس تست می کنند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا درجات مختلفی از جزئیات را آزمایش کنند، بنابراین هر پردازنده گرافیکی (بودجه یا غیره) را می توان با استفاده از نرم افزار آزمایش کرد.

9. Catzilla

Catzilla یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های معیار سنجش GPU رایگان برای گیمرها است. دارای یک سیستم انیمیشن و توصیه قابل توجه است که می تواند امتیاز و نشان (از یک تا 12) را برای شما ارائه دهد. پس از اجرا، توصیه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تغییرات فوری در رایانه یا لپ‌تاپ خود برای دستیابی به قدرت بیشتر ایجاد کنند. از نقطه نظر GPU، اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا دستگاه شما می‌تواند آخرین بازی‌ها را انجام دهد و فیلم‌های HD را پخش کند، و همچنین سایر اطلاعات را ارائه می‌دهد.

10. Novabench

Novabench یک نرم افزار بنچمارک رایگان است که برای آزمایش عملکرد رایانه شما طراحی شده است. خوشبختانه، این یک نرم افزار چند پلتفرمی نیز برای ویندوز، لینوکس و مک است. چیزی که در مورد این ابزار برجسته بود، ویژگی آن برای مقایسه نتایج شما با مجموعه داده های آنلاین عظیم Novabench و سپس مقایسه جایگاه رایانه شما بود. علاوه بر این، می توانید رایانه خود را با تنظیم، تعمیر و ارتقاء ابزار خود بهینه سازی و تعمیر کنید.

این نرم افزار به صورت رایگان و همچنین نسخه پولی موجود است. خود نسخه رایگان مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها را در خود جای داده است. به عنوان مثال، تست های تمام سیستم را برای CPU تک و چند هسته ای، گرافیک GPU، حافظه و غیره ارائه می دهد. اگر علاقه‌مند به این ابزار شدید، می‌توانید به نسخه پولی آن بروید، که همراه با آزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده و خودکار، تاریخچه دما و باتری، نسخه USB قابل حمل برنامه و غیره است که برنامه را راحت‌تر می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *