صوتی و تصویری

مرسدس بنز ویژگی صدای فضایی اپل موزیک را در خودروها منتشر کرد

پس از تقریبا یک سال پیش، مرسدس بنز بالاخره صدای فضایی اپل موزیک را در خودروهای الکتریکی و لوکس منتخب منتشر کرد. صدای فراگیر مجهز به Dolby Atmos در حال حاضر روی چندین دستگاه اپل از جمله بلندگوی هوم پاد، اپل تی وی و هدفون ایرپادز کار می کند، اما این اولین اجرا در وسایل نقلیه است.

این شرکت‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد که رانندگان مرسدس بنز که قبلاً مشترک اپل موزیک شده‌اند، بلافاصله به مجموعه‌ای از آهنگ‌ها و آلبوم‌های موجود در Spatial Audio دسترسی پیدا می‌کنند. درصورتیکه مشترک اپل موزیک نباشند، با انتخاب محتوای Dolby Atmos ویژگی Universal Music نیز در دسترس خواهد بود. این ویژگی در سدان‌ها و شاسی‌بلندهای منتخب EQS و EQE (از جمله EQE SUV جدید)، همراه با خودروهای Mayback و S کلاس در دسترس خواهد بود.

برای استفاده از آن، باید وسیله نقلیه‌ای با رابط MBUX و سیستم‌های صوتی 3 بعدی یا 4 بعدی Burmester با 31 بلندگو داشته باشید، گزینه‌ای که بالاتر از قیمت خودرو از 4550 دلار شروع می‌شود. به گفته مرسدس، این فناوری به زودی به مدل های دیگر نیز خواهد آمد. اجرای Dolby Atmos اپل موزیک با پخش صداها در کانال‌های مختلف، یک صحنه صوتی سه‌بعدی ایجاد می‌کند، اگرچه سطح افکت به ترکیب آهنگ بستگی دارد.

در پیاده‌سازی مرسدس، جلوه صدای فضایی از 6 اسپیکر از 31 بلندگوی که در بالای راننده قرار دارند، به دست می‌آید. سایر بلندگوها شامل چهار بلندگوی نزدیک گوش در صندلی‌های جلو، هشت مبدل صدا (دو عدد در هر صندلی) و دو تقویت‌کننده هستند که 1750 وات برق تولید می‌کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا