سامسونگ اعلام کرد که LPDDR5X را به عنوان یک تکامل طبیعی LPDDR5 توسعه می‌دهد و امروز این شرکت اعلام کرد که تراشه‌های DRAM اعتبارسنجی کامل شده‌اند. سرعت حافظه جدید به 8.5 گیگابیت در ثانیه می رسد که سریع ترین سرعت صنعت برای DRAM است. به راحتی از حداکثر سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه که در ماه مارس به دست آمده بود، فراتر رفت.

فناوری LPDDR5X در بازار جدید نیست، حتی تعداد زیادی از گوشی های هوشمند از این پلتفرم استفاده کرده‌اند، اما حافظه جدید امکان دستیابی به سرعت‌های بالاتر را با حداقل طراحی مجدد داخلی فراهم می‌کند. طبق گفته سامسونگ، مصرف کم انرژی و سطوح عملکرد بالا LPDDR5X آن را برای برنامه‌هایی فراتر از گوشی‌های هوشمند نظیر رایانه‌، سرورها و خودروها مناسب می‌کند.

دانیل لی، EVP تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه در سامسونگ، پیوستن به تلاش‌های کوالکام برای توسعه LPDDR5X DRAM با سرعت 8.5 گیگابیتی به این شرکت اجازه داد تا بیش از یک سال در دسترس بودن بازار را تسریع بخشد. زیاد اصغر، معاون مدیریت محصول در کوالکام افزود، شرکت سن دیگو اولین شرکتی است که در صنعت موبایل از سریع‌ترین حافظه جدید در چیپ‌ست‌های خود پشتیبانی می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *