مرز بین ساعت‌های هوشمند و بندهای هوشمند در سال 2022 مانند همیشه باریک است که معمولاً به توانایی اجرای برنامه‌های شخص ثالث، برقراری تماس و گرفتن تماس و داشتن داده تلفن همراه خلاصه می‌شود. شیائومی اسمارت بند 7 پرو یک بند هوشمند است که به عنوان یک ساعت هوشمند پنهان شده و هدف آن کاهش بیشتر شکاف بین فاکتورهای فرم بند و ساعت است.

قیمت این پوشیدنی در بازار 100 یورو بوده که دو برابر بیشتر از نسخه معمولی آن است. با این قیمت، شما یک صفحه نمایش عریض تر، جی پی اس داخلی دو باند، یک باتری با رتبه بندی 12 روز استفاده مختلط و چند ویژگی اضافی دیگر دریافت می کنید. با این حال، در ادامه این مقاله به نقد و بررسی شیائومی اسمارت بند 7 پرو می پردازیم تا آیا پوشیدنی جدید شیائومی ارزش خرید دارد یا خیر؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 44.7 در 28.8 در 11 میلیمتر، 20.5 گرم، رنگ های مشکی و عاج
  • صفحه نمایش: 1.64 اینچ AMOLED رنگی، رزولوشن 280 در 456 پیکسل، تراکم پیکسلی 326ppi، حداکثر روشنایی 500 نیت، شیشه منحنی 2.5 بعدی
  • بندها: بندهای سیلیکونی قابل جدا شدن، عرض 22 میلی‌متر، طول قابل تنظیم 130 تا 205 میلی‌متر
  • ویژگی‌ها: رتبه‌بندی 5ATM، مانیتور لحظه ای ضربان قلب، مانیتور 24/7 سطح اکسیژن خون، پایش خواب، نظارت بر استرس، پایش ورزش، حداکثر VO2، گام شمار، مدیتیشن، اعلان‌های هوشمند، هشدار بی‌کاری، یادآور نوشیدنی، یاب تلفن، آب و هوا پیش بینی، موسیقی و کنترل دوربین، دستیار صوتی آمازون الکسا
  • حالت‌های ورزشی: دویدن در فضای باز، دویدن در فضای داخلی، پیاده‌روی در فضای باز، پیاده‌روی در فضای داخلی، چرخه در فضای باز، چرخه داخل سالن، تمرینات قدرتی، فوتبال، یوگا و کریکت (بیش از 100 مورد دیگر در برنامه Mi Fitness)
  • حسگرها: سنسور ضربان قلب نوری PPG، حسگر SpO2، شتاب‌سنج سه محوره، موتور لرزش روتور
  • قابلیت اتصال: بلوتوث LE 5.2، GNSS دو بانده، سازگار با اندروید 6 و بالاتر و iOS 12 و بالاترباتری: 235 میلی آمپر ساعت

طراحی و کیفیت ساخت

واحد بررسی ما در رنگ عاج است که سایه مایل به سفید را به ارمغان می آورد. وقتی کاملاً نو باشد، زیبا به نظر می‌رسد، اما پس از چند روز استفاده، لکه‌های زیادی به‌خصوص در قسمت زیرین بدنه آن می‌گیرد. بدنه کاملاً از پلاستیک ساخته شده، در حالی که نیمه بالایی دارای یک لبه فلزی براق در اطراف صفحه نمایش است که به استایل آن می‌افزاید. یکی از موارد مورد استقبال در مدل پرو، بند ساعت پهن‌تر بوده که دارای مکانیزم سگک برای تناسب بیشتر است، در حالی که بند 7 معمولی دارای یک قلاب است که محکم‌تر است و به مرور زمان شل می‌شود.

وزن بند 7 پرو 20.5 گرم بوده که دقیقاً 7 گرم بیشتر از بند 7 است، اما همچنان بسیار سبک وزن بوده و ما آن را برای استفاده در تمام روز راحت می‌دانیم. در حالی که بدنه بند 7 پرو بزرگتر است، شیائومی تصمیم گرفت هیچ دکمه فیزیکی اضافه نکند که فکر می کنیم یک فرصت از دست رفته است. در بند 7 پرو یک صفحه نمایش AMOLED بزرگتر 1.64 اینچی با وضوح 280 در 456 پیکسل، حداکثر روشنایی 500 نیت و شیشه منحنی 2.5 بعدی وجود دارد. صفحه نمایش 326ppi بسیار واضح است و در مقایسه با Band 7، 40٪ صفحه نمایش افقی بیشتری دارد.

صفحه‌نمایش عریض‌تر به‌ویژه برای واچ فیس ها مفید است، زیرا می‌توانید تقریباً برای همه دستگاه‌های قابل توجه و معیارهای سلامتی عوارض داشته باشید و همچنین اعلان‌هایی با خوانایی آسان‌تر دریافت می‌کنید. بند 7 پرو همچنین کنترل روشنایی خودکار را در اختیار دارد که در بند 7 پیدا نمی‌کنید. حالت نمایشگر همیشه روشن (AOD) زمان و تاریخ را نشان می‌دهد حتی زمانی که صفحه نمایش به بهای استقامت باتری خاموش است.

بند 7 پرو ضدآب 5ATM است به این معنی که جلسات شنا در استخر بسیار راحت است. بند ساعت از سیلیکون ساخته شده و دارای مکانیزم سگک اختصاصی است. شیائومی همچنین گزینه های چرم وگان برتر بیشتری را نیز ارائه می دهد. هیچ رتبه IP رسمی برای آب یا گرد و غبار وجود ندارد. جعبه خرده فروشی بند 7 پرو، یک شارژر مغناطیسی دو پین اختصاصی را در خود جای می دهد که به یک کابل USB-A ختم می شود.

ویژگی ها و امکانات

شیائومی تمام ویژگی‌های پایش سلامت و تناسب اندام را از بند 7 به نسخه پرو از جمله نظارت بر ضربان قلب 24 ساعته و همچنین ردیابی مداوم SpO2، نظارت بر خواب و استرس را جای داده است. بیت جدید در بند 7 پرو یک سنسور GNSS دو بانده اضافه شده با پشتیبانی از موقعیت یابی GPS، QZSS، BeiDou، Galileo و GLONASS است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تلفن متصل شده، دویدن را ردیابی کنید.

برای بیش از 110 فعالیت، از جمله دوره‌های دویدن هدایت‌شده روی دستگاه که پیاده‌روی و آهسته دویدن را در فواصل زمانی با دستورالعمل‌های روی بند ترکیب می‌کنند، به ردیابی ورزشی دسترسی دارید. متأسفانه، هیچ توصیه ای برای زمان ریکاوری یا تمرین هدایت شده برای ورزش های بدون دویدن وجود ندارد. برنامه Mi Fitness می‌تواند داده‌های مربوط به سلامتی و تمرینات ورزشی را تا یک ماه ذخیره کند که می‌توانید آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری با دوستانتان اکسپورت کنید یا پیشرفت خود را پیگیری کنید.

Mi Fitness شیائومی برای اتصال و مدیریت تنظیمات، واچ فیس ها و هر چیز دیگری در گوشی هوشمند اندروید یا iOS شما، ایستگاهی مناسب است. این برنامه دارای طرح بندی منظمی است که در چهار داشبورد – سلامتی، تمرین، دستگاه و نمایه پخش شده که به شما امکان می دهد تنظیمات و سایر ویژگی های باند را تغییر دهید. در واحد بین‌المللی ما NFC وجود ندارد، در حالی که واحدهای چینی از سیستم بدون تماس برای پرداخت‌ها و کارت‌های حمل و نقل پشتیبانی می‌کنند. در اینجا نیز نمی‌توانید تماس بگیرید که یکی دیگر از موارد مهم حذفی و چیزی است که رقبا در این قیمت ارائه می‌دهند.

یک میکروفون داخلی وجود دارد که فقط می‌توانید از آن برای صحبت با آمازون الکسا استفاده کنید، اگرچه باید برنامه را روی تلفن خود راه‌اندازی و قبلاً با بند 7 پرو لینک دهید. هنگامی که همه چیز را راه اندازی کردید، می توانید از الکسا بخواهید آلارم های شما را تنظیم کند، لوازم خانگی را کنترل کند و پیش بینی آب و هوا را به شما نشان دهد. شیائومی فهرست گسترده‌ای از واچ‌فیس‌ها را در اپلیکیشن Mi Fitness خود دارد و می‌توانید حداکثر 7 واچ فیس را همزمان در بند 7 پرو ذخیره کنید، اما 5 مورد از پیش نصب شده قابل تعویض نیستند، بنابراین شما واقعاً فقط دو واچ فیس اضافی در یک زمان دارید که نسبتاً محدود است.

عملکرد و کارایی

پیمایش رابط کاربری در بند 7 پرو صرفاً از طریق ضربه زدن و کشیدن انگشت انجام می‌شود، اگرچه در ابتدا به دنبال یک دکمه فیزیکی بودیم، زیرا اکثر ساعت‌های هوشمندی که در گذشته با این فرم فاکتور آزمایش کرده‌ایم معمولاً یک دکمه برای کنترل داشتند. یک تغییر تنظیمات سریع در سمت چپ صفحه قفل، اعلان‌ها در بالای آن و حداکثر یازده ویجت در سمت راست وجود دارد. کشیدن انگشت به بالا فهرست کامل برنامه را نشان می دهد که می تواند در حالت نماد با دو ردیف نماد برنامه در کنار یکدیگر یا حالت لیست که نمادهای بزرگتر دارد سازماندهی شود.

کشیدن انگشت در میان اعلان‌ها گاهی با تاخیر مواجه می‌شود، به خصوص اگر پیام‌های بیشتری داشته باشید. بند 7 پرو تا ده نوتیفیکیشن را قبل از پاک کردن صف ذخیره می کند. مدیریت اعلان‌ها در بند در بیشتر موارد ناسازگار بود. اتصال GPS در بند 7 پرو یکپارچه است و مانند سایر بندهای هوشمند و ساعت‌ها، یک دوره سریع 5-10 ثانیه طول می‌کشد تا گیرنده موقعیت مکانی شما را در فضای باز پیدا کند.

هنگامی که مکان شما قفل می شود، پوشش قابل اعتمادی دریافت می کنید که حتی در پارک هایی که درختان زیادی در اطراف آن وجود دارد، به خوبی کار می کند. داشتن GPS داخلی روی مچ دست شما بسیار خوب است، اگرچه آهنگ‌های ضبط‌شده توسط بند 7 پرو هنوز به اندازه هر گوشی هوشمند اخیر یا ساعت‌های هوشمند سطح بالاتر دقیق نیستند. بند 7 پرو به طور معمول مکان ما را در طرف مقابل خیابان از جایی که در حال راه رفتن/دویدن بودم نشان می داد.

دویدن، دوچرخه‌سواری و ردیابی شنا معیارهای پاداشی مانند کالری‌های فعال سوزانده شده، آهنگ، طول گام و ضربان قلب متوسط را دریافت می‌کنند. ردیابی شنا SWOLF متوسط و ضربات متوسط را برای یک دور استخر دریافت می کند. اندازه‌گیری‌های ضربان قلب و SpO2 با سایر ردیاب‌های تناسب اندام در سال گذشته برابری می‌کنند، به این معنی که نمایش دقیقی برای ردیابی سلامتی نشان می‌دهند، اما به هیچ وجه درجه پزشکی نیستند. این بند فقط چند ثانیه طول می کشد تا این نوع داده ها را جمع آوری کند که بهتر از برخی از رقبا است که از شما می خواهند تا یک دقیقه صبر کنید یا نیاز به خواندن چندگانه دارند.

قابلیت نظارت بر خواب، زمان دقیق رفتن به خواب و بیدار شدن را نشان داده و همچنین میانگین ضربان در دقیقه (BPM)، میانگین قرائت SpO2 و حرکت سریع چشم (REM) را برای هر جلسه خواب نمایش می دهد. می توانید معیارهای خود را مستقیماً روی ساعت بخوانید که یک امتیاز خوب است.

عمر باتری

شیائومی ادعا می کند باتری 235 میلی آمپر ساعتی در بند 7 پرو می تواند تا 12 روز استفاده معمولی را با یک بار شارژ دوام بیاورد. ما در طول دوره آزمایشی دو هفته‌ای خود، 7 روز استفاده کردیم که شامل همه ویژگی‌ها به جز نمایشگر همیشه روشن با حداقل سه تمرین یک ساعته در هفته بود. GPS و نظارت بر سلامت به تنهایی بین 10 تا 12 درصد در هر ساعت استفاده می سوزانند.

استفاده سبک تر باید به مقادیر ادعا شده 12 روزه برسد، اگرچه بیشتر ویژگی های ارائه شده توسط بند 7 پرو را قربانی خواهید کرد. با این حال، بند 7 معمولی و پیشینیان آن به طور معمول بیش از یک هفته استفاده بین شارژ را ارائه می دهند، بنابراین اگر می خواهید کمتر شارژ کنید، باید به یکی از آن مدل ها پایبند باشید. شارژ کامل بند 7 پرو با شارژر 2 پین اختصاصی موجود کمتر از 60 دقیقه طول می کشد.

جمع بندی

شیائومی اسمارت بند 7 پرو یک ردیاب تناسب اندام عالی با صفحه نمایش بزرگ و تمام ویژگی هایی است که در اسمارت بند کوچکتر 7 در کنار برخی از پیشرفت های ذکر شده مانند گیرنده GNSS داخلی پیدا می کنید. پایش 24 ساعته ضربان قلب، نظارت مداوم SpO2، نظارت بر استرس و خواب و همچنین پایش ورزش برای بیش از 110 فعالیت را دریافت می‌کنید.

ردیابی Heath سریع است و داده‌های قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد تا زمانی که از آن برای تجزیه و تحلیل پزشکی استفاده نکنید، در حالی که ردیابی تناسب اندام با سایر پوشیدنی‌هایی که در سال گذشته دیده‌ایم برابری می‌کند. صفحه‌نمایش AMOLED گسترده‌تر و کمی واضح‌تر در اینجا عالی است و هنگام خواندن اعلان‌ها و پیمایش در اطراف سیستم‌عامل در مقایسه با ورودی‌های قبلی در خط باند هوشمند شیائومی، چشم‌ها را راحت‌تر می‌کند.

بند 7 پرو روی مچ دست شما ظاهر و احساس خوبی دارد. شما به راحتی می توانید آن را با یک ساعت هوشمند درجه یک تر اشتباه بگیرید و مواد ساخت سبک وزن و بند ساعت زیبا باعث می شود که آن را برای روزها راحت بپوشید. ردیابی GNSS دو بانده داخلی یک ویژگی خوب است و کار را با دقت کمتری نسبت به گیرنده در اکثر گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد. با این حال، احساس می کنیم که بند 7 پرو در وضعیت فعلی خود قیمت بسیار بالایی دارد و اکثر کاربران با شیائومی بند 7 معمولی یا یک ساعت هوشمند در محدوده 100 یورو وضعیت بهتری خواهند داشت.

مزایا

  • صفحه نمایش AMOLED عالی با AOD و روشنایی خودکار
  • GNSS دو بانده
  • طراحی سبک
  • استقامت باتری خوب

معایب

  • تماس بلوتوثی وجود ندارد
  • مشکلات همگام سازی
  • سوسو زدن مختصر رابط کاربری در برخی از مناطق مانند اعلان ها
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *