مجموعه لپ‌تاپ‌های Dragonfly اچ پی برای سبک زندگی حرفه‌ای طراحی شده است. مدل Dragonfly G4 در CES 2023 معرفی شد و آن را به جانشین Elite Dragonfly G3 تبدیل کرد. این یک لپ‌تاپ تاشوی شیک و سبک با پردازنده‌ موبایل اینتل Core نسل سیزدهم، نمایشگر 13.5 اینچی، ویژگی‌های امنیتی اضافی، و مجموعه‌ای از ابزارهای همکاری سطح بالا است.

همچنین در این خط Dragonfly Folio G3 است که بسیاری از ویژگی‌های امنیتی، همکاری را به اشتراک می‌گذارد، اما دارای طراحی قابل تبدیل و کششی است که تطبیق‌پذیری زیادی را اضافه می‌کند، به خصوص اگر از جوهربرداری و استفاده از لپ‌تاپ خود به عنوان یک تبلت لذت می‌برید. این دو تا از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری موجود هستند. بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

مشخصات سخت افزاری

مدل HP Dragonfly G4 HP Dragonfly Folio G3
سیستم عامل ویندوز 11 پرو ویندوز 10 پرو، ویندوز 11 پرو
پردازنده نسل 13 اینتل نسل 12 اینتل Core i5-1235U، Core i5-1235U، Core i5-1245U vPro، Core i7-1255U، Core i7-1265U vPro
گرافیک گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe
نمایشگر 13.5 اینچ 3:2، وضوح فول اچ دی پلاس، روشنایی 400 نیت، لمسی، ضد بازتاب
13.5 اینچ 3:2، وضوح فول اچ دی پلاس، روشنایی 1000 نیت، Sure View Reflect
13.5 اینچ 3:2، وضوح 3K2K، اولد، روشنایی 400 نیت، لمسی
13.5 اینچ 3:2، لمسی، وضوح فول اچ دی پلاس، روشنایی 400 نیت، بلولایت پایین، شیشه یا ضد بازتاب
13.5 اینچ 3:2، لمسی، وضوح فول اچ دی پلاس، روشنایی 1000 نیت، بلولایت پایین، شیشه یا ضد بازتاب
13.5 اینچ 3:2 لمسی، وضوح 3K2K، اولد، روشنایی 400 نیت، لمسی، بلولایت پایین
فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD، استاندارد یا رمزگذاری شده 256/512 گیگابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe self-encrypting SSD یا 256/512 گیگابایت/1 ترابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD یک اسلات M.2، قابل ارتقا
حافظه رم حداکثر 32 گیگابایت LPDDR5
لحیم شده
16 گیگابایت، 32 گیگابایت LPDDR5-6400 مگاهرتز دو کاناله، لحیم کاری شده
باتری نامعلوم 53 وات ساعت
پورت ها دو تاندربولت 4، یک USB-A (5Gbps)، یک HDMI 2.0، نانو سیم کارت (اختیاری)، صوتی 3.5 میلی متری دو تاندربولت 4، یک HDMI 2.0، نانو سیم کارت (اختیاری)، صوتی 3.5 میلی متری
صوتی بلندگوهای چهارگانه B&O، تقویت کننده های صوتی گسسته، میکروفون دوتایی لبه بالایی بلندگوهای چهارگانه B&O، آمپر گسسته
دوربین 5 مگاپیکسل، میدان دید 88 درجه، شاتر مطمئن 8 مگاپیکسل جلو، میدان دید 100 درجه، شاتر دوربین (نرم افزار)، تشخیص حضور انسان
امنیت دوربین IR، اثر انگشت خوان دوربین IR
ارتباطات وای فای 6E، بلوتوث 5.3، 4G LTE / 5G (اختیاری) وای فای 6E، بلوتوث 5.3، 4G LTE / 5G (اختیاری)
رنگ  آبی تخته سنگ، نقره‌ای طبیعی مشکی، چرم مصنوعی
ابعاد و وزن 11.7 در 8.67 در 0.65 اینچ، 0.99 کیلوگرم 11.67 در 9.22 در 0.7 اینچ، 1.4 کیلوگرم

طراحی و ویژگی ها

اچ پی Dragonfly Folio G3 یک لپ تاپ قابل تبدیل برخلاف سایر لپ تاپ های قابل تبدیل است. صفحه نمایش Folio G3 به جای داشتن یک لولای 360 درجه که به صفحه نمایش اجازه می دهد تا به اطراف بچرخد و تبدیل به تبلت شود، برای حالت هایی که اچ پی آن را “Watch” و “Write” می نامد، به جلو کشیده می شود.

این طراحی شبیه به استودیوی سرفیس لپ تاپ مایکروسافت است. یک بار به جلو بکشید و لبه پایینی صفحه بین صفحه کلید و تاچ پد قرار می گیرد. دوباره به جلو بکشید، و (تقریباً) صاف روی صفحه کلید با کمی زاویه برای جوهر زدن راحت تر می نشیند. درب و لولاهای Folio G3 با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده که در حمل لپ‌تاپ، لوکس بودن و گرفتن راحت‌تر را به آن اضافه می‌کند.

لولاها و روکش های اضافی کمی وزن اضافه می کنند، بنابراین وزن Folio G3 حدود یک پوند بیشتر از Dragonfly G4 است. در غیر این صورت ابعاد کاملاً نزدیک است، با یک صفحه نمایش 13.5 اینچی در شاسی که اندازه آن نزدیک به 12 اینچ است. اگر به inking علاقه دارید یا فقط می خواهید تطبیق پذیری بیشتری برای استفاده از لپ تاپ خود داشته باشید، Folio G3 باید اولین انتخاب شما باشد.

Dragonfly G4 از نظر فیزیکی نسبت به نسل سوم نسل قبلی خود تغییر چندانی نکرده است. Dragonfly G4 در همان رنگ‌های آبی تخته‌ای و نقره‌ای طبیعی با لبه‌های گرد موجود است که در دست گرفتن آن راحت‌تر است. این یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر مانند Folio G3 نیست، اما برای کاربرانی که اغلب نیازی به استفاده از لپ‌تاپ خود به عنوان تبلت احساس نمی‌کنند، اهمیتی ندارد.

انتخاب پورت در کنار Dragonfly G4 سخاوتمندانه تر است. اگر اتصال 4G LTE یا 5G را انتخاب کنید، دارای دو تاندربولت 4، یک USB-A، یک HDMI 2.0، صدای 3.5 میلی متری و یک اسلات نانو سیم کارت اختیاری است. Dragonfly Folio G3 فقط دو تاندربولت 4، جک 3.5 میلی متری صدا و همان اسلات اختیاری نانو سیم کارت دارد. اگر از Folio G3 استفاده کنید، به احتمال زیاد نیاز به یک هاب اتصال قدرتمند را احساس خواهید کرد. کسانی که زندگی بدون دانگل یا داک را ترجیح می دهند باید Dragonfly G4 را سازگارتر بدانند.

تنظیمات صوتی Folio G3 بین چهار بلندگوی B&O تقسیم شده است. دو عدد بین صفحه کلید و نمایشگر و دو عدد دیگر در امتداد لبه جلویی پایینی شاسی وجود دارد. این کار صدا را پخش می کند تا بدون توجه به اینکه چگونه از لپ تاپ استفاده می کنید، آن را خاموش نگه می دارد، و اچ پی حتی نرم افزاری را برای تنظیم خودکار بلندگوها بسته به اینکه نمایشگر به جلو کشیده می شود، ارائه می دهد.

صدا به خصوص برای یک لپ تاپ تجاری بسیار خوب به نظر می رسد. Dragonfly G4 همچنین دارای چهار بلندگو در جهت مشابه است که دو بلندگو بین صفحه کلید و نمایشگر و دو بلندگو در لبه جلویی لپ تاپ قرار دارند. کسانی که به کیفیت صدا اهمیت می دهند با هر یک از لپ تاپ ها لحظات خوبی را سپری خواهند کرد.

اچ پی روی ابزارهای همکاری که در محصولاتش وجود دارد تمرکز زیادی کرده است. و از آنجایی که خط Dragonfly برای حرفه ای ها طراحی شده، دوربین و نرم افزار پشتیبانی آن کم نیستند. اینها برخی از بهترین لپ تاپ ها برای کسانی هستند که به صورت آنلاین و از راه دور کار می کنند. Dragonfly Folio G3 دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی با میدان دید 100 درجه (FOV) و همچنین نور پس زمینه خودکار و تنظیمات نور کم است.

فریم بندی خودکار، تاری پس‌زمینه و فیلتر ظاهری نیز در این دستگاه وجود دارد. دوربین Dragonfly G4 با وضوح 5 مگاپیکسل و میدان دید 88 درجه چندان چشمگیر نیست، اما همچنان به لطف نرم‌افزار ارائه‌شده باعث می‌شود به بهترین شکل ظاهر شوید. حتی دارای ویژگی جدید Natural Tone است تا در هنگام دوربین، پوست شما را زنده تر نشان دهد. هر دو لپ تاپ دارای دوربین IR برای ورود بیومتریک از طریق Windows Hello هستند و هر دو دارای شاتر دوربین برای حفظ حریم خصوصی بیشتر هستند. Dragonfly G4 برای کسانی که آن را به اسکن صورت ترجیح می دهند، یک سنسور اثر انگشت اضافه می کند.

بخشی از جذابیت Dragonfly G4 جدید شامل یک ویژگی جدید چند دوربین و تصحیح کیستون است که همکاری را بسیار آسان‌تر می‌کند. می‌توانید دوربین دوم را وصل کنید، آن را روی تخته سفید یا سند آموزش دهید، و اجازه دهید نرم‌افزار برش داده و تنظیم کند تا تصویر به وضوح برای بینندگان شما ارسال شود. این نرم افزار همچنین می تواند تشخیص دهد که به کدام دوربین نگاه می کنید و شما را همیشه در کادر نگه می دارد.

همانطور که گفته شد، هر دو لپ تاپ با اتصال 4G LTE و 5G در دسترس هستند. این کاملا اختیاری است و به هزینه لپ تاپ می افزاید، اما اگر اغلب خارج از محدوده Wi-Fi کار می کنید، بدون شک مفید خواهد بود. در غیر این صورت شما به Wi-Fi 6E مدرن برای اینترنت و اتصال بلوتوث 5.3 برای لوازم جانبی بی سیم خود نگاه می کنید. در نهایت، چیز زیادی برای گفتن در مورد صفحه کلید Dragonfly وجود ندارد، مگر اینکه استفاده از آن یک رویا است. هر دو لپ‌تاپ دارای طرح‌بندی مشابه با کلیدها و فونت‌های بزرگ، فاصله‌گذاری عالی و ارتفاع زیاد هستند.

کیفیت صفحه نمایش

نمایشگرهای موجود برای این دو لپ تاپ کاملا مشابه هستند. تنها تفاوت این است که Folio G3 به دلیل طراحی قابل تبدیل آن تنها با قابلیت لمسی عرضه می شود. Dragonfly G4 گزینه لمسی را برای نمایشگرهای فول اچ دی پلاس در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که صفحه نمایش OLED 3K2K بدون توجه به هر اتفاقی قابل لمس است. همه نمایشگرها دارای نسبت تصویر بلند 3:2 و اندازه 13.5 اینچی هستند.

مقرون به صرفه ترین گزینه دارای رزولوشن 1920×1280 (FHD+)، روشنایی 400 نیت و روکش ضد تابش یا براق است (بسته به اینکه در Dragonfly G4 از لمس استفاده کنید). همچنین یک صفحه نمایش فول اچ دی پلاس با فناوری حریم خصوصی Sure View HP وجود دارد که برای ایمن نگه داشتن داده های شما در حین کار در مکان های عمومی، زاویه دید را کاهش می دهد. برای همراهی با فناوری حفظ حریم خصوصی، به 1000 نیت می رسد. و در نهایت، ارتقای بزرگ دارای وضوح 3000×2000 (3K2K)، پنل لمسی OLED و روشنایی 400 نیت است. این بهترین دقت رنگ و کنتراست را ارائه می دهد، اما همچنین هزینه بیشتری دارد.

به لطف پیکسل های اضافی نسبت تصویر 3:2، این صفحه نمایش های عالی برای کار کردن هستند. در بررسی HP Dragonfly Folio G3، صفحه نمایش فول اچ دی پلاس را برای دقت رنگ آزمایش کردیم. 100 درصد sRGB و 76 درصد AdobeRGB، و 79 درصد DCI-P3. این تنها با صفحه نمایش OLED بهتر می شود. Folio G3 همچنین دارای یک قلم فعال در اندازه کامل برای inking است. برای یادداشت برداری یا ترسیم نمودارها عالی است و یک لنگر مغناطیسی در کنار لپ تاپ برای ذخیره سازی در مواقعی که استفاده نمی کنید وجود دارد.

عملکرد و عمر باتری

Dragonfly G4 اخیرا معرفی شده و هنوز عملکرد آن را به صورت دستی آزمایش نشده است. با این حال، از جدیدترین پردازنده های نسل 13 اینتل استفاده خواهد کرد که در مقایسه با سخت افزار نسل آخر Dragonfly G3 عملکرد بهتری را ایجاد می کند. اچ پی همچنین مستند کرده که شما می توانید تا 2 ترابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD و حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 را دریافت کنید.

با نگاهی به Dragonfly G3 قدیمی‌تر، پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل سری U عملکرد و عمر باتری فوق‌العاده‌ای داشتند که می‌توانست یک روز کاری کامل را بدون نیاز به شارژ ادامه دهد. Dragonfly G4 همچنین دارای یک ویژگی جدید Smart Sense است که به تعادل گرما و قدرت در طول بار کاری کمک می کند. حتی می‌تواند الگوهای کار شما را یاد بگیرد تا در زمانی که لپ‌تاپ در حالت بیکار یا خواب است، عمر باتری را بهتر حفظ کند.

Dragonfly Folio G3 با پردازنده‌های نسل 12 اینتل سری U، حداکثر 1 ترابایت M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD و حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 در دسترس است. باتری 53 وات ساعتی در آزمایشات بین هفت تا هشت ساعت با شارژ دوام آورد، اگرچه اگر صفحه نمایش OLED و اتصال 5G را انتخاب کنید بدون شک تغییر خواهد کرد. اگر اعداد بنچمارک را با هم مقایسه کنیم، Elite Dragonfly G3 با پردازنده Core i7-1265U به امتیاز 5094 پی سی مارک 10، 1713 امتیاز تک هسته ای گیگ بنچ 5 و امتیاز 7284 چند هسته ای گیگ بنچ 5 رسیده است.

Dragonfly Folio G3 با Core i7-1265U امتیاز 5450 پی سی مارک 10 و همچنین امتیاز 1704 و 8189 تک و چند هسته ای گیگ بنچ 5 را کسب کرده است. اگر به Folio G3 متمایل نباشد، عملکرد مشابه است، اما تراشه‌های نسل سیزدهم جدید اینتل که همراه با Dragonfly G4 عرضه می‌شوند، باید از نظر قدرت موجود، آن را جلوتر قرار دهند. بعید است که این عامل تعیین کننده باشد، زیرا هر دو لپ تاپ قادر خواهند بود کار یک روزه را به راحتی از بین ببرند.

جمع بندی: کدام یک ارزش خرید دارد؟

انتخاب بین این دو لپ تاپ احتمالاً به این بستگی دارد که آیا فکر می کنید از طراحی کشش به جلو Dragonfly Folio G3 به اندازه کافی برای تضمین قیمت و وزن اضافی استفاده می کنید یا خیر. استفاده از آن غیرقابل انکار سرگرم کننده است، اما اگر اغلب از یک قلم فعال استفاده نمی کنید یا احساس نمی کنید که باید نمایشگر خود را مانند یک چادر به جلو تنظیم کنید، Dragonfly G4 باید انتخاب بهتری باشد. ابزارهای همکاری جدید جذاب هستند و سخت‌افزار نسل سیزدهم اینتل عملکرد جزئی را افزایش می‌دهد. ما هنوز قیمت پایه ثابتی برای Dragonfly G4 جدید نداریم، اما اگر چیزی شبیه G3 قبلی باشد، باید قیمت کمی کمتر از Folio G3 داشته باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *