آموزش

نحوه تبدیل فایل های ProRAW به JPEG در آیفون

فایل‌های RAW حاوی تمام داده‌هایی هستند که حسگر دوربین آیفون می‌تواند بدون فشرده‌سازی بگیرد. به این ترتیب، ویرایشگرهای حرفه ای می توانند با داده های اضافی دست به دست هم دهند تا بهترین نتیجه را از تصویر به ارمغان بیاورند. فرمت ProRAW اپل به شما امکان می دهد تصاویر RAW را از دوربین آیفون خود ثبت کنید. این برای عکاسان و حتی افراد معمولی که ظاهر واضح عکس‌های گوشی هوشمند را ترجیح نمی‌دهند، عالی است.

از آنجایی که فایل‌های ProRAW از پسوند .DNG استفاده می‌کنند، ممکن است تعجب کنید که چگونه آنها را به فرمت JPEG تبدیل کنید. در این راهنما، به طور خلاصه فایل های ProRAW را مورد بحث قرار می دهیم و سپس مراحل تبدیل آنها به JPEG را به شما آموزش می دهیم.

فایل های ProRAW چیست؟

فایل‌های اپل ProRAW اطلاعات بیشتری درباره تصویر ذخیره می‌کنند و به شما امکان می‌دهند نوردهی، تراز سفیدی و رنگ تصاویر خود را ویرایش کنید. فایل های ProRAW بین 10 تا 12 برابر بزرگتر از فایل های JPEG یا HEIC هستند. اگر یک تصویر JPEG بین 3 تا 5 مگابایت باشد، همان فایل ProRAW حدود 25 تا 30 مگابایت خواهد بود. علاوه بر این، اگر از سری آیفون 14 پرو استفاده می کنید، فایل ProRAW از دوربین 48 مگاپیکسلی آن تا 75 مگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می کند.

شما می توانید تصاویر ProRAW را در آیفون 12 پرو و مدل های جدیدتر پرو بگیرید، اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه ProRAW با تمام ویژگی های آیفون پشتیبانی شده مانند حالت شب، فیوژن عمیق و HDR هوشمند کار می کند، اما نمی توانید عکس هایی در حالت پرتره بگیرید. عکس های زنده با آن.

نحوه تبدیل فایل ProRAW به JPEG

برای تبدیل تصاویر ProRAW به JPEG به هیچ برنامه شخص ثالثی نیاز ندارید. در واقع، می توانید آنها را مستقیماً از برنامه Photos در آیفون خود تبدیل کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • به برنامه Photos بروید و تصویر ProRAW را جهت تبدیل کردن، انتخاب کنید. همچنین می توانید چندین عکس را انتخاب کنید.
  • در گوشه پایین سمت چپ، روی دکمه Share ضربه بزنید و از لیست گزینه‌ها گزینه Save to Files را انتخاب کنید.
  • در منوی باز شده، به پوشه مورد نظر خود بروید تا فایل را ذخیره کنید. این می تواند تحت iCloud یا در آیفون من باشد.
  • در نهایت روی Save در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

پس از انجام این کار، می توانید فایل(های) JPEG تازه تبدیل شده خود را در پوشه تعیین شده پیدا کنید. تبدیل فایل های ProRAW به JPEG در آیفون بسیار ساده است و می توانید به راحتی این کار را از برنامه Photos انجام دهید. اپل ProRAW با معرفی پردازش تصویر خام، عکاسی آیفون را به سطح بالاتری رساند. اما نه فقط این، در کنار ProRAW، اپل ProRes را نیز معرفی کرد – فرمتی مشابه برای ویدیوها. این به فیلمبرداران اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در حین ضبط ضبط کنند، که به پس از تولید کمک می کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا