موبایل و تبلت

فعال شدن ویژگی Emergency SOS سری آیفون 14 در برخی مناطق

اپل بروزرسانی سری آیفون 14 خود را ارائه کرده که اکنون از SOS اضطراری از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کند. سری آیفون 14 اپل از آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس تشکیل شده است. ویژگی Emergency SOS به آیفون‌های سازگار اجازه می‌دهد پیام‌های اضطراری را در مکان‌هایی که هیچ دکل تلفنی در محدوده وجود ندارد ارسال کنند.

ویژگی جدید در حال حاضر فقط در آمریکا و کانادا در دسترس است. اپل بیش از 450 میلیون دلار صرف تحقیقات کرده بود تا سری آیفون 14 خود را با خدمات اضطراری از طریق ماهواره سازگار کند. این نیروگاه فناوری مستقر در کوپرتینو با Globalstar همکاری کرده بود که 24 ماهواره مدار پایین آن محدوده آمریکای شمالی را پوشش می دهند.

اتصال ماهواره ای پیشرفته در طیف باند L و S برای دستگاه های تلفن همراه است. موانعی مانند درختان می توانند سیگنال های اتصال اصلی تلفن هوشمند را مسدود کنند اما برای عملکرد SOS به اندازه کافی قوی هستند. هنگامی که یک SOS اضطراری از طریق اتصال ماهواره ای انجام شد، کاربر باید یک مکالمه پیامکی انجام دهد و جزئیات بیشتری از جمله شناسه پزشکی و مخاطبین اضطراری شما را ارائه دهد.

این ویژگی همچنین با اپلیکیشن Find My کار می‌کند تا در صورت گم شدن یا سرقت، مکان دستگاه را پیدا کند. می توان از آن برای حفظ تماس اضطراری استفاده کرد و اطلاعات از طریق رمزگذاری سرتاسر محافظت می شود. این بروز رسانی را می توان در حالت دمو در مدل های آیفون 14 در آمریکا و کانادا آزمایش کرد. اپل توصیه می کند که ویژگی Emergency SOS از طریق ماهواره در مناطقی که دید واضحی از آسمان و افق وجود دارد به خوبی کار می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا