موبایل و تبلت

کوالکام از تراشه های بلوتوث و پلتفرم AR2 نسل یک رونمایی کرد

کوالکام از اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد و در میان تمام ارقام عملکردی یادداشت هایی در مورد صدای بلوتوث بسیار بهبود یافته وجود داشت. در اینجا نیمی دیگر از این معادله وجود دارد: تراشه های کوالکام اسنپدراگون S3 و S5 Gen 2 برای هدست های بی سیم. پلتفرم جدیدی برای پوشیدنی ها، به ویژه عینک واقعیت افزوده وجود دارد که امروز نیز رونمایی شد.

کوالکام S3 و S5 نسل 2

کوالکام با پلتفرم نسل دوم جدید به کار خود بر روی بلوتوث LE Audio ادامه می دهد. تراشه های جدید می توانند با اسنپدراگون 8 نسل 2 کار کنند و صدای بدون افت را از گوشی به گوش شما منتقل کنند. اینها همچنین از ردیابی سر پویا برای فعال کردن صدای فضایی در جهت تجربه ای فراگیرتر پشتیبانی می کنند.

همچنین دارای قابلیت حذف نویز فعال بهبود یافته هستند که با تشخیص گفتار همراه است و وقتی هدفون می شنود که شخصی با شما صحبت می کند، عبور را فعال می کند تا شما نیز بتوانید بشنوید، بدون اینکه نیازی به غیرفعال کردن دستی ANC باشد. تراشه های S3 و S5 Gen 2 نیز با در نظر گرفتن بازی طراحی شده اند. آنها دارای یک حالت تاخیر کم حتی سریعتر از قبل هستند (از 68 میلی‌ثانیه در نسل 1 به تنها 48 میلی‌ثانیه) و یک بک کانال صوتی برای چت درون بازی با کیفیت خوب دارند.

آنها همچنین از Auracast پشتیبانی می کنند که نسخه بلوتوث رادیو FM است. یک فرستنده می تواند به چندین گیرنده ارسال کند و نیازی به جفت شدن قبل از دست نیست، فقط کافی است آن را تنظیم کنید. این می تواند برای اشتراک گذاری موسیقی با دوستان، اتصال به تلویزیون های خارج از خانه (به عنوان مثال در باشگاه یا فرودگاه)، گوش دادن به اطلاعیه های عمومی در مکان های مختلف و غیره استفاده شود.

کوالکام S3 نسل 2 و S5 نسل 2 برای هدست‌های استریو با پشتیبانی از صدای بدون افت و همچنین هدفون های میان رده طراحی شده‌اند. همچنین می توان از آنها در بلندگوهای بی سیم استفاده کرد.

اسنپدراگون AR2 نسل 1

تراشه جدید XR کوالکام در کنار Meta Quest Pro معرفی شد، اکنون این شرکت از پلتفرم اسنپدراگون AR2 نسل 1 رونمایی کرده است. در طراحی عینک‌های واقعیت افزوده، وزن و ابعاد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کوالکام هم ابعاد تراشه جدید خود را تا 40 درصد کاهش داده است. طبق ادعای کوالکام، مصرف انرژی این تراشه کمتر از یک وات بوده که نصف تراشه قدیمی‌تر XR2 است.

یکی از ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون AR2 Gen 1، پشتیبانی از 6DoF برای ردیابی حرکات دست است که با استفاده از 9 دوربین انجام می‌شود. همچنین کوالکام از شتاب‌دهنده هوش مصنوعی برای کاهش تأخیر ردیابی حرکات دست استفاده کرده است. علاوه بر این یک پردازنده دیگر برای ردیابی حرکات چشم و احراز هویت از طریق عنبیه چشم بر روی این تراشه تعبیه شده است.

مضاف بر این کوالکام از سیستم FastConnect 7800 در بخش ارتباطات این تراشه استفاده کرده تا با پشتیبانی از وای‌فای 7، ارتباط یکپارچه‌ای با گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برقرار شود و میزان تاخیر به کمتر از 2 میلی‌ثانیه برسد.کوالکام در هنگام توسعه پلتفرم اسنپدراگون AR2 با مایکروسافت همکاری نزدیک داشت.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا