آموزش

9 روش برای بهبود سرعت اینترنت در مک

اتصال به اینترنت یکی از ضروری ترین ابزارهای ما در هنگام استفاده از مک است. اینترنت کند همه چیز را خسته کننده می کند. هنگام استفاده از مک خود با اتصال اینترنت کند، سرگرمی و کار خسته کننده می شود. زمان بارگذاری طولانی در صفحات وب را تجربه می کنید، تماس ها قطع می شود و برنامه ها و بازی ها به طور تصادفی بارگیری می شوند.

یافتن راه حلی برای کار با اینترنت کند می تواند تجربه مک شما را کمتر دردسرساز کند. بنابراین، نکات عیب یابی که در زیر ذکر شده را بررسی کنید تا سرعت اتصال اینترنت خود را افزایش دهید.

1. مک و روتر خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات، یک راه‌اندازی مجدد ساده می‌تواند مشکلات مربوط به شبکه مانند اتصال کند اینترنت را برطرف کند. اگر سرویس اینترنت در دستگاه‌های دیگر به خوبی بارگیری می‌شود، می‌توانید مک خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا فرآیندها و داده‌هایی را که مستقیماً مفید نیستند پاک کنید. برای راه اندازی مجدد مک خود، به منوی اپل در نوار منو بروید و از منوی کشویی Restart را انتخاب کنید.

به همین ترتیب، باید روتر Wi-Fi خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، روتر شما ممکن است کمترین شلوغی کانال را انتخاب کرده و کش را پاک کند. این کار باعث می شود روتر شما به خوبی کار کند و اتصال اینترنت قوی تری به مک شما ارائه دهد. اما اگر کمکی نکرد، ممکن است لازم باشد روتر Wi-Fi خود را ریست کنید، که کاملاً با یک راه اندازی مجدد ساده متفاوت است.

2. ارائه دهنده خدمات اینترنت خود را تغییر دهید

به جای مشکل در مک شما، اتصال اینترنت کند ممکن است بیشتر به ارائه دهنده خدمات اینترنت شما مربوط باشد. اگر از ارائه دهنده خدماتی استفاده کنید که مگابیت در ثانیه (Mbps) کم ارائه می دهد، اتصال اینترنت کندی خواهید داشت. برای به دست آوردن بهترین ها، ارتقا را به ارائه دهنده خدماتی که سرعتی مطلوب ارائه می دهد، در نظر بگیرید. همچنین، ممکن است لازم باشد ارائه دهنده خدمات اینترنت خود را تغییر دهید اگر شبکه آنها در منطقه شما پایدار نیست.

3. از یک مرورگر متفاوت استفاده کنید

اگر مرورگر وب شما خراب باشد، ممکن است با مشکلات اینترنت کندی مانند زمان بارگذاری طولانی صفحات وب و دانلود کند مواجه شوید. مرورگر خود را تغییر دهید؛ اگر از سافاری استفاده می‌کنید، مرورگر دیگری مانند گوگل کروم را امتحان کنید. اگر مشکل ادامه داشت، کش مرورگر و کوکی ها را پاک کنید.

4. مرورگر و مک اواس خود را به روز کنید

بروزرسانی‌های نرم‌افزار در macOS عملکرد مک شما را بهبود می‌بخشد و هرگونه اشکال یا مشکلات سازگاری، از جمله مشکلات اتصال به اینترنت را برطرف می‌کند. قبل از دانلود بروزرسانی نرم‌افزار، مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. پس از آن، به System Settings بروید، General را انتخاب کنید و روی Software Update در سمت راست کلیک کنید. اگر بروزرسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید. پس از به‌روزرسانی macOS، مک خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و دوباره اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید.

علاوه بر این، بروزرسانی مرورگرها می‌تواند اشکالات و مشکلات اتصال را برطرف کند. معمولاً بروزرسانی‌های سافاری همراه با بروزرسانی‌های نرم‌افزار دانلود می‌شوند، اما برای بروزرسانی سایر مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس و اج باید مراحل مختلفی را دنبال کنید.

5. اپلیکیشن های غیر ضروری و تب های مرورگر را ببندید

گاهی اوقات، علت کندی اینترنت در مک شما، اپلیکیشن ها و باز بودن تب هایی است که در پس زمینه اجرا می شوند. آنها با بروز رسانی و دانلود مداوم داده ها سرعت اینترنت را کاهش می دهند. برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت در مک، همه اپلیکیشن های پس‌زمینه و تب های مرورگر را که استفاده نمی‌کنید ببندید و بروزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید.

ویژگی همگام‌سازی خودکار iCloud می‌تواند به کندی اتصال اینترنت نیز کمک کند، زیرا از پهنای باند اینترنت زیادی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر با اتصال پایین کار می‌کنید، ممکن است اینترنت کندی را در مک خود تجربه کنید. برای خاموش کردن همگام‌سازی خودکار، System Settings را از منوی اپل باز کنید. روی Apple ID کلیک کنید و iCloud را باز کنید. iCloud Drive را انتخاب کنید و روی Turn Off کلیک کنید. اخطار را دنبال کنید که آیا می خواهید یک کپی از اسناد را در iCloud در مک خود نگه دارید یا می خواهید آن را از مک خود حذف کنید.

6. برای بدافزار اسکن کنید

جای تعجب نیست که بدافزار می تواند مسئول اتصال کند اینترنت در مک شما باشد. هنگامی که بدافزار مک شما را آلوده می کند، همه فرآیندها را کند می کند و ممکن است پنجره های بازشو غیرمنتظره ای را در مرورگرهای وب مشاهده کنید. اگر به وجود بدافزار در مک خود مشکوک هستید، آن را با استفاده از یک آنتی ویروس رایگان توصیه شده برای مک مانند Avast Security یا Malwarebytes اسکن کنید. هنگامی که بدافزار را شناسایی کردید، از یک آنتی ویروس برای پاک کردن بدافزار از مک خود استفاده کنید، مرورگر وب خود را ریست کنید و مک خود را مجددا راه اندازی کنید.

7. از اتصال سیستم استفاده و روتر را بررسی کنید

اگر هنگام اتصال به Wi-Fi در مک خود سرعت اینترنت کندی دارید، می توانید از اتصال کابل شبکه استفاده کنید. اتصال اترنت نسبت به روتر Wi-Fi اتصال اینترنتی مستقیم و پایدارتری را فراهم می کند. بنابراین، روتر خود را با کابل شبکه به مک خود وصل کنید اگر پورت دارد، اما اگر ندارد، همیشه می‌توانید یک هاب USB با درگاه شبکه دریافت کنید. با این حال، اگر نمی توانید از اتصال اترنت استفاده کنید، مطمئن شوید که روتر Wi-Fi به مک شما نزدیک است و آنتن های روتر همه در جهت درست هستند.

8. افزونه های مرورگر را غیرفعال کنید

افزونه های مرورگر به طور قابل توجهی تجربه شما را هنگام گشت و گذار در اینترنت بهبود می بخشد. با این حال، گاهی اوقات آنها می توانند یک شر ضروری باشند و سرعت اینترنت شما را مختل یا کاهش دهند. هنگامی که اینترنت آهسته را در مک خود تجربه می کنید، غیرفعال کردن افزونه های مرورگر یک مکان عالی برای شروع است. افزونه‌های مرورگر خود را مرور کنید و افزونه‌های غیرضروری را که دیگر برای شما مفید نیستند، پاک کنید، مرورگر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید.

9. پیکربندی شبکه و VPN خود را پاک کنید

تنظیمات و پیکربندی شبکه بخش حساسی از مک شما هستند. اگر اغلب از VPN استفاده می کنید، آنها به راحتی می توانند در هم پیچیده شوند. در این صورت باید تنظیمات شبکه مک خود را ریست کنید. اگر این کار نکرد، می توانید آن را بیشتر کنید و فایل های پیکربندی شبکه خود را حذف کنید. خدمات VPN همچنین می تواند اینترنت شما را کاهش دهد. می‌توانید با رفتن به System Settings > VPN و تنظیم کلید در موقعیت خاموش، آنها را خاموش کنید. همچنین می توانید VPN را از برنامه مربوطه خاموش کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا