آموزشنرم افزار و اینترنت

چگونه استیکرهای تلگرام خود را بسازیم

استیکرهای استاتیک تلگرام دنیای خاص خود را دارند و افراد در آن مکالمات کاملی با گرافیک های جالب، میم های بی ارزش یا نقل قول های فیلم دارند. و این تا حد زیادی امکان پذیر است زیرا تلگرام به شما اجازه می دهد استیکرهای خود را بسازید. بهترین چیز در مورد ساخت استیکرهای تلگرام این است که نیازی به داشتن یک حساب توسعه دهنده یا مرور طولانی و دردناک ندارید.

شما فقط برای ایجاد استیکر تلگرام برای یک ربات تصاویر ارسال می کنید. به غیر از استیکرهای ثابت، تلگرام امکان ساخت استیکرهای متحرک و همچنین استیکرهای ویدئویی را نیز به شما می دهد. بنابراین، اگر می‌خواستید با تمام جوک‌های درونی که خود و دوستانتان جمع کرده‌اید کاری انجام دهید، این راهنما را دنبال کنید که نحوه ساخت استیکرهای ثابت تلگرام را توضیح می‌دهد.

گام 1: استیکرهای خود را طراحی کنید

برای ایجاد استیکر تلگرام لازم نیست که یک طراح گرافیک حرفه ای باشید. اگر هستید، عالی است و حالا راه رایگان دیگری برای تبلیغ هنر خود دارید. اما اگر نیستید، اجازه ندهید که شما را متوقف کند. برخی از بهترین استیکرهای تلگرام، ساخته های خنده دار میم مانند هستند که از نقل قول و عکس کنار هم قرار گرفته اند. حتی مهارت های اولیه طراحی برای آن ها کافی است.

استیکرهایی که ایجاد می کنید باید از الزامات طراحی یکپارچه پیروی کنند. نگران نباشید، زیرا این موارد بسیار ساده هستند:

  • استیکرهای تلگرام باید تصاویر PNG با پس زمینه شفاف و 512 در 512 پیکسل باشند.
  • هر برچسب باید یک فایل تصویر جداگانه باشد. طراحی و آپلود آنها در دسکتاپ آسان تر از موبایل است، بنابراین ممکن است بخواهید از تلگرام برای مک، تلگرام برای ویندوز یا تلگرام وب استفاده کنید.
  • نماد بسته برچسب شما اختیاری است. اگر می خواهید یکی داشته باشید، یک تصویر 100 در 100 PNG با یک لایه شفاف طراحی کنید.

درک این نکته مهم است که استفاده از چیزهایی مانند نقل قول فیلم برای ایجاد استیکرها نقض حق چاپ است. بله، میم‌ها دقیقاً به همین شکل ساخته می‌شوند، اما برخلاف میم‌ها، در صورت شکایت صاحب حق چاپ، بسته استیکر شما احتمالاً از تلگرام حذف می‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که هنگام آپلود طرح‌های خود هیچ بررسی حق چاپ وجود ندارد.

بسته استیکرهای تلگرام به طور متوسط بین 10 تا 20 استیکر را شامل می شود، اما محدودیتی برای آپلود آن ندارید. برخی از بسته‌ها بیش از 100 استیکر دارند، و حتی پس از انتشار می‌توانید همچنان برگردید و موارد جدید اضافه کنید. همانطور که احتمالا قبلاً متوجه شده اید، برای ایجاد استیکرهای تلگرام نیازی به اشتراک فتوشاپ ندارید. می‌توانید با استفاده از یک برنامه سازنده استیکر موبایل یا هر یک از این جایگزین‌های رایگان برای نرم‌افزار ادوبی، برنامه خود را طراحی کنید. ما برنامه خود را با استفاده از برنامه وب SVG-Edit طراحی کردیم.

گام 2: ربات استیکر تلگرام را پیدا کنید

پس از آماده شدن استیکرهای تلگرام خود، ربات استیکر تلگرام را پیدا کنید. می توانید این کار را با دنبال کردن لینک یا با باز کردن تلگرام و تایپ “stickers” در قسمت جستجو انجام دهید. سپس روی اولین گزینه @Stickers کلیک کنید.

لیست زیر از دستوراتی را می بینید که می توانید در ناحیه چت استفاده کنید:

  • /newpack برای ساخت مجموعه برچسب ثابت PNG/WEBP.
  • /newvideo برای ساخت مجموعه ای از استیکرهای ویدئویی WEBM.
  • /newanimated برای ساخت مجموعه برچسب متحرک TGS.
  • /newmasks برای ساخت مجموعه ایستا از ماسک ها.
  • /help برای لیست کامل دستورات.

اگر اولین باری است که استیکر می‌سازید، روی Start کلیک کنید تا بسته استیکر خود را تنظیم کنید، در غیر این صورت، از دستور newpack / استفاده کنید.

گام 3: استیکرهای استاتیک تلگرام خود را آپلود کنید

ربات استیکر تلگرام آپلود و انتشار طرح های شما برای استیکرهای استاتیک را آسان می کند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

  • دستور newpack/ را تایپ کنید و روی صفحه کلید Enter بزنید یا روی دکمه آبی ارسال کلیک کنید.
  • نام بسته استیکر خود را تایپ کنید و روی فلش ارسال کلیک کنید.
  • اکنون روی نماد فایل (گیره کاغذ) کلیک کنید تا اولین استیکر خود را آپلود کنید.

  • Compress را از حالت انتخاب خارج کنید، سپس یک عنوان را وارد کنید و برای افزودن فایل های بیشتر روی Add کلیک کنید، در غیر این صورت، روی Send کلیک کنید.

  • ربات از شما می خواهد که یک ایموجی به استیکر خود اختصاص دهید. ایموجی را انتخاب کنید که با این برچسب مطابقت داشته باشد و برای ارسال آن Enter را فشار دهید. شما می توانید تعدادی را اختصاص دهید، اما تلگرام در هر استیکر بیش از دو ایموجی را توصیه نمی کند.

  • مراحل 3-4 را برای هر استیکر تلگرامی که می خواهید اضافه کنید تکرار کنید.
  • وقتی کارتان تمام شد، دستور /publish را تایپ کرده و ارسال کنید.
  • اگر می‌خواهید یک نماد برای پک استیکر خود اضافه کنید، آن را درست مانند بقیه تصاویر آپلود کنید و برای ربات ارسال کنید. اگر آیکون ندارید، فقط دستور skip/را ارسال کنید تا اولین استیکر شما به نمادی برای این بسته تبدیل شود.
  • در نهایت، یک نام کوتاه برای بسته استیکر خود برای ربات ارسال کنید تا در URL آن استفاده شود. به عنوان مثال، مورد استفاده شده در اینجا “wonderifitisstevie” است، بنابراین URL https://t.me/addstickers/wonderifitisstevie است.

کار تمام است؛ روی لینک بسته استیکر تلگرام خود کلیک کنید تا ببینید همه چیز چگونه به نظر می رسد. اگر بیش از 10 استیکر دارید، می توانید در میان آنها پیمایش کنید.

شروع به ارسال استیکرهای تلگرام خود کنید

تلگرام فروشگاه استیکر یا هیچ راه دیگری ندارد که مردم بتوانند تمام استیکرهای موجود را مرور کنند. این بدان معنی است که بسته شما گرد و غبار جمع می کند تا زمانی که شما و دوستانتان شروع به ارسال برچسب هایی که ساخته اید کنید. می‌توانید در حین استفاده از چت‌های صوتی تلگرام از آن‌ها استفاده کنید تا مکالمات خود را جذاب کنید.

وقتی روی URL بسته خود کلیک می کنید، دو راه برای شروع به اشتراک گذاری استیکرهای تلگرام خود خواهید دید.

  • Share: با این کار لینک بسته شما به مخاطب یا گروهی که انتخاب می کنید تلگرام ارسال می شود. برای دسترسی به آن، روی دکمه سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس روی Share Stickers کلیک کنید. حتی می‌توانید از این استیکرها در بهترین کانال‌های تلگرام برای اشتراک‌گذاری کارهایی مانند این استفاده کنید.
  • Add Stickers: این بسته را به مجموعه شما اضافه می کند تا بتوانید استیکرهای جداگانه را برای مخاطبین تلگرام خود ارسال کنید. سپس دوستان شما می توانند با ضربه زدن روی برچسبی که ارسال کرده اید بسته را ببینند و اضافه کنند. به این ترتیب گسترش یافتند.
منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا