نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم اکنون رم و انرژی بسیار کمتری مصرف خواهد کرد

گوگل کروم به دلیل سرعت بالا و رابط کاربر پسند یک مرورگر وب بسیار محبوب است. با این حال، این مرورگر همچنین به عنوان یک مرورگر منابع فشرده است که می تواند مقدار قابل توجهی از باتری و حافظه سیستم را مصرف کند. این می تواند به ویژه برای کاربرانی که از دستگاه های کم مصرف استفاده می کنند یا کسانی که در هنگام مرور وب چند کار را انجام می دهند خسته کننده باشد. خوشبختانه این مشکل با ویژگی های جدید حل خواهد شد.

گوگل اعلام کرده است که مرورگر وب کروم خود را برای باتری و حافظه سیستم بهینه می کند. این شرکت تنظیمات عملکرد جدیدی را ارائه خواهد کرد که استفاده از حافظه کروم را تا 40 درصد کاهش می دهد تا پایداری برگه های باز را بهبود بخشد. حالت‌های جدید با نام‌های Memory Saver و Energy Saver، در هفته‌های آینده برای ویندوز، مک اواس و کروم اواس در سطح جهانی در دسترس خواهند بود.

حالت Memory Saver برای کمک به کاربرانی طراحی شده که چندین تب را به طور همزمان باز می کنند. استفاده از حافظه هر تب را کاهش می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا برگه های بیشتری را بدون کاهش سرعت دستگاه خود باز نگه دارند. حالت ذخیره‌سازی حافظه، حافظه را از تب هایی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنید آزاد می‌کند، بنابراین وب‌سایت‌های فعالی که در حال مرور آن هستید، روان‌ترین تجربه ممکن را داشته باشند. این به ویژه در صورتی مفید است که از برنامه های فشرده دیگری مانند ویرایش ویدیوهای خانوادگی یا بازی کردن استفاده می کنید. هر تب غیرفعال در صورت نیاز دوباره بارگیری می شود.

حالت Energy Saver برای کمک به کاربران برای افزایش عمر باتری دستگاه خود در حین استفاده از کروم طراحی شده است. هنگامی که سطح باتری دستگاه کاربر به 20 درصد کاهش می یابد، به طور خودکار فعال می شود و با محدود کردن فعالیت پس زمینه و جلوه های بصری برای وب سایت های دارای انیمیشن و ویدیو، مصرف انرژی را کاهش می دهد. این می تواند به ویژه برای کاربرانی که برای مدت طولانی بدون دسترسی به منبع برق به دستگاه های خود متکی هستند مفید باشد. این حالت‌های جدید بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای بهبود عملکرد و کارایی کروم است. این شرکت همچنین اخیراً ویژگی های دیگری مانند گروه بندی تب ها و جستجوی تب ها را برای کمک به کاربران در مدیریت کارآمدتر برگه های باز خود معرفی کرده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا