گوشی گلکسی A32 سامسونگ جزو بهترین مدل های میانرده این برند کرهای محسوب میشود. اگر به دنبال خرید گوشی با امکانات مناسب و قیمت معقول هستید، گوشی A32 برایتان بهترین گزینه خواهد بود؛ اما کیفیت این گوشی در چه سطحی است؟ از چه صفحه نمایشگر و چه پردازندهای استفاده میکند؟ کیفیت دوربین آن در چه سطحی قرار دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بهصورت کاملی گوشی A32 سامسونگ را برایتان موشکافی کنیم.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی a32 از نظر ظاهری

گوشی گلکسی A32 ازنظر ظاهری شباهت بسیاری به سایر گوشی های سری آ سامسونگ دارد. از نظر ابعاد نیز باید گفت که تفاوتی بین این گوشی و سایر گوشی های 6.4 اینجی وجود ندارد. A32 با 184 گرم وزن، جزو گوشی های سبک به حساب می آید و کاربران با استفاده از آن حس خوبی خواهند داشت و دستشان دچار خستگی نمی شود. رویه شیش های، فریم و پشت پلاستیکی این گوشی طراحی بسیار ظریفی دارد. برای مقاومت بیشتر نیز روی صفحه شیشه های گوشی A32 از گلاس گوریلا 5 استفادهشده است. این گوشی طراحی بسیار ظریفی دارد و ازنظر زیبایی توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. A32 در رنگهای مشکی، سفید، آبی و بنفش براق به بازار عرضه می شود. برای اینکه بدانید کدام یک از سری های گوشی سامسونگ بهتر هستند روی این لینک کلیک کنید.

سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A32 ترجیح داده است تا به جای استفاده از پردازنده اختصاصی خود «اگزینوس» و یا نمونه های دیگر موجود در بازار مانند کوالکام، از پردازنده های ساخت شرکت مدیاتک استفاده کند. توان پردازشی مورد نیاز سامسونگ Galaxy A32 توسط چپست Helio G80 تأمین میشود که توسط معماری ساخت 12 نانومتری تولید شده است.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ a32 از نظر صفحه نمایشگر

در گوشی A32 از صفحه نمایشگر Super AMOLED با تراکم پیکسلی 411 استفاده شده است. این نشان می دهد که باید انتظار تصویری بسیار واضح، زنده و با رنگهای واقعی را از این گوشی داشته باشید. براساس نظر کاربران، استفاده از این گوشی به خاطر کیفیت صفحه نمایشگر بسیار لذتبخش است. صفحه نمایشگر A32 از نرخ نوسازی 90 هرتزی و نور 800 نیت پشتیبانی می کند. پس درصورتیکه قصد استفاده از گوشی برای بازی را دارید، گوشی سامسونگ A32 میتواند برایتان انتخاب مناسبی باشد. در این گوشی از صفحه نمایشگر 6.4 اینچی استفادهشده است که ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن محسوب میشود.

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشیهای هوشمند، دست به تولید سری های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدلهای بسیاری پیدا می شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ a32 از نظر پردازنده

پردازنده و تراشه اصلی، به معنای قلب تپنده گوشی موبایل است. در گوشی های هوشمند سامسونگ و مدل A32 از تراشه هلیو G80 دوازده نانومتری استفادهشده است. این تراشه عملکرد مطلوبی دارد. البته در حال حاضر تراشه سامسونگ A32 فقط از شبکه 4G پشتیبانی میکند و برای استفاده از شبکه 5G باید اقدام به خرید سامسونگ A32 5G کنید.

در بخش پردازنده، سامسونگ از دو پردازنده 4 هسته ای Cortex A76 و Cortex A55 استفاده کرده است که سرعت پردازش نسبتاً مناسب و مطلوبی دارند. همچنین در بخش پردازنده گرافیکی نیز سامسونگ پردازنده Mali G52 MC2 را بهکاربرده است. درمجموع میتوان گفت که سامسونگ A32 ازنظر سرعت عملکرد، بازده مناسبی دارد و برای اجرای بازیها در سطح متوسط رو به بالا مناسب عمل میکند.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ a32 از نظر حافظه

سامسونگ A32 در مدلهای 64 گیگ رم 4، 128 گیگ رم 4، 128 گیگ رم 6 و 128 گیگ رم 8 به بازار عرضه می شود. همانطور که انتظار دارید، گوشی آ32 مدل 128 گیگ رم 8 از همه مدلهای دیگر عملکرد بهتری دارد و طبیعتاً گرانتر است. پس درصورتیکه میخواهید از گوشی موبایل خود برای اجرای برنامه های سنگین یا بازی های گرافیکی استفاده کنید، بهتر است به سراغ رم 8 بروید.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ a32 از نظر دوربین

در گوشی سامسونگ a32 از لنز 64 مگاپیکسلی واید، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دو لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و مایکرو استفاده شده است. فیلمبرداری در این گوشی به صورت 1080 انجام میشود که شاید بسیاری را ناامید کند. اکثر کاربران در حال حاضر به دنبال فیلمبرداری در حالت 4K هستند. در دوربین جلو هم از لنز 20 مگاپیکسلی باکیفیت فیلمبرداری 1080 استفادهشده است که کاملاً قابل قبول است. پس می توان گفت که گوشی سامسونگ A32 از نظر عملکرد دوربین در سطح مطلوبی قرار دارد و اکثر کاربران را راضی نگهداشته است.

نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ a32 از نظر باتری

در گوشی سامسونگ آ32 از باتری 5هزار میلی آمپر ساعتی Li-Ion استفاده شده است. این باتری توان مناسبی دارد و در طول روز عملاً شما را از شارژ مجدد بینیاز می کند. البته این موضوع کاملاً به میزان مصرف شما از گوشی موبایل بستگی دارد. متأسفانه در این مدل خبری از شارژرهای با وات بالا نیست و فقط باید از شارژر 15 واتی استفاده کنید که البته از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی میکند؛ اما نمیتوانید انتظار شارژر در عرض نیم ساعت را داشته باشید.

جمع بندی کلی

به صورت کلی باید گفت که در میان گوشی های برند سامسونگ گوشی A32 یک گوشی میانرده برای کاربردهای معمولی به حساب می آید. اگر به دنبال یک گوشی برای مصارف معمول روزمره هستید، می توانید سامسونگ A32 را انتخاب کنید. این گوشی قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی، باتری بادوام و دوربین قابل قبولی دارد. همچنین با در نظر گرفتن قیمت میتوان گفت که سامسونگ A32 کاملاً مقرون به صرفه است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *