گجت و پوشیدنی

گوگل Matter را در دستگاه‌های نست هوم و اندروید فعال می‌کند

گوگل به طور رسمی پشتیبانی از Matter را در گوگل نست و دستگاه های اندرویدی میسر کرد. Matter یک پلتفرم جدید خانه هوشمند یکپارچه است که به قابلیت همکاری بین اکوسیستم ها کمک می کند و به یک پلتفرم اجازه می دهد تا از یک دستگاه ناسازگار پشتیبانی کند. گوگل پشتیبانی از پلتفرم Matter را در Nest Mini و Nest Audio و Nest Hub (نسل اول و دوم)، Nest Hub Max، Nest Wi-Fi Pro، گوگل هوم و گوگل هوم مینی اضافه کرده است. این بدان معناست که اگر قبلاً هر یک از این دستگاه ها را دارید، به عنوان پلی بین اینترنت و سایر دستگاه های سازگار با Thread خانه شما عمل می کند.

گوگل تأیید کرد که دستگاه‌های Nest بیشتری، از جمله Nest Thermostat (2020) و Nest Wi-Fi (غیر پرو) در سال 2023 بروزرسانی خواهند شد. گوشی های اندرویدی از دستگاه‌های Matter نیز پشتیبانی می‌کنند و با Fast Pair یکپارچه می‌شوند تا به سرعت یک دستگاه جدید را به خانه شما اضافه کنند. گوگل در اوایل سال آینده پشتیبانی Matter را به نسخه iOS برنامه Google Home خواهد آورد. هنگامی که دستگاهی در شبکه خانگی شما قرار می گیرد، هر برنامه سازگار با Matter می تواند آن را کنترل کند.

Matter از Wi-Fi و پروتکل «Thread» برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های خانه هوشمند استفاده می‌کند تا خود دستگاه‌های خانه هوشمند بتوانند به گره‌هایی در شبکه مش در خانه تبدیل شوند. به این ترتیب، دستورات به دستگاه‌های خانه هوشمند نیازی به بازگشت به یک سیستم مبتنی بر ابر، کاهش وابستگی به سرویس‌های ابری و کاهش تأخیر بین دستور و واکنش ندارند. علیرغم هر مارکی که Thread “روتر مرزی” شما باشد، نسخه Thread 1.3.0 عملکرد آن را در بین برندها استاندارد می کند، بنابراین شبکه های Thread متعددی در خانه خود در حال اجرا نخواهید داشت.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا