بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی سونی لینک بادز اس

سونی لینک بادز اس (LinkBuds S) که با نام WF-LS900N نیز شناخته می شود، جدیدترین هدفون بی سیم سونی است. این محصول کوچکترین و سبک ترین هدفون حذف نویز سونی هستند که 40 درصد جمع و جورتر از پرچمدار WF-1000XM4 می باشد.

با وجود اندازه و قیمت کوچکتر، LinkBuds S مجموعه ای از ویژگی های بسیار شبیه به WF-1000XM4 گران تر از جمله حذف نویز فعال و حالت محیطی که توسط همان پردازنده مجتمع V1 SoC و LDAC و بی‌سیم صوتی با وضوح بالا، اتصال چند نقطه‌ای، صدای واقعی 360 و ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی DSEE Extreme را ارائه می دهد. LinkBuds S با قیمت 200 دلار، حدود 80 دلار ارزان تر از WF-1000XM4 است، اما هنوز هم برای هدفون های بی سیم کمی گران است. پس از در ادامه نقد و بررسی سونی لینک بادز اس با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • رنگ ها: مشکی، اکرو، آبی زمین
  • وزن: 0.17 اونس (هر هدفون)
  • درایورها: 5 میلیمتری
  • پاسخ فرکانسی (ارتباطات بلوتوث): 20 – 20000 هرتز (نمونه‌گیری 44.1 کیلوهرتز) / 20- 40000 هرتز (نمونه‌برداری 96 کیلوهرتز LDAC نرخ 990 کیلوبیت بر ثانیه)
  • عمر باتری: 6 ساعت (ANC)؛ 14 ساعت (با جعبه شارژ و ANC)
  • قابلیت اتصال: بلوتوث 5.2 (کدک‌ها SBC، AAC و LDAC)
  • مقاومت در برابر آب: IPX4
  • سایر قابلیت ها: DSEE Extreme، حالت Ambient Sound، ویژگی Quick Attention

طراحی و کیفیت ساخت

در حالی که لینک‌بادز اصلی تماماً در مورد درایور حلقه باز بودند و عمداً صدای بیرون را وارد می‌کردند، سونی به طراحی سنتی‌تر هدفون‌های بی‌سیم با درایور پنج میلی‌متری جدید برای LinkBuds S بازگشته است. به این معنی است که ایرتیوب ها و گوش‌های سیلیکونی داخل گوش قرار می‌گیرند و همچنین سونی حذف نویز فعال (ANC) را اضافه کرده تا به بیرون نگاه داشتن دنیای بیرون کمک کند.

علیرغم تغییر در طراحی و اجرای این فناوری اضافی، سونی همچنان موفق شده که گوشی را کوچک نگه دارد. هنگامی که این هدفون ها عرضه شد، سونی ادعا کرد که آنها کوچکترین هدفون های بی سیم حذف نویز در جهان هستند. سونی می گوید آنها 41 درصد کوچکتر از WF-1000XM4 و 33 درصد سبک تر هستند. هدفون ها IPX4 ضد آب هستند اما کیف شارژ اینگونه نیست.

هم هدفون و هم کیس دارای سطحی مات بافتی هستند و سه نوع رنگ مشکی، سفید و بژ را دریافت می‌کنید و یک نوع آبی زمینی اضافی که در برخی مناطق ارائه می‌شود. سه مورد اول رنگ و بافت یکنواخت یکسانی دارند و نسبتا خسته کننده به نظر می رسند. نوع آبی زمین، ساخته شده با بطری های آب، دارای یک الگوی ابری روی آن است که تا حدودی جالب تر به نظر می رسد.

نرم افزار

لینک بادز اس با برنامه Headphones Connect سونی سازگار است. این اپلیکیشن در طول سال‌ها با یکسری ویژگی‌های اضافه‌شده، که چندین مورد از آن‌ها ارزش استفاده را ندارند، پر شده است، که فقط بارگذاری اپلیکیشن را کندتر و در راه‌اندازی سخت‌تر می‌کند. از کارهای مفیدی که می‌توانید در اپلیکیشن انجام دهید، همگام سازی چند دستگاه را فعال کنید، که هم دستگاه‌های متصل و هم هر دستگاه دیگری را که قبلاً متصل شده در برنامه نشان می‌دهد.

حتی اگر یکی از دستگاه های متصل شده یک رایانه باشد، تا زمانی که اپلیکیشن روی دستگاه دومی که همگام شده، نصب شده باشد، همچنان می توانید آن را از طریق برنامه کنترل کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد تنظیمات ANC را تغییر دهید، که دیگر به شما اجازه نمی دهد سطح ANC را تنظیم کنید زیرا اکنون همیشه به طور خودکار تنظیم می شود.

با این حال، می‌توانید سطح صدای محیط را تنظیم و فوکوس را فقط برای صداها فعال کنید. ویژگی راحت Speak to Chat نیز موجود است که به طور خودکار صدا را کاهش می دهد و صدای محیط را هنگام شروع صحبت فعال می کند. یک EQ شش باند با چندین ایستگاه از پیش تنظیم نیز وجود دارد. این، همراه با تنظیمات DSEE، روی هدفون‌ها ذخیره می‌شود، بنابراین اگر آنها را پس از انتقال به هر دستگاه دیگری تنظیم کنید، آنها را با آن متصل کنید.

DSEE Extreme یک ویژگی نمونه برداری مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازسازی داده ها از صدای فشرده است. مستقیماً روی خود هدفون کار می‌کند، بنابراین کم و بیش فقط داده‌هایی را که از تلفن دریافت می‌کند و نه لزوماً محتوای اصلی را نمونه‌گیری می‌کند. همچنین فقط روی کدک ها از جمله و زیر 48 کیلوهرتز کار می کند. اگر به صورت دستی آن را روی 44.1 کیلوهرتز یا 48 کیلوهرتز تنظیم کنید، شامل SBC، AAC و LDAC می شود. اگر از LDAC در حالت 88.2 کیلوهرتز یا 96 کیلوهرتز استفاده می کنید، کار نمی کند. این بدان معناست که حتی اگر فایل‌های 64 کیلوبیت بر ثانیه MP3 را پخش می‌کنید، تا زمانی که از LDAC در حالت پیش‌فرض 96 کیلوهرتز استفاده می‌کنید، ویژگی DSEE Extreme هرگز فعال نخواهد شد.

این منطقی نیست زیرا سونی DSEE Extreme را به عنوان ارتقاء “فایل های موسیقی دیجیتال فشرده بلادرنگ” توصیف می کند. مفهوم اینجا این است که فایل‌های منبع در حالی که در واقعیت فقط داده‌های بلوتوث ارسال شده از تلفن را ارتقا می‌دهند، ارتقا می‌یابند. همچنین اهمیتی نمی دهد که از LDAC با نرخ 330 کیلوبیت بر ثانیه، 660 کیلوبیت بر ثانیه یا 990 کیلوبیت بر ثانیه استفاده می کنید و اگر تشخیص دهد که از نرخ نمونه برداری 88.2 کیلوهرتز یا 96 کیلوهرتز برای بلوتوث استفاده می کنید، اساسا کار نخواهد کرد.

در ادامه، این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می دهد HRTF را برای ویژگی 360 Reality Audio سونی تنظیم کنید. برای ایجاد یک عملکرد انتقال HRTF یا مربوط به سر که به آن کمک می کند منابع صوتی سه بعدی را برای شکل خاص سر و گوش شما به درستی ترسیم کند، باید از سر و گوش شما عکس بگیرد. اگرچه جالب است، اما واقعیت تاسف بار این است که 360 Reality Audio یک فرمت در حال مرگ است (نه اینکه واقعاً از بین رفته باشد) و توسط سرویس های پخش بسیار کمی برای آهنگ های بسیار کمی پشتیبانی می شود. هر کسی که تاریخچه سونی را بداند، می‌داند که این برند به استانداردهای اختصاصی خود علاقه دارد، اما فکر می‌کنم وقت آن رسیده که مانند بقیه سوار قطار Dolby Atmos شوید.

همچنین می توانید عملکردهای اختصاص داده شده به حسگرهای لمسی در هر هدفون را تغییر دهید. می‌توانید بین گزینه‌های ANC، کنترل‌های پخش و کنترل صدا یکی را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، هدفون چپ برای کنترل ANC و سمت راست برای کنترل پخش تنظیم شده است. این باعث می‌شود حجم نسبتاً مهم به‌طور پیش‌فرض تخصیص داده نشود و اگر بخواهید باید یکی از دو مورد دیگر را حذف کنید. ناامید کننده است که مجبور می شوید مجموعه کاملی از گزینه ها را برای هر طرف به جای ویژگی های تک برای حرکات خاص مانند سایر هدفون ها انتخاب کنید. یکی از معایب ناخواسته کوچک بودن LinkBuds S این است که ناحیه حسگر لمسی آن نسبتاً کوچک بوده و ضربه زدن به آن سخت است.

عملکرد و راندمان

لینک بادز اس از درایورهای دینامیکی نسبتاً کوچک 5 میلی متری استفاده می کند که کاهش 17 درصدی نسبت به درایورهای کوچک 6 میلی متری WF-1000XM4 دارد. همچنین از اتصال بلوتوث 5.2 با پشتیبانی از SBC، AAC و LDAC تا 32 بیت، 96 کیلوهرتز، 990 کیلوبیت بر ثانیه برخوردار هستید.

مشابه WF-1000XM4، LinkBuds S صدایی نسبتاً آرام با سطح پایین گرم و تا حدودی تاریک و تیره دارد. پاسخ باس در LinkBuds S برجسته است اما نه به همان میزانی که در چندین محصول دیگر سونی مشاهده می کنید. بیشتر در نواحی با باس کم و بیس متوسط متمرکز است و در محدوده متوسط نفوذ نمی کند. تقویت بیس دارای منحنی ملایم تری است که خیلی از تونالیته اصلی منحرف نمی شود. در عوض، بیشتر به ملایمت و سروصدای ضبط می‌افزاید بدون اینکه زیاده‌روی کند. کمی توده است و سریع نیست، اما برای صدای آرام کلی کار می کند.

عملکرد میانی در بیشتر موارد بسیار خوب است. آوازها و سازها دارای تناژ بسیار طبیعی هستند و آنها را شاداب و لذت بخش می کند. جزئیات یا پیچیدگی زیادی در اینجا نمایش داده نمی شود، اما از هدفون های بلوتوث انتظار می رود. میانی بالا و سه گانه تا حد زیادی منطقه مورد توجه لینک بادز اس است. در حالی که به اندازه 1000XM4 تاریک نیست، عملکرد سه گانه کمی خاموش است، که برخی از جزئیات سازها و تنفس صداها را مبهم می کند.

این باعث ایجاد صدایی تا حدودی کسل کننده می شود که بسته به ضبط، ممکن است قابل توجه باشد یا نباشد. ضبط‌های روشن‌تر چندان تحت تأثیر این موضوع قرار نمی‌گیرند و برخی از آهنگ‌ها بدون در نظر گرفتن این تنظیم، واقعاً خوب به نظر می‌رسند. برخی دیگر به طرز محسوسی صدایی خفه و پوشیده دارند و تقریباً به آن خوشایند نیستند.

صدای کلی هنوز هم کاملا آرامش بخش است و گوش دادن به آن در جلسات طولانی خوب به نظر می رسد. تنظیم، اگرچه کامل نیست، اما برای طیف وسیعی از ژانرها و محتوا به خوبی کار می کند. می‌توانید با استفاده از EQ یا فقط با استفاده از پیش‌تنظیم Bright، که به نظر می‌رسد صدا را کاملاً متعادل می‌کند، به نتایج خوبی برسید. اما اگر نمی‌خواهید کار خود را انجام دهید و می‌خواهید صدایی متعادل‌تر از جعبه داشته باشید، ممکن است بخواهید در عوض گلکسی بادز 2 پرو  یا ایرپادز پرو 2 را تهیه کنید.

لینک بادز اس کیفیت ضبط عالی برای یک جفت هدفون بلوتوثی دارد. صداها در محیط‌های ساکت بسیار خوب به نظر می‌رسند و تنها یک اشاره از کاهش نویز در پس‌زمینه کار می‌کند. کیفیت آن به اندازه‌ای خوب است که با میکروفون‌های هدست سیمی سطح پایه اشتباه گرفته شود، که این افتخاری نیست که آن را ساده بدانیم. در محیط های پر سر و صدا، هدفون ها همچنان عملکرد خوبی دارند. در ابتدا می‌توانید نویز پس‌زمینه را بشنوید، اما به محض اینکه شروع به صحبت می‌کنید، الگوریتم کار خوبی برای فیلتر کردن همه چیز انجام می‌دهد.

لینک بادز اس عملکرد بسیار خوبی در حذف نویز فعال دارد. آنها از همان پردازنده سفارشی WF-1000XM4 استفاده می کنند، بنابراین عملکرد حذف نویز باید یکسان باشد. علاوه بر این، لینک بادز اس عملکرد تأخیر مناسبی دارد. هنگام آزمایش با تلفن، پخش ویدیو مشکلی نبود، زیرا این روزها اکثر تلفن‌ها به طور خودکار تأخیر همگام‌سازی صدا و تصویر را با تاخیر صفر در نظر می‌گیرند. هنگام آزمایش در بازی ها و سایر برنامه های حساس به تأخیر، عملکرد تأخیر با AAC و LDAC در صورت استفاده از 330 کیلوبیت بر ثانیه و 660 کیلوبیت بر ثانیه کافی بود.

هدفون‌ها به‌طور جداگانه مستقیماً با گوشی جفت می‌شوند، که در مقایسه با استفاده از پیکربندی master-slave که در آن تنها یکی به گوشی و دیگری به اولین هدفون متصل می‌شود، تأخیر کاهش می‌یابد. با این حال، هنگام استفاده از LDAC با نرخ 990 کیلوبیت بر ثانیه، به نظر می رسد هدفون ها به استفاده از پیکربندی master-slave برمی گردند، به همین دلیل است که تاخیر در این حالت بیشتر است.

همچنین این محصول عملکرد اتصال خوبی در طول آزمایش داشت. فقط در یک مورد یکی از هدفون‌های هدفون لنگ زد و در حین پخش نوسان کرد. با قرار دادن آن در کیس و وصل مجدد آن به سرعت حل شد. جدای از آن، هیچ مشکلی در ارتباط با هیچ یک از دستگاه های آزمایشی وجود نداشت.

عمر باتری

LinkBuds S دارای عمر باتری ادعایی 6 ساعت پخش مداوم با فعال کردن ANC و 1 ساعت پس از 5 دقیقه شارژ است. طبق معمول، سونی مشخص نمی کند که چه کدک برای این ادعاها استفاده شده است. هنگام آزمایش با AAC، لینک بادز اس به مدت 6 ساعت و 50 دقیقه پخش مداوم دوام آورد. 5 دقیقه شارژ منجر به 1 ساعت و 14 دقیقه پخش شد.

هنگام آزمایش با LDAC قفل شده روی 990 کیلوبیت بر ثانیه، LinkBuds S به مدت 4 ساعت و 5 دقیقه دوام آورد. 5 دقیقه شارژ منجر به 44 دقیقه پخش شد. شایان ذکر است که DSEE Extreme مانند همیشه دارای جریمه عمر باتری است. استفاده از آن با AAC باعث کاهش عمر باتری به 4 ساعت و 47 دقیقه شد. این برای ویژگی‌ای که هیچ تفاوت محسوسی در کیفیت صدا ایجاد نمی‌کند، بسیار کم است. شارژ این دستگاه ها فقط از طریق کابل انجام می شود، زیرا LinkBuds S فاقد شارژ بی سیم برای کیس است.

جمع بندی

سونی لینک بادز اس یا WF-LS900N یک جفت هدفون بسیار خوب واقعاً بی سیم هستند. آنها تقریباً همه چیز را به خوبی انجام می دهند، اما در راحتی، حذف نویز و کیفیت میکروفون خوب هستند. کیفیت صدا و عمر باتری هر دو به اندازه کافی خوب هستند، اگر بهترین در کلاس نباشند.

مزایا

  • راحتی تمام روز
  • کنترل بیس خوب
  • آگاهی موثر از محیط
  • کنترل های بصری

معایب

  • عملکرد متوسط ANC
  • عملکرد صدای میانی مخلوط شده است
منبع
gsmarenatomsguide
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا