لپ تاپ

لپ‌تاپ‌های جدید Dragonfly Pro اچ پی: رنگارنگ، قابل تنظیم و بدون پیچیدگی

از میان تمام محصولات جدیدی که اچ پی در نمایشگاه CES امسال به نمایش می گذارد، مسلماً قابل توجه ترین آنها یک جفت لپ تاپ جدید Dragonfly است. Dragonfly Pro و Dragonfly Pro Chromebook جدید با اقتباس از سری Elite Dragonfly با محوریت سازمانی، برای مصرف‌کنندگان تجاری طراحی شده‌اند.

اچ پی معتقد است که برای برخی افراد، انتخاب از بین 30 پیکربندی مختلف لپ تاپ رم، فضای ذخیره سازی و سایر گزینه ها یک عامل بازدارنده است. به همین دلیل، Dragonfly Pro و Pro Chromebook دارای تنظیمات از پیش تعیین شده هستند و شما واقعاً فقط باید تصمیم بگیرید که Pro یا Chromebook را می‌خواهید. هر دو نوت بوک دارای صفحه نمایش 14 اینچی هستند و Chromebook بنا به دلایلی دارای وضوح بالاتر 2560 در 1600 پیکسل است. در همین حال، دستگاه ویندوزی با وضوح 1920 در 1200 پیکسل کار می کند. هر دو سیستم از نظر اندازه نیز تقریباً مشابه هستند، اگرچه کروم بوک 0.2 پوند سبک‌تر است.

این دو ماشین به روش های عجیب و غریب متفاوت هستند. به عنوان مثال، کروم بوک دارای یک وب کم 8 مگاپیکسلی و یک LCD است که روشنایی آن به 1200 نیت می رسد، در حالی که نسخه ویندوز دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی IR با شاتر است و تنها تا 400 نیت می رسد. Pro همچنین دارای ترک پد و اسکنر اثر انگشت و همچنین گوریلا گلس بر روی صفحه نمایش خود است.

کروم بوک هیچ کدام از آن ها را ندارد، اما دارای صفحه کلید RGB است که رنگ های قابل تنظیم را ارائه می دهد. با استفاده از نرم‌افزار HP، می‌توانیم هر سایه‌ای را در یک طیف انتخاب کنیم یا از الگوی رنگین کمان استفاده کنیم، که تنها راه برای نشان دادن همزمان بیش از یک رنگ به صفحه‌کلید است. اچ پی همچنین با گوگل در نرم افزار Dragonfly Pro Chromebook همکاری کرد تا عنصری از Material You UI را از اندروید ترکیب کند. با استفاده از نرم‌افزار خاص لپ‌تاپ، می‌توانید یکی از مجموعه‌ای از والپیپرها را انتخاب کنید و از سیستم بخواهید رنگ‌های غالب تصویر را تعیین کند. سپس مقداری رنگ را برای شما ایجاد می کند تا آن را به عنوان طرح رنگی رایانه تنظیم کنید.

در حالی که کروم بوک پرو با پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5 عرضه می شود، نسخه ویندوز منحصراً از پردازنده های AMD استفاده می کند. در واقع، HP با AMD روی تراشه Ryzen 7 سفارشی برای Dragonfly Pro کار کرد و از چارچوب مدیریت پلتفرم تطبیقی سازنده تراشه برای متعادل کردن مصرف انرژی و افزایش سرعت در مواقع ضروری استفاده کرد.

احتمالاً جالب ترین ویژگی Dragonfly Pro در صفحه کلید آن نهفته است. به طور خاص، اچ پی ستونی از چهار کلید را در سمت راست اضافه کرد که میانبرهایی را برای یک مرکز کنترل جدید، پشتیبانی فنی 24/7 اختصاصی، تنظیمات دوربین و یک دکمه قابل برنامه ریزی ارائه می دهد. مرکز کنترل یک پورتال حاوی تنظیمات مختلف است که قبلاً در برنامه‌های اچ پی جداگانه وجود داشت، در حالی که این شرکت در حال راه‌اندازی یک سرویس دربان پشتیبانی فقط برای دارندگان Dragonfly است تا به سؤالات خاص این سری پاسخ دهند. اینها توسط افراد واقعی کار می‌کنند که HP می‌گوید در ماشین‌های Dragonfly Pro آموزش دیده‌اند.

در نهایت، کلید قابل برنامه‌ریزی را می‌توان برای راه‌اندازی برنامه‌ای مانند Excel یا Outlook تنظیم کرد، یا مستقیماً به یک وب‌سایت در مرورگر پیش‌فرض بروید یا یک فایل یا پوشه را باز کنید. در حال حاضر هیچ گزینه ای برای پشته کردن اقدامات وجود ندارد، بنابراین مفید بودن این دکمه نسبتاً محدود به نظر می رسد. با این حال، داشتن گزینه ای برای برنامه های پرکاربرد خوب است. هر دو باتری Dragonfly Pro و Pro Chromebook بسته به نحوه استفاده شما باید تا 16 ساعت دوام بیاورند و از شارژ سریع پشتیبانی می کنند تا در 30 دقیقه به 50 درصد برسید. Dragonfly Pro و Pro Chromebook در بهار امسال در دسترس خواهند بود و اچ پی هنوز اطلاعات مربوط به قیمت را به اشتراک نگذاشته است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا