موبایل و تبلت

کوالکام Snapdragon Satellite را برای اندروید معرفی کرد

اپل در پاییز گذشته اتصال ماهواره‌ای اضطراری را با مدل‌های آیفون 14 خود معرفی کرد و بدیهی است که دستگاه‌های اندرویدی نمی‌توانستند فاصله زیادی با آن داشته باشند. امروز در CES کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد، یک سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دو طرفه که در “نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندرویدی پریمیوم” در دسترس خواهد بود.

این امر از طریق مشارکت با ایریدیوم که یک صورت فلکی ماهواره ای 66 قوی در مدار پایین زمین را اداره می کند، امکان پذیر است. یکی از رقبای اصلی آن، گلوبال استار است که شریک اپل برای خدماتش است. Snapdragon Satellite از پیام‌رسانی دو طرفه برای استفاده اضطراری، ارسال پیامک و «سایر برنامه‌های پیام‌رسان» پشتیبانی می‌کند. کوالکام به وضوح بیان کرد که این فقط برای مواقع اضطراری نیست، بلکه “تفریح در مکان‌های دورافتاده، روستایی و فراساحلی” خواهد بود.

این ویژگی از دستگاه‌هایی که دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند، پشتیبانی می‌شود. به گفته کوالکام، پیام‌های اضطراری در Snapdragon Satellite قرار است در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی که از نیمه دوم سال 2023 در مناطق منتخب ارائه می‌شوند، در دسترس باشد. Snapdragon Satellite می‌تواند به دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ، تبلت، اتومبیل و محصولات اینترنت اشیا نیز گسترش یابد. سازندگان ها و توسعه دهندگان برنامه می توانند با استفاده از اتصال ماهواره ای، خدمات برند منحصر به فردی را ارائه دهند. Snapdragon Satellite از شبکه های غیرزمینی 5G (NTN) در صورت در دسترس شدن پشتیبانی می کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا