گجت و پوشیدنی

HTC یک هدست VR/AR مستقل برای رقابت با Quest Pro می سازد

سال ها پس از خروج غیررسمی از فضای VR مصرف کننده به نفع محصولات سازمانی، HTC با اولین هدست مستقل خود برای مصرف کنندگان بازگشته است. Vive XR Elite یک پرچمدار 1100 دلاری برای VR و واقعیت ترکیبی (MR) است. اگرچه این موضوع آن را از محدوده قیمتی 400 دلاری متا کوئست 2 فراتر می‌برد، اما محصول HTC روی کاغذ با مدل گران قیمت Meta Quest Pro مقایسه می‌شود.

Vive XR Elite دارای صفحه نمایش 4K با نرخ تازه سازی 90 هرتز و میدان دید 110 درجه (FOV) است. این هدست شامل چهار دوربین FOV گسترده است که امکان ردیابی فضایی از داخل به بیرون را بدون سنسورهای خارجی فراهم می کند. این محصول با دو کنترلر بی سیم عرضه می شود و از ردیابی دستی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک دوربین RGB تمام رنگی امکان MR عبوری را فراهم می کند که به شما امکان می دهد تجربیات مجازی را با دنیای واقعی خود ترکیب کنید.

وزن این هدست 625 گرم (حدود 13 درصد سبک تر از Quest Pro) است، که شامل باتری قابل تعویض آن در پشت می شود. اچ تی سی می گوید این محل به تعادل وزن هدست کمک می کند. این باتری تقریباً دو ساعت کار می کند و از شارژ سریع 30 واتی از طریق USB-C پشتیبانی می کند. علاوه بر این، هدست دارای یک کابل شارژ قابل جمع شدن داخلی در سمت راست خود است که اتصال آن را به پاوربانک یا صندلی هواپیمایی آسان می کند.

HTC می گوید XR Elite دارای بلندگوهای بزرگی است که از صدای جهت دار پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، لنزهای این هدست با یک صفحه قابل تنظیم همراه بوده که به افراد دارای مشکل بینایی اجازه می‌دهد قبل از بازی عینک خود را بردارند. به طرز عجیبی، HTC می‌گوید که می‌توانید باتری را بردارید، هدست را با پدهای شقیقه‌ای قرار دهید و مانند عینک معمولی از آن استفاده کنید.

(این یک انتخاب مد عجیب به نظر می رسد.) این شرکت همچنین می گوید که لوازم جانبی ردیاب صورت و چشم اواخر امسال وارد بازار می شود. XR Elite به صورت بی سیم یا با کابل USB-C برای اجرای بازی های PCVR از Steam و Viveport متصل می شود. همچنین می‌توانید محتوا را از یک تلفن اندروید سازگار به هدست پخش کنید تا ویدیوها را روی یک صفحه بزرگ مجازی تماشا کنید. این شرکت می گوید که می توانید یک کنترلر بلوتوث را نیز برای اجرای بازی های گوشی هوشمند سازگار با گیم پد متصل کنید.

HTC می گوید 100 بازی و تجربه در پنجره راه اندازی هدست به دست خواهند آمد. عناوین معرفی شده شامل Demeo، Hubris، Yuki، Maestro، Les Mills Body Combat، FigminXR، Unplugged و Finger Gun هستند. این شرکت اضافه می‌کند که بازی Everslaught: Invasion و بازی کامل MR Eggscape اواخر سال عرضه می‌شوند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا