SK hynix از “سریع ترین DRAM موبایل جهان” به نام LPDDR5T، رونمایی کرد. “T” مخفف “Turbo” است زیرا تراشه های رم جدید 13 درصد سریعتر از رم LPDDR5X هستند که اخیراً در دستگاه های پریمیوم ظاهر شده اند. LPDDR5T در مقایسه با 8.5 گیگابیت بر ثانیه برای 5X و 6.4 گیگابیت در ثانیه برای LPDDR5 اصلی با سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه اجرا می شود. با این سرعت، رم جدید می تواند 77 گیگابایت داده را در یک ثانیه عبور دهد.

توجه داشته باشید که 5T نسل جدیدی از DRAM نیست، بلکه بهبود یافته 5X است. تراشه ها بر اساس فرآیند 1Anm، نسل چهارم گره 10 نانومتری ساخته شده اند و از فرآیند HKMG (High-K Metal Gate) استفاده می کنند که مصرف انرژی را کاهش می دهد و سرعت را افزایش می دهد. HKMG برای تراشه های DRAM اولین بار توسط SK با تراشه های 5X خود در سال گذشته معرفی شد.

این شرکت قبلاً نمونه هایی نظیر پکیج های مولتی چیپ 16 گیگابایتی (آنها چندین تراشه LPDDR5T را در یک بسته ترکیب می کنند) را برای شرکای خود ارسال کرده است. SK hynix قصد دارد تولید انبوه رم 5T را در نیمه دوم سال جاری آغاز کند. البته رم سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند وجود خواهد داشت، اما این شرکت برنامه‌هایی را در هوش مصنوعی و AR/VR نیز مشاهده می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *