موبایل و تبلت

گلکسی اس 23 و 23 پلاس معرفی شدند

سامسونگ دقایقی قبل از جدیدترین پرچمداران سری گلکسی اس 23 رونمایی کرده که شامل گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا می شود. در این مقاله به دو گوشی گلکسی اس 23 و 23 پلاس می پردازیم.

بزرگترین ارتقای این نسل این است که تمام گوشی های اس 23 فروخته شده در سراسر جهان منحصراً از چیپست سفارشی کوالکام استفاده می کنند که رسماً به عنوان اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی شناخته می شود. این نسخه ویژگی سرعت کلاک بالاتری نسبت به چیپست های 8 نسل 2 دیگر دارد. این گوشی‌ها با پیکربندی‌های ذخیره‌سازی مختلفی عرضه می‌شوند، اما رم روی 8 گیگابایت ثابت است (مانند سال گذشته و سال قبل از آن). این بدان معناست که نسخه معمولی و پلاس با 8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می شوند.

بخش دوربین نیز سامسونگ بهبودهایی روی گوشی ها انجام داده است. این ارتقا به اندازه نسخه اولترا نیست اما برخی تغییرات تاثیرگذاری را به همراه دارد. برای مثال، اپلیکیشن Camera RAW اکنون می‌تواند با وضوح 50 مگاپیکسل (از 12 مگاپیکسل در سری اس 22) فیلم‌برداری کند و از دوربین اصلی استفاده کامل کند. این دوربین همچنان دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که (به لطف چیپست جدید) می تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (120 درجه FoV) و دوربین تله فوتو 3×10 مگاپیکسلی تا حد زیادی یکسان هستند.

یکی از ارتقاءها انتقال به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است که در سه مدل مشترک است. قابلیت فیلمبرداری آن اکنون شامل پشتیبانی از Super HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. مانند دوربین ها، نمایشگرها بهبود یافته اند اما همچنان همان فرمول کلی سال گذشته را دنبال می کنند. این به معنای پنل‌های فلت Dynamic AMOLED 2X با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی 48-120 هرتز (نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی) است.

گلکسی اس 23 کوچکتر صفحه نمایش 6.1 اینچی داشته و اس 23 پلاس دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی است. هر دوی آن‌ها دارای سوراخ‌های پانچ مرکزی برای دوربین سلفی هستند و یک حسگر اثرانگشت در زیر آن تعبیه شده است. افزوده‌های جدید امسال شامل Vision Booster است که رنگ‌ها و کنتراست را متناسب با شرایط نوری محیط تنظیم می‌کند، و ویژگی Enhanced Comfort که همین کار را در عصر برای کاهش فشار چشم انجام می‌دهد.

باتری‌های S23 و اس 23 پلاس 200 میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند که مجموع باتری‌های آن را به ترتیب به 3900 و 4700 میلی‌آمپر ساعت می‌رسانند. شارژ سیمی برای اس 23 معمولی 25 وات (30 دقیقه تا 50 درصد) و برای نسخه پلاس 45 وات (30 دقیقه تا 65 درصد) رتبه بندی شده است. البته شارژ بی‌سیم و اشتراک‌گذاری برق بی‌سیم همچنان پشتیبانی می‌شود.

چیپست جدید اتصال بهبود یافته را به ارمغان می آورد که این شامل پشتیبانی از Wi-Fi 6E جدید 6 گیگاهرتزی و همچنین بلوتوث 5.3 (بیشتر از Wi-Fi 6 اصلی و BT 5.2) است. برای این نسل، گلکسی S23 و S23 پلاس با برداشتن محفظه دوربین Contour Cut و باقی گذاشتن تنها سه لنز دوربین، از سبک اولترا استفاده کرده‌اند. درجه مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68 (مانند سال گذشته 1.5 متر آب برای 30 دقیقه) است. این گوشی‌ها اولین گوشی‌هایی هستند که از شیشه‌های گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده می‌کنند که دوام بیشتری دارد و شامل مواد بازیافتی است. هر چهار مدل در این چهار رنگ موجود خواهند بود: کرم، سبز، اسطوخودوس و فانتوم مشکی سنتی.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا