سامسونگ سرانجام دقایقی در رویداد آنپکد از پرچمداران سری گلکسی اس 23 خود رونمایی کرد. گل سرسبد این مجموعه قطعا نسخه گلکسی اس 23 اولترا است و شاید کم‌رنگ‌ترین ارتقا در تاریخ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باشد. به این معنی که ظاهر آن تقریباً شبیه به گلکسی اس 22 اولترا است اما در واقع اینطور نیست.

اضح ترین تفاوت رنگ است؛ گلکسی اس 23 اولترا در سه رنگ جدید سبز، اسطوخودوس و کرم به فانتوم بلک عرضه می شود. در داخل نسخه اولترا شاهد نسخه استفاده از تراشه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 برای گلکسی هستیم و این بار نسخه مجهز به اگزینوس را در هیچ بازاری عرضه نخواهد شد. تراشه سفارشی شده دارای هسته Cortex-X3 با حداکثر سرعت 3.36 گیگاهرتز است.

پیشرفت بزرگ دیگر دوربین اصلی است و حالا به سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 سامسونگ مجهز شده که می تواند 16 پیکسل را در یک پیکسل برای رزولوشن نهایی 12 مگاپیکسلی به همراه پیکسل های با اندازه جداگانه 2.4 میکرومتر ترکیب کند یا می تواند پیکسل های خود را 4 به 1 ترکیب کند و یک عکس 50 مگاپیکسلی با جزئیات بیشتری برای کار به شما ارائه دهد.

بر روی این حسگر لنز OIS عریض با میدان دید ۸۵ درجه قرار گرفته است.  گلکسی S23 اولترا ویدیوی 8K با نرخ فریم 30fps ضبط می‌کند. پرچمدار نسل قبل ویدیوهای 8K را با نرخ فریم 24fps ضبط می‌کرد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو مجهز است که هر دو حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارند اما صرفا یکی از آن‌ها بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتوی دیگر بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری دارد. به گفته‌ سامسونگ، گلکسی S23 اولترا مجهزبه قابلیت Space Zoom برای بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری است. گوشی‌های سری گلکسی S23 به دو قابلیت نرم‌افزاری جالب مجهز شده‌اند. ویژگی اول Enhanced Comfort نام دارد که تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و قابلیت Vision Booster چهار سطح تنظیم نور برای تصاویر در نظر می‌گیرد.

نمایشگر این گوشی به پنل AMOLED Dynamic 2X مجهز شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن 120 هرتزی پویا برای کاربران به نمایش بگذارد. نمایشگر 6.8 اینچی گوشی گلکسی S23 اولترا قادر است با وضوح 1440 در 3088 پیکسل به حداکثر نوردهی 1750 نیت دست پیدا کند تا بهترین گوشی هوشمند در این زمینه باشد. این نمایشگر همچنین نرخ نمونه‌برداری لمسی 960 هرتز را به کاربران ارائه می‌دهد و تا 45 درصد نسبت به اس 22 اولترا بهینه‌تر است.

این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و نسخه‌ جدید رابط‌کاربری One UI 5.1 سامسونگ عرضه شود. به نظر می‌رسد سامسونگ دیگر نسخه‌های 128 گیگابایتی را به بازار نخواهد فرستاد. سامسونگ گوشی‌ گلکسی اس 23 اولترا را در تنها یک مدل با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم به میدان روانه کرده است. گوشی البته با گزینه‌های بیشتر شامل 12 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی به میدان خواهد آمد.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند تا در کمتر از نیم ساعت به از 0 تا 65 درصد شارژ شود. سامسونگ مدل پایه با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1200 دلار به بازار خواهد فرستاد. مدل‌های 12 گیگابایت رم با 512 گیگابایت و یک ترابایت فضای داخلی نیز با قیمت‌های به ترتیب 1349 و 1499 دلار عرضه خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *