موبایل و تبلت

کوالکم مشغول ساخت تراشه آینده خود با هسته های Oryon است

کوالکام ظاهراً در حال آزمایش چیپست اسنپدراگون 8cx نسل 4 خود با نام مستعار SC8380 در یک دستگاه توسعه با نمایشگر 10 اینچی است. این نشان می‌دهد که چیپست برای تبلت‌های 10 اینچی (یا بزرگ‌تر) و احتمالاً برخی تبلت‌های 2 در 1 و حتی ویندوز در لپ‌تاپ‌های ARM نیز طراحی خواهد شد.

مایکروسافت ممکن است حتی یک دستگاه سرفیس نئو با صفحه‌نمایش دوگانه را به کار بگیرد. البته این تراشه در برابر آیپدهای اپل با چیپست های سری M و مک بوک ایر قرار خواهند گرفت. از آنجایی که چیپست و هسته‌های پردازشی Oryon آن توسط Nuvia، شرکتی که توسط کارمندان سابق اپل تشکیل شده بود و روی چیپ‌ست‌های سری M کار می‌کردند، مناسب است.

اسنپدراگون 8cx نسل 4 (نام رمز Hamoa) دارای 8 هسته عملکرد (تا 3.4 گیگاهرتز) و 4 هسته کارآمد (تا 2.5 گیگاهرتز) خواهد بود. یک پردازنده گرافیکی داخلی Adreno 740 وجود خواهد داشت که نسبتاً تواناست، اگرچه فرم فاکتورهای بزرگتر مانند لپ‌تاپ‌ها نیز می‌توانند به پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال (که با 8x PCIe 4.0 متصل می‌شوند) مجهز شوند، تا زمانی که خنک‌کننده برای آن وجود داشته باشد.

آن دستگاه‌های بزرگ‌تر همچنین از درایوهای NVMe (4x PCIe 4.0) پشتیبانی خواهند کرد، اگرچه دستگاه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر احتمالاً به UFS 4.0 پایبند خواهند بود. گزینه های اتصال شامل USB 4 (بر پایه تاندربولت 4) با DisplayPort 1.4a است. طبق گزارش‌ها، کوالکام از نوامبر سال گذشته در حال آزمایش دستگاه‌های توسعه مبتنی بر Hamoa بوده است. هنوز کاملاً مشخص نیست که اولین دستگاه‌های تجاری چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا