نرم افزار و اینترنت

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 منتشر شد

گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد و اولین نگاه ما را به نسخه بعدی سیستم عامل ارائه می دهد. ما همچنین شاهد طراحی لوگوی جدیدی هستیم که به نظر می رسد از وصله های ماموریت فضایی ناسا الهام گرفته شده است. اندروید 14 بر بهینه سازی پردازش پس زمینه برای اطمینان از مصرف بهینه منابع و بهبود عمر باتری تمرکز خواهد کرد.

نسخه جدید سیستم عامل با در نظر گرفتن تبلت ها و تاشوها ساخته شده است. گوگل می گوید که اندروید 14 “بر اساس کار انجام شده در اندروید 12L و اندروید 13 برای پشتیبانی از تبلت ها و فاکتورهای شکل تاشو” ایجاد شده است، به این معنی که ما می توانیم انتظار بهینه سازی های بیشتری را برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ داشته باشیم.

امنیت عامل مهمی در هر نسخه جدید اندروید است و نسخه 14 نصب/بارگذاری جانبی برنامه‌های قدیمی اندروید را که نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل را هدف قرار می‌دهند، مسدود می‌کند. به طور دقیق تر، اندروید 14 به شما اجازه نمی دهد اپلیکیشن هایی با targetSdkVersion پایین تر از سطح 23 که مربوط به اندروید 6 است نصب کنید. گوگل همچنین بسیاری از پیشرفت‌های امنیتی در سطح سیستم از جمله گیرنده‌های زمان اجرا و بارگذاری کد پویا فقط خواندنی را برای جلوگیری از هرگونه امکان تزریق کد ارائه می‌کند. پشتیبانی از Credential Manager و Passkey نیز برای احراز هویت و مدیریت رمز عبور آسان‌تر است.

اندروید 14 با قابلیت دسترسی منظمی به نام مقیاس‌بندی فونت غیرخطی عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند فونت‌های سیستم را تا 200 درصد مقیاس کنند و سیستم‌عامل نیز مقیاس‌بندی خاصی را برای آیتم‌های متنی زیر منوی کوچک‌تر اعمال می‌کند. اندروید 14 همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی جدیدی را ارائه می‌کند که بر اساس تلاش‌هایی که در طراحی Material You معرفی شده در اندروید 12 دیده می‌شود، ساخته می‌شود.

پیش‌نمایش دوم توسعه دهندگان اندروید 14 قرار است در ماه مارس منتشر شود و گوگل به انتشار نسخه‌های توسعه دهندگان جدید هر ماه ادامه می‌دهد تا زمانی که می‌توانیم انتظار دومین نسخه پایدار اندروید 14 را داشته باشیم و پس از آن نسخه آماده مصرف‌کننده در حدود آگوست/سپتامبر عرضه شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا