فناوری

OpenAI بهبودهایی در مدل GPT-3 اعمال خواهد کرد

OpenAI برنامه‌هایی را برای توسعه مدل GPT-3 خود اعلام کرده است که به کاربرانش امکان می‌دهد پاسخ‌های آن را سفارشی کنند. این حرکت در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد سوگیری در هوش مصنوعی صورت می‌گیرد و این شرکت امیدوار است که اجازه دادن به تنوع بیشتر در دیدگاه‌ها به کاهش این نگرانی‌ها کمک کند. OpenAI در وبلاگ خود نوشت:

این به معنای اجازه دادن به خروجی های سیستم است که افراد دیگر (از جمله خودمان) ممکن است به شدت با آن مخالف باشند. ایجاد تعادل مناسب در اینجا چالش برانگیز خواهد بود؛ سفارشی‌سازی به حد افراط، امکان استفاده مخرب از فناوری و هوش مصنوعی ما را به خطر می‌اندازد که باورهای موجود مردم را بی‌خبر تقویت می‌کند.

OpenAI همچنین اذعان کرد که محدودیت هایی برای کارهایی که این فناوری هنوز می تواند انجام دهد وجود خواهد داشت. این شرکت اعلام کرد که حذف کامل تمام سوگیری ها و خطرات احتمالی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی غیرممکن است، بنابراین به اعمال تدابیر امنیتی خاص برای به حداقل رساندن این خطرات ادامه خواهد داد.

این شرکت همچنین در ادامه اشاره کرد: ما معتقدیم که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در مورد پیش‌فرض‌ها و محدودیت‌های سخت ما باید به صورت جمعی گرفته شوند، و در حالی که اجرای عملی یک چالش است، هدف ما این است که تا آنجا که امکان داشته، دیدگاه‌های بیشتری را لحاظ کنیم. در روزهای آینده، می‌توان انتظار داشت که ویژگی های بیشتری به ChatGPT و سایر محصولات یکپارچه مانند ربات چت هوش مصنوعی بینگ اضافه شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا