فناوری

چین چت ربات رقیب ChatGPT را برای آزمایش عمومی منتشر کرد

چین اخیرا یک چت ربات هوش مصنوعی به نام MOSS را برای آزمایش عمومی راه اندازی کرده است. MOSS که به عنوان یک رقیب بالقوه برای ChatGPT ساخت آمریکا مطرح بوده، اکنون برای آزمایش عمومی در سرزمین اصلی باز است.

MOSS توسط آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی در دانشگاه فودان توسعه داده شده است. فودان مستقر در شانگهای عضو لیگ معتبر C9 (گروهی متشکل از 9 دانشگاه انتخاب شده توسط دولت چین برای پیشرفت و توسعه آموزش عالی) و یک دانشگاه درجه یک دوگانه است که توسط وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است.

MOSS یک ربات گفتگوی مکالمه یا مدل زبانی مشابه ChatGPT است که می تواند عملکردهای مختلفی مانند پاسخ دادن، تولید دیالوگ ها، نوشتن کدها و موارد دیگر را انجام دهد. اگرچه چت ربات چینی به اندازه ChatGPT هوشمند یا پیشرفته نیست، اما همچنان می تواند وظایف مبتنی بر زبان را انجام دهد. دکتر Xipeng Qiu، استاد علوم کامپیوتر از دانشگاه فودان، بیان کرد:

MOSS را می توان نسخه پایین رده ChatGPT در نظر گرفت. هر دوی آنها در انجام چندوظیفه ای مبتنی بر زبان مهارت دارند، اما تعداد پارامترهای MOSS به طور قابل توجهی کمتر بوده، که تقریباً یک مرتبه بزرگی کمتر از ChatGPT است. اگرچه فضای زیادی برای بهبود وجود دارد، اما ظهور MOSS ثابت می‌کند که تیم‌های تحقیقاتی چینی توانایی غلبه بر چالش‌های فنی در توسعه محصولات مشابه ChatGPT را دارند.

برخلاف نام ChatGPT که مخفف Chat Generative Pre-trained Transformer است، MOSS یک فرم کوتاه برای هیچ اصطلاحی نیست. نام MOSS به احتمال زیاد از سری فیلم های علمی تخیلی چینی Wandering Earth الهام گرفته شده که در آن یک کامپیوتر کوانتومی فوق هوشمند MOSS نامیده می شود. دانشگاه فودان MOSS را برای آزمایش عمومی از طریق این لینک باز کرد. بسیاری از کاربران دعوت شده اند تا برنامه را با استفاده از یک کد دعوت خاص آزمایش کنند. اگر کاربر کد دعوت نامه نداشته باشد، می تواند با ارسال شماره تلفن خود، در لیست انتظار قرار گیرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا