موبایل و تبلت

آنر مجیک 5 و 5 پرو معرفی شد

آنر امروز طی برگزاری رویدادی در MWC 2023 از جدیدترین محصولات خود از جمله گوشی های هوشمند پرچمدار و تاشو رونمایی کرد. ابتدا در این مقاله با پرچمداران آنر مجیک 5 و 5 پرو صحبت خواهیم کرد.

آنر مجیک 5 پرو

سری جدید طراحی حلقه دوربین “Eye of Muse” را از سال گذشته به سیستم دوربین سه گانه Star Wheel تبدیل می کند. با کنار گذاشتن نام های بازاریابی، آنچه باید بدانید این است که دوربین به تنظیمات سه گانه 50 مگاپیکسلی رفته است. ماژول اصلی دارای سنسور 1/1.12 اینچی سفارشی شده و دیافراگم روشن f/1.6 است. در مقایسه با نسل قبلی، این یک ارتقاء عظیم از نظر توانایی جمع آوری نور است. حتی بهتر از آن، آنر لرزشگیر تصویر اپتیکال را در دوربین اصلی فعال کرد. دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض (122 درجه) همچنین دارای دیافراگم روشن تر، f/2.0 (در مقابل f/2.2) است.

ماژول پریسکوپ به طور قابل توجهی تغییر کرده و اکنون به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام سونی IMX858 دارد. این لنز همچنان بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری را ارائه داده و یک سیستم اپتیک محاسباتی Ultra Fusion را برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر ارائه می دهد. سیستم دوربین از مجموعه‌ای از حسگرها کمک می‌گیرد و شامل یک لیزر 3D ToF برای فوکوس، یک سنسور چند طیفی برای دمای رنگ و یک حسگر سوسو زدن، به‌علاوه ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته می شود. آنر با رکوردهای جهانی گینس همکاری کرده است تا مجیک 5 پرو را به دوربین رسمی برای ثبت رکورد World Highest Between The Legs Slam Dunk تبدیل کند و این کار را به طور خودکار با حالت ضبط حسگر حرکتی هوش مصنوعی انجام داد.

IMAX Enhanced Movie Master به کاربران این امکان را می دهد که فیلمبرداری و ویرایش فیلم را در تلفن خود انجام دهند. این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در قالب HDR10+ یا 10 بیتی Magic-Log ضبط کند. با نگاهی به اطراف تلفن، متوجه طراحی منحنی آن خواهید شد که ظاهراً از آثار معمار آنتونی گائودی الهام گرفته شده است. صفحه نمایش 6.81 اینچی از چهار طرف خمیده است. پنل بزرگ LTPO می تواند تا 120 هرتز به روز شود. مانند مدل سال گذشته، وضوح تصویر 1312 در 2848 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 461ppi را به آن می‌دهد.

با طراحی بهبود یافته، می تواند به حداکثر روشنایی HDR 1800 نیت برسد. هنگامی که نیاز به پایین آمدن دارد، از PWM dimming با فرکانس بالا در 2160 هرتز استفاده می کند. صفحه نمایش همچنین برای دقت رنگ در دو سطح روشنایی – 120 نیت برای داخل خانه و 800 نیت – در فضای باز کالیبره شده است. این یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ است. همچنین دارای یک شجره سینمایی با گواهینامه IMAX Enhanced است.

در قسمت جلویی، یک بریدگی به شکل قرص سنسور در گوشه سمت چپ بالا وجود دارد. یکی یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی (f/2.4، فوکوس ثابت) و دیگری سنسور عمق سه بعدی است. این امکان تشخیص چهره سه بعدی را فراهم می کند. همچنین یک اثر انگشت خوان در نمایشگر تعبیه شده است. وقت آن رسیده است که به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 اشاره کنیم که این نمایش را اجرا می کند. آنر آن را با 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 ترکیب کرده است. این گوشی با MagicUI 7.1 مبتنی بر اندروید 13 اجرا می شود. این تنها اشاره مختصری خواهد بود زیرا آنر گوشی را با سخت افزارهای سفارشی زیادی نیز بارگذاری کرده است.

چیپست نمایش گسسته می تواند به افزایش نرخ فریم در بازی ها کمک کند و دارای یک افکت HDR همیشه روشن برای بهبود ویدیوها است. چیپست امنیتی گسسته با کوالکام توسعه داده شد. این مکانی است که اطلاعات حساس مانند رمزهای عبور و داده های بیومتریک (شناسه چهره و اثر انگشت) در آن ذخیره می شود. در بخش ارتباطات، آنر ادعا می کند که دارای اولین معماری آنتن مستقل Wi-Fi و بلوتوث در صنعت است که باید عملکرد Wi-Fi 6 را تا 200 درصد افزایش دهد و تأخیر را تا 30 درصد کاهش دهد. انرژی این گوشی توسط یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که با پشتیبانی از سوپرشارژ بی سیم 66 واتی و 50 واتی بی سیم شارژ می شود. شارژر لازم داخل جعبه موجود است.

آنر مجیک 5

این گوشی شبیه برادر پرو خود بوده اما چند تغییر کوچک وجود دارد. صفحه نمایش آن 6.73 اینچ قطر داشته و حداکثر روشنایی HDR به 1600 نیت می رسد. در بخش دوربین، در پشت گوشی ما دوربین های 54 مگاپیکسلی اصلی (1/1.49 اینچ)، 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 32 مگاپیکسلی تله فوتو داریم.

مجیک 5 از همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند، اما پیکربندی حافظه 8/256 گیگابایت است. همچنین، این گوشی یک میلی‌متر از پرو باریک‌تر است، اما همان ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعتی را دارد و از SuperCharge سیمی 66 واتی پشتیبانی می‌کند (البته بدون بی‌سیم). سری آنر مجیک 5 در سه ماهه آوریل تا ژوئن در دسترس خواهد بود. نسخه معمولی در رنگ‌های آبی و مشکی، نسخه پرو در رنگ‌های آبی Glacier Blue، Meadow Green، مرجانی بنفش، نارنجی و مشکی عرضه می‌شود.

آنر مجیک 5 پرو در یک پیکربندی، 12/512 گیگابایت، با قیمت 1200 یورو در دسترس است. نسخه معمولی (8/256 گیگابایت) با قیمت 900 یورو  عرضه خواهد شد

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا