آموزش

نحوه رفع مشکل کارنکردن نوار جستجو در تنظیمات ویندوز 11

برنامه Settings ویندوز 11 مملو از گزینه های کنترل زیادی است و احتمال زیادی وجود دارد که در بسیاری از گزینه ها گم شوید. در چنین سناریوهایی، نوار جستجو در برنامه تنظیمات مفید است، زیرا به شما کمک می کند کنترل دقیق را به سرعت در برنامه تنظیمات پیدا کنید. اما اگر جستجو در برنامه تنظیمات کار نمی کند چه کار باید کرد؟ در این مقاله، ما لیستی از اصلاحاتی را گردآوری می کنیم که می توانید در زمانی که جستجو در برنامه تنظیمات ویندوز 11 کار نمی کند، آنها را امتحان کنید.

1. دستگاه خود را مجددا ریستارت کنید

ریستارت می تواند بسیاری از مشکلات سیستم شما را برطرف کند. هنگامی که رایانه خود را مجدداً راه اندازی می کنید، اساساً به آن دستور می دهید که با یک صفحه تمیز شروع کند و مشکلاتی را پشت سر بگذارد که ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. راه اندازی مجدد رایانه شما همچنین می تواند مشکل جستجو را در برنامه تنظیمات برطرف کند. با این حال، اگر رایانه شما به طور مکرر برای رفع این مشکل به ریستارت نیاز دارد، مشکل اساسی که بر ویژگی جستجو در برنامه تنظیمات تأثیر می گذارد همچنان ادامه دارد. در این صورت، باید به دنبال راه حل قوی تری باشید.

2. همه بروزرسانی های ویندوز را نصب کنید

علاوه بر ویژگی‌های جدید، بروزرسانی‌های نرم‌افزار برای بهبود عملکرد از طریق رفع مشکلاتی که بر رایانه شما تأثیر می‌گذارند، انجام می‌شود. در حالی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، جستجوی ناکارآمد می‌تواند بسیار رایج باشد اگر از یک نسخه Windows 11 Insider استفاده می‌کنید. در هر صورت، اگر یک بروزرسانی نرم‌افزاری را در صفحه Windows Update در برنامه تنظیمات مشاهده می‌کنید، باید آن را نصب کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

3. Search and Indexing Troubleshooter را اجرا کنید

Search indexing فرآیندی است که در آن رایانه شما به فایل ها، پوشه ها و سایر محتوای موجود در سیستم نگاه می کند. دریافت خطا در هنگام جستجوی تنظیمات خاص می تواند نتیجه عملکرد نادرست فهرست بندی جستجو باشد. اگر راه حل های بالا مشکل جستجو را برطرف نکرد، باید این عیب یاب را از برنامه تنظیمات اجرا کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید آن را اجرا کنید:

  • برنامه تنظیمات را با فشار دادن Win + I روی صفحه کلید خود باز کنید.
  • به System > Troubleshoot > Other troubleshooters بروید.
  • به پایین بروید تا Search and Indexing را پیدا کنید.
  • روی Run که در سمت راست Search and Indexing قرار دارد کلیک کنید.

عیب یاب علت اصلی مشکل را جستجو می کند و راه حل هایی را به شما ارائه می دهد. اکنون، راه‌حل‌هایی را که توصیه می‌کند دنبال کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

4. برنامه تنظیمات را ریست کنید

می‌توانید با بازنشانی یا تعمیر هر چیزی که باعث مشکل “جستجو” در برنامه “تنظیمات” می‌شود، عیب‌یابی کنید. بازنشانی برنامه تنظیمات را به حالت عادی می‌برد، اگرچه داده‌های برنامه حذف می‌شوند. از طرف دیگر، اگر برنامه را تعمیر کنید، سیستم شما به دنبال عامل ایجاد مشکل می‌گردد و سعی می‌کند بدون حذف اطلاعات برنامه، آن را برطرف کند.

برای بازنشانی یا تعمیر برنامه تنظیمات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی نماد Start کلیک کنید و “Settings” را تایپ کنید.
  • روی Settings کلیک راست کرده و سپس App settings را بزنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Reset را مشاهده کنید.

در زیر گزینه Reset، Repair و Reset را مشاهده خواهید کرد. ابتدا برنامه را تعمیر کنید، زیرا چیزی را حذف نمی کند. با این حال، اگر تعمیر کار نمی کند، باید گزینه Reset را امتحان کنید.

5. استفاده از دستورات PowerShell برای ریست تنظیمات برنامه

PowerShell در ویندوز 11 ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند کامپیوتر خود را از طریق یک رابط خط فرمان کنترل کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید با استفاده از PowerShell انجام دهید، بازنشانی عامل ایجاد مشکل به تنظیمات اصلی آن است. PowerShell همچنین می تواند برنامه تنظیمات را به حالت اولیه خود بازنشانی کند.

برای بازنشانی برنامه، Windows PowerShell را به عنوان مدیر باز کنید، دستور زیر را در PowerShell کپی و پیست کنید و سپس Enter را فشار دهید:

Get-AppxPackage *windows.immersivecontrolpanel* | Reset-AppxPackage

این برنامه تنظیمات را بازنشانی می کند و آن را به حالت پیش فرض خود باز می گرداند، به این معنی که می توانید تنظیمات را با جستجو در برنامه به سرعت پیدا کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا