آموزشامنیت

بهترین راه برای ایمن کردن دسترسی از راه دور

کار از راه دور دیگر مفهومی بیگانه برای اکثر سازمان ها و افراد نیست. با این حال، با گسترش سریع ابزارها و فرصت های کار از راه دور، کارفرمایان و کسب و کارها باید کار خود را ایمن کنند. با دسترسی توزیع شده به شبکه، دیگر نمی توان به شیوه های سنتی امنیت شبک برای تیم ها و مشاغل خود تکیه کرد. بنابراین، آنها در عوض چه کاری می توانند انجام دهند؟ برای ایمن کردن دسترسی از راه دور، باید معنی آن و فناوری هایی را که می توانند به افزایش امنیت کمک کنند، بدانید.

دسترسی از راه دور چیست؟

دسترسی از راه دور به شما امکان می دهد به یک سرویس، اپلیکیشن، رایانه یا داده از هر نقطه در سراسر جهان متصل شوید. چه به خدمات شرکت خود دسترسی داشته باشید، یک سرور، فایل های ذخیره شده در یک کامپیوتر راه دور یا هر چیز مشابه، همه به عنوان دسترسی از راه دور به حساب می آیند.

در ابتدا، زمانی که در مورد دسترسی از راه دور صحبت می‌کردیم، بیشتر به اتصالات دسکتاپ از راه دور محدود می‌شدیم، اما اکنون این یک منطقه کاربردی گسترده‌تر است که توسط توده‌ها استفاده می‌شود. این به افراد و مشاغل برای بهره وری بهتر کار، انعطاف پذیری، کاهش هزینه ها و گسترش استعداد بالقوه برای استخدام سود می رساند.

بهترین راه ها برای ایمن کردن دسترسی از راه دور

در حالی که دارای چندین مزیت است، متغیرهایی وجود دارد که یک شرکت/کارفرما نمی تواند آنها را کنترل کند. بنابراین، دسترسی ایمن از راه دور به یک اولویت تبدیل می شود. در ادامه، ما برخی از بهترین راه ها را برجسته می کنیم:

1. استفاده از شبکه های خصوصی مجازی

در عوض، استقرار VPNها یک روش رایج برای ایمن سازی سریع دسترسی از راه دور است. کارمندان می توانند به طور ایمن به اپلیکیشن ها و داده های شرکتی از طریق دسترسی اختصاص داده شده VPN دسترسی داشته باشند.

همچنین می‌تواند با محدودیت‌های فایروال همراه باشد، که در آن شما نمی‌توانید به برخی از سرویس‌ها/برنامه‌های خارجی متصل شده از طریق سرویس VPN سازمان خود دسترسی داشته باشید. برای آموزش کاربران یا کارمندان برای استفاده از آن نیازی به تلاش قابل توجهی نیست.

2. سیاست های امنیتی

چه برای راه‌اندازی قویترین سرویس امنیتی سرمایه‌گذاری کنید یا نه، گاهی اوقات این فقط به عهده کاربر یا کارمند است. بنابراین، شما باید خط‌مشی‌های امنیتی سازمانی را ایجاد کنید تا همه از آن پیروی کنند و به آموزش کاربران بی‌اطلاع از برخی اقدامات امنیتی کمک کنید. این خط‌مشی باید شامل اطلاعاتی در مورد شرایط اضطراری (در صورت رخنه) و مواردی که نباید هنگام دسترسی از راه دور به شبکه انجام شود، باشد. فناوری‌هایی که برای امنیت استفاده می‌شوند نیز باید از کاربران تحت این خط‌مشی آگاه شوند تا از سردرگمی جلوگیری شود.

3. دسترسی Zero Trust (اعتماد صفر)

دسترسی به شبکه Zero Trust راه حل مدرن برای همه مشکلات است. مفهوم «هرگز اعتماد نکنید، همیشه تأیید کنید» را از ابتدا می گیرد. این سرویس فرض می کند که شبکه در حال حاضر در معرض خطر است. از این رو، هر کاربر/دستگاه را قبل از اقدام بر روی هر چیزی تأیید می کند. حتی اگر عملیات تجاری شما به خطر افتاده باشد، به شما کمک می کند تا خطرات را کاهش دهید و آسیب را به حداقل برسانید. در حالی که سعی می کند یک راه حل همه کاره باشد و به طور بالقوه جایگزین VPNها شود، می تواند در مقایسه با سایر رویکردهای سنتی گران باشد.

4. سیستم های تشخیص و پیشگیری از نفوذ

سیستم های تشخیص نفوذ و پیشگیری به ایمن سازی اپلیکیشن ها و شبکه ها و کاهش حملات کمک می کند. شما می توانید تهدیدات جدید را مسدود کنید، که به دلیل نظارت گسترده امکان پذیر است. این سیستم‌ها به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که شبکه و حوادث شما را نظارت کنند و گزارش‌ها را پیگیری کنند. در حین نظارت بر فعالیت شبکه، به دنبال رفتار مشکوک و تهدیدات شناخته شده است. سیستم تشخیص نفوذ (IDS) به شما در مقابله با حملات مداوم کمک می کند و سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) به شما امکان می دهد حملات ورودی را مسدود کنید.

5. فایروال

تا حدی، شبکه VPN دسترسی به چند چیز را برای امنیت کاربر محدود می کند. اما، یک راه حل فایروال تمام عیار همیشه کمک می کند. گزینه های داخلی و فایروال های مبتنی بر سرویس ابری وجود دارد. برای کاربران از راه دور، فایروال های مبتنی بر فضای ابری بهترین هستند. این به سازمان اجازه می دهد تا به سرعت حفاظت های امنیتی شبکه را بدون تلاش ویژه افزایش دهد.

6. استفاده از مدیریت رمزعبور و احراز هویت چند عاملی

به طور کلی، همه باید از یک مدیر رمز عبور استفاده کنند. برای مشاغل، اشتراک گذاری و ایمن کردن رمزهای عبور در اولویت است. یک مدیریت رمز عبور باید تضمین کند که شما از رمزهای عبور قوی نیز استفاده می کنید. برای تکمیل آن، استفاده از احراز هویت چند عاملی، حتی اگر مهاجم موفق به نفوذ به شبکه شما شود، یک لایه امنیتی پیشرفته اضافه می کند. این تضمین می کند که حساب های کاربری و دسترسی حیاتی در یک شبکه ایمن شده اند.

7. رمزگذاری و پشتیبان گیری از داده ها

برای آماده شدن برای بدترین شرایط، حداقل باید از داده های خود محافظت کنید. برای شروع می توانید مقاله ما در مورد رمزگذاری فایل ها را دنبال کنید – هشدار اسپویلر: بسیار آسان است. علاوه بر رمزگذاری، باید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید. اگر بتوانید یک نسخه پشتیبان خارج از سایت را پیکربندی کنید، ترجیح داده می شود. بنابراین، در صورت رخنه، لازم نیست نگران بازیابی اطلاعات باشید زیرا فایل های رمزگذاری شده هیچ ارزشی برای مهاجمان نخواهد داشت.

8. استفاده از نرم افزار امن

مهم نیست که از حفاظت درجه سازمانی استفاده می کنید، مگر اینکه برنامه های شما ایمن باشند. برای اطمینان از اینکه امنیت شما کار می کند، باید بدانید که برنامه های شما به طور طبیعی امن هستند. اگر چنین باشد، مهاجمان تمایلی به تلاش برای ورود به شبکه شما برای فعالیت های شرور ندارند.

9. به کارکنان خود آموزش دهید

اگر کارمندان یا کاربران ندانند چه می‌کنند، ممکن است اجرای سیاست‌های امنیتی کافی نباشد. به عنوان مثال، یک ایمیل ساده می تواند کل شبکه شما را در معرض خطر قرار دهد، اگر کسی به آن علاقه پیدا کند. بنابراین، با آموزش های اولیه برای اقدامات امنیتی استاندارد، شما و کاربرانتان می توانید از حملات رایج مانند فیشینگ جلوگیری کنید.

10. دسترسی و مدیریت هویت

Identity Access and Management (IAM) چارچوبی برای مدیریت کاربران، گذرواژه‌ها و سطوح دسترسی است. این چارچوب باید به شما اجازه دهد که به جای رویه‌های دستی، همه چیزهایی را که دارید با فناوری‌ها و سیاست‌ها خودکار کنید. در حالی که کارها را آسان می کند، هزینه بهبود امنیت کسب و کار شما را نیز کاهش می دهد.

در مورد عملیات از راه دور، اگر اقدامات مناسب را انجام ندهید، می تواند کل دسترسی را مختل کند که منجر به انواع مشکلات شود. البته، دسترسی از راه دور باعث راحتی می‌شود، اما دانستن ابزارها و راه‌حل‌های مناسب باید تجربه را برای کاربران بهبود بخشد. ایمن کردن دسترسی از راه دور می تواند بسیار دشوار باشد، اما برداشتن یک قدم در یک زمان باید به تضمین یک محیط کاری آرام کمک کند. همانطور که تقاضا برای کار از راه دور افزایش می یابد، شما دائماً راه حل های جدیدی برای سهولت این روند پیدا خواهید کرد. بهترین کار این است که همیشه گزینه‌های منحصربه‌فرد بیشتری برای ایمن کردن دسترسی از راه دور و در عین حال آسان و راحت‌تر بودن کارها را بررسی کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا