موبایل و تبلت

سامسونگ توسعه دوباره هسته های CPU پیشرفته را آغاز خواهد کرد

بر اساس شایعه جدیدی که از در کره جنوبی منتشر شده، سامسونگ یک تیم داخلی را برای کار بر روی توسعه هسته های سفارشی CPU خود جمع کرده است. اینها در ابتدا مبتنی بر ARM خواهند بود و در سال 2025 در یک چیپست با نام تجاری گلکسی به نمایش در خواهند آمد.

بخش جالب‌تر این گزارش نشان می‌دهد که از سال 2027، سامسونگ هسته‌های CPU خود را توسعه خواهد داد که از طرح‌های ARM استفاده نمی‌کنند. ظاهراً این موارد در محصولات ساخته شده توسط سامسونگ مانند تلفن های هوشمند رده بالا ظاهر می شوند. منطق در اینجا آشکارا کنترل هر چه بیشتر محصول و همه چیز است. از سوی دیگر سامسونگ قبلاً با یک تیم اختصاصی در آستین، تگزاس این کار را انجام داده است.

علیرغم همکاری همه جانبه اخیرش با کوالکام برای سری گلکسی S23. به نظر می‌رسد این شرکت هنوز احساس می‌کند که استفاده از هسته‌های CPU خود، پیشرفت‌های بزرگی در بهینه‌سازی گوشی‌های هوشمندش به همراه خواهد داشت. با این حال، بدون ARM قدم بسیار بزرگی خواهد بود، و بنابراین ما بیشتر به سمت این فرض تمایل داریم که گزارش ممکن است این واقعیت را اشتباه گرفته باشد. سامسونگ همچنان می‌تواند از طراحی‌های ARM به شدت سفارشی‌شده استفاده کند، درست مانند کوالکام، برای موفقیت در رقابت با کوالکام و مدیاتک، نیازی به توسعه کامل هسته‌های CPU به تنهایی ندارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا