نرم افزار و اینترنت

آشنایی با 10 ویجت کاربردی برای ویندوز 11

ویندوز 11 با چندین ویجت مفید از قبل بارگذاری شده که می توانید از آنها برای دریافت اطلاعات سریع در مورد آنچه به آن علاقه دارید استفاده کنید. همچنین می توانید ویجت های شخص ثالث را به رایانه خود اضافه کنید و عملکردهای رایانه خود را گسترش دهید. در این مقاله به برخی از بهترین ویجت های موجود اشاره خواهیم کرد.

1. Outlook Calendar

برای نگاهی سریع به همه رویدادهای تقویم خود و حتی ایجاد رویدادهای جدید، ویجت استوک Outlook Calendar را به نوار ابزارک خود اضافه کنید. سپس یک تقویم کوچک خواهید دید که تمام رویدادهای اضافه شده شما را نمایش می دهد و همچنین دکمه ای برای ایجاد رویدادهای جدید ارائه می دهد. شما می توانید این ویجت را برای بزرگ یا کوچک کردن آن سفارشی کنید.

2. Photos

ویجت Photos اساساً تصاویر ذخیره شده در حساب OneDrive شما را واکشی می کند و آنها را به صورت نمایش اسلاید در نوار ابزارک شما نمایش می دهد. عکس های شما با انتقال های بسیار زیبا حرکت می کنند. به‌طور پیش‌فرض، ویجت روی “small” تنظیم شده است، بنابراین اگر می‌خواهید عکاسی شگفت‌انگیز خود را منفجر کنید، تنظیمات را برای بزرگ‌تر کردن آن تنظیم کنید.

3. Weather

یکی از راه‌های دیدن سریع پیش‌بینی هوای امروز این است که ویجت آب و هوا را به نوار ابزارک‌های خود اضافه کنید. این ویجت اطلاعات آب و هوای فعلی را واکشی می کند و آنها را به سبکی فشرده نمایش می دهد. همچنین یک نقشه و دمای فعلی را نشان می دهد. می‌توانید واحد دما را به گونه‌ای تنظیم کنید که درجه سانتیگراد یا فارنهایت را نشان دهد، بسته به اینکه در کدام بخش از جهان هستید.

4. Traffic

به جایی می روید و می خواهید به سرعت بدانید که در جاده چه انتظاری دارید؟ ویجت Traffic را اضافه کنید و اطلاعات ترافیک اطراف خود را درست در نوار ابزارک خود خواهید داشت. این ویجت به طور خودکار مکان فعلی شما را واکشی می کند و به شما امکان می دهد بدانید جاده ها در حال حاضر چگونه هستند. همچنین در صورت وجود مسدودی ترافیک در نزدیکی شما، هشداری را در نوار وظیفه به شما نشان می دهد. همچنین می توانید به صورت دستی آدرسی را وارد کنید تا داده های ترافیک آن مکان را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید آن را سفارشی کنید، ویجت در سه اندازه مختلف ارائه می‌شود.

5. Sports

اگر از علاقه‌مندان به ورزش هستید و نمی‌خواهید هیچ به‌روزرسانی بازی را از دست بدهید، ویجت Sports ویندوز 11 را برای مشاهده سریع نمرات انواع بازی‌هایی که در دنیا انجام می‌شوند، دریافت کنید. شما می توانید بازی ها و همچنین تیم هایی را که این ویجت امتیازات آنها را نمایش می دهد انتخاب کنید.

6. To Do

ویجت To Do از برنامه To Do مایکروسافت می آید که در آن می توانید کارهای روزمره خود را ایجاد و مدیریت کنید. با استفاده از این ویجت، می‌توانید کارهای انجام شده خود را ببینید، کارهای جدید ایجاد کنید، و حتی کارهای موجود را به‌عنوان انجام‌شده علامت‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از خود ویجت، وظایف مهم خود را در فهرست ستاره‌دار کنید، که راهی عالی برای سازماندهی فهرست‌های کارهایتان است.

7. Watchlist

Watchlist یک ویجت ردیاب قیمت سهام است که آخرین قیمت سهام مختلف در جهان را نمایش می دهد. می‌توانید فهرست سهام ویجت را سفارشی کنید تا فقط مواردی را که به آن‌ها علاقه دارید نمایش دهد و همه چیز را کنار بگذارد. همچنین می توانید ویجت را بزرگ کنید تا سهام بیشتری را برای آن نمونه کارها بزرگتر نشان دهد.

8. Entertainment

با استفاده از ویجت Entertainment، می‌توانید با جدیدترین و بهترین فیلم‌ها و نمایش‌های منتشر شده در اطراف خود آشنا شوید. ویجت در مورد جدیدترین فیلم‌ها، نمایش‌ها و سایر محتوای سرگرمی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید به شما اطلاع می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ برنامه یا فیلم هیجان‌انگیزی را در اطراف خود از دست نخواهید داد.

9. Widget Launcher

Widget Launcher یک ویجت شخص ثالث برای ویندوز 11 است که چندین گجت را به همراه دارد. به یک ابزار به عنوان یک ابزار جداگانه در یک ویجت فکر کنید که به یک کار خاص اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، این ویجت دارای یک ساعت جهانی است که زمان کشورهای مختلف را نشان می دهد، یک فیدخوان RSS که به شما امکان می دهد فیدهای سایت های مورد علاقه خود را بخوانید. این ویجت دارای چندین پوسته است که به شما امکان می دهد ظاهر آن را شخصی سازی کنید.

10. Desktop Gadgets

Desktop Gadgets یکی دیگر از راه‌اندازهای ویجت برای ویندوز 11 است که چندین ویجت مفید را به رایانه شما اضافه می‌کند. شما با این ویجت یک ساعت جهانی، مانیتور CPU، نوار آب و هوا، برنامه یادداشت‌ها و موارد دیگر دریافت می‌کنید. همه این ابزارک ها بسیار قابل تنظیم هستند، به این معنی که می توانید آنها را به دلخواه تغییر دهید تا مرتبط ترین اطلاعات را برای شما نمایش دهند.

نحوه دسترسی به ویجت ها در ویندوز 11

مشاهده ویجت ها در ویندوز 11 به آسانی کلیک کردن روی یک گزینه یا فشار دادن میانبر صفحه کلید است. اگر می خواهید از میانبر صفحه کلید استفاده کنید، سپس Windows+W را روی صفحه کلید خود فشار دهید. به سرعت نوار ابزارک رایانه خود را خواهید دید. راه دیگر برای راه‌اندازی نوار ویجت ها، کلیک کردن روی نماد آب‌وهوا در گوشه پایین سمت چپ صفحه‌نمایش است. همان نوار ویجتی را که می توانید با میانبر صفحه کلید راه اندازی کنید باز می کند.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا