نرم افزار و اینترنت

با قابلیت جدید ویز، نزدیکترین ایستگاه شارژ مناسب خودروتان را پیدا کنید

دفعه بعد که در حال رانندگی هستید و نیاز به پیدا کردن یک ایستگاه شارژ EV دارید، ممکن است به یک اپلیکیشن کمتر نیاز داشته باشید. گوگل اکنون مکان های ایستگاه های شارژ را متناسب با خودروی خاص آنها در اختیار کاربران Waze قرار می دهد.

گوگل از پایان سال 2021 به کاربران Waze این امکان را داده است که ایستگاه های شارژ را در طول درایو خود پیدا کنند. اما، این به روز رسانی یک تغییر کوچک اما قابل توجه است. فقط مدل خودرو و رابط‌های شارژ را با گوگل به اشتراک بگذارید و Waze ایستگاه‌های شارژ سازگار با اطلاعات داده شده را نشان می‌دهد. دیگر تماشای کاهش شدید باتری خود برای رسیدن به یک درگاه شارژ ناسازگار نیست.

فروش خودروهای برقی در سراسر جهان به طور تصاعدی در حال رشد است. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، در سال 2012 تنها 120000 خودروی برقی در سطح جهان فروخته شد. در عرض یک دهه، همین تعداد خودروی الکتریکی در هفته فروخته می‌شد. سپتامبر گذشته، پرزیدنت بایدن هدفی را تعیین کرد که 50 درصد از خودروهای فروخته شده در سراسر آمریکا در سال 2030 الکتریکی باشند.

در راستای این تغییر، شرکت‌های آمریکایی بیش از 700 میلیون دلار برای شارژ خودروهای الکتریکی در سال 2022 صرف کردند. این ویژگی طی چند هفته آینده در سطح جهانی عرضه خواهد شد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا