مزایای اضافه کردن تلفن ویپ برای سازمان های کوچک و متوسط؛ فناوری ای که یک کسب و کار کوچک به آن متکی باشد می تواند عامل تعیین کننده ای بین رشد استثنایی و رکود متوسط به حساب بیاید.  از زمان طراحی و معرفی اولین سیستم تلفن تجاری VoIP (Voice Over Internet Protocol) در سال 1995، کسب و کارها به صورت پیوسته راه خود را از سیستم های تلفنی کلاسیک مبتنی بر خط ثابت یا همان سنتی آنالوگ به راه حل های مدرن و مبتنی بر وب در پیش گرفتند.

بنابراین واقعاً چه چیزی شرکت ها را ترغیب می کند که ابزارهای سنتی را کنار گذاشته و از VoIP استفاده کنند؟ و مهمتر از آن، آیا این حرکت برای شرکت شما مناسب است یا خیر، ما به این بحث VoIP و تلفن ثابت می پردازیم و به صاحبان مشاغل کوچک با رویاهای بزرگ کمک خواهیم کرد تا تصمیمات مطمئن تری در مورد ارتباطات شرکت خود داشته باشند.

VoIP چه خدماتی ارائه می دهد

شما از قبل می دانید تلفن ثابت چیست، اما ممکن است دقیقاً ندانید که نحوه کار آن به چه صورت است. اساساً، تماس‌های تلفنی سنتی یا کلاسیک، صدای شما را به یک سری سیگنال های الکتریکی تبدیل خواهد کرد که با استفاده از یک سری سیم های مسی گسترده و خطوط تلفن به هم پیوسته به صورت صدا در انتهای دیگر ظاهر می شوند.

از جانبی دیگر، VoIP به آن همه اتصال فیزیکی نیاز ندارد. به عبارت ساده، سیستم های VoIP صدا را با استفاده از اینترنت ارسال و دریافت خواهند کرد. به این معنی که، تنها زیر ساختی که برای برقراری تماس تلفنی نیاز دارید (از هر کجا) یک اتصال وب پایدار است.

چگونه VoIP با انواع دیگر خدمات تلفن مقایسه می شود

در مقایسه با تلفن ثابت، VoIP مزایای زیادی را ارائه داده است. در اینجا واضح ترین مزایا برای مشاغل کوچک آورده شده است، در ادامه همراه ما باشید،

دسترسی: VoIP به یک ساختمان اداری فیزیکی یا یک تلفن رومیزی دستی متصل به دیوار محدود نمی شود. این بدان معنی است که تیم شما می تواند با اتصال به اینترنت در هر جایی صحبت کند. با کسب وکارهای بیشتری که به کارگران از راه دور و/یا سیاست‌های کار از خانه افتخار می‌کنند، انعطاف‌پذیری VoIP برای تیم‌های سراسر جهان حیاتی شده است.

مقرون به صرفه بودن: یکی از بزرگترین جذابیت های VoIP برای مشاغل کوچک، حداقل هزینه نصب، نگهداری و راه اندازی است. طبق تحقیقات فعلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که VoIP هزینه‌های مربوط به تلفن را برای کسب و کار متوسط 40 تا 80 درصد کاهش دهد. این ها صرفه جویی در هزینه ها به حساب می آیند که می توانند برای رشد کسب و کار شما به جای پرداخت هزینه برای فناوری قدیمی استفاده شوند.

مقیاس پذیری: وقتی همه چیز عالی پیش می رود و کسب و کار رونق می گیرد، مقیاس بندی سریع به یک اولویت تبدیل می شود. VoIP به شما امکان می دهد از فرصت های رشد خود استفاده کنید، نه اینکه منتظر خریدهای جدید تلفن و نصب تلفن ثابت باشید.

افزودن شماره جدید به سیستم تلفن VoIP نیازی به درخواست بخش فناوری اطلاعات ندارد. در واقع، به چیزی بیش از چند کلیک ماوس نیاز ندارد. گسترش و انقباض فصلی برای مشاغل تجارت الکترونیک می تواند ساده تر از همیشه باشد زیرا می توانید در طول زمان متناسب با نیازهای خود را تنظیم کنید. در نهایت شما می توانید طبق شرایط خود رشد کنید.

سادگی: سهولت استفاده از سیستم VoIP از نرم افزار مدرن و رابط های کاربر پسند ناشی می شود. نیروی کار امروزی به استفاده از محصولات دیجیتالی مبتنی بر وب عادت کرده است که می توانند آنها را آزمایش کرده و به سرعت یاد بگیرند.

مدیران می‌توانند در این سیستم‌ها بسیار سریع‌تر از تنظیمات دستی آموزش ببینند. و بدون نیاز به تلفن های فیزیکی و تعمیر و نگهداری مداوم، مدیران می توانند به جای طرح سوالات عیب یابی کارمندان گیج، بر رشد تیم خود تمرکز کنند.

VoIP به چه نوع راه اندازی فناوری و اتصال اینترنتی نیاز دارد

اکنون که می دانید استفاده از VoIP آسان ترین گزینه است، می تواند در هزینه شما صرفه جویی کرده و به اندازه کافی انعطاف پذیر به حساب می آید تا در هر مکانی از آن استفاده کنید، ممکن است تعجب کنید که راه اندازی آن تلفن ویپ سخت ترین حالت را دارد؛ اما احتمالا ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

اولین کاری که هر ارائه دهنده خدمات VoIP تجاری معتبر در طول راه اندازی اولیه انجام می دهد این است که مطمئن شوید اتصال اینترنتی محکمی در اختیار دارید که می تواند از تماس های مبتنی بر وب پشتیبانی کند. این فرآیند همچنین شاید مستلزم پیکربندی مجدد شبکه شما برای رزرو پهنای باند کافی برای تماس های تلفنی شما نیز باشد و به شما کمک می کند تا از مسائل آزار دهنده مانند قطع شدن تماس ها و زمان تاخیر جلوگیری کنید.

مزایای اضافه کردن تلفن ویپ برای سازمان های کوچک و متوسط

این پاسخ به عواملی از صنعت عملیاتی تا استراتژی تجاری نیاز دارد. ارائه توانایی به عوامل پشتیبانی برای ادغام ابزارهای خود در یک نمای واحد به آن ها این امکان را می دهد سریع تر، هوشمندتر و کارآمدتر فعالیت کنند. کارکنان پشتیبانی در حال حاضر جریان های زیادی برای پیگیری دارند، از ایمیل ها و چت ها گرفته تا نرم افزار CRM و اسناد محصول؛ بنابراین دشوار است که بدانید چه اطلاعاتی کجا هستند.

توانایی ادغام تمام این زمینه دیجیتال در یک سیستم تلفن مبتنی بر نرم افزار به عوامل کمک می کند تا بر روی خود مکالمه تمرکز بهتری داشته باشند. بنابراین تا زمانی که یک نماینده به تلفن پاسخ می دهد، آن ها آماده هستند تا تجربه ای متناسب و فردی با اتکا بر مزایای اضافه کردن تلفن ویپ برای سازمان های کوچک و متوسط ارائه دهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *