آموزش

3 روش بازیابی فایل های پاک شده از کارت SD

کارت‌های SD فضای ذخیره‌سازی زیادی را در یک بسته کوچک فراهم می‌کنند و برای دستگاه‌های قابل حمل مانند دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند ایده‌آل هستند. شما باید به کارت SD خود اعتماد زیادی داشته باشید تا با ارزش ترین عکس ها، فیلم ها و سایر فایل های ذخیره شده خود را روی آن بگذارید.

کارت های SD به دلایل مختلفی می توانند داده ها را از دست بدهند یا خراب کنند. از دست دادن برق در حین انتقال فایل، سیستم عامل معیوب و حتی خطای کاربر می تواند منجر به حذف یا از بین رفتن فایل های ارزشمند شما شود. اما آیا می توانید اطلاعات را از کارت SD بازیابی کنید؟ بله؛ همین امر برای هر داده ای روی کارت های SD شما صدق می کند. حذف داده ها از کارت SD آن را به طور کامل حذف نمی کند، اما از دید کاربر غیرقابل دسترسی است. با این حال، تا زمانی که داده‌های جدید روی کارت SD بازنویسی نکنند، داده‌ها در واقع از کارت SD حذف نمی‌شوند.

بهترین نرم افزار برای بازیابی فایل های پاک شده از کارت SD

استفاده از نرم افزار برای بازیابی اطلاعات کارت SD بسیار ساده تر از انجام آن توسط خودتان است. ابزار Tenorshare 4DDiG Data Recovery می‌تواند به سرعت فایل‌های حذف شده را از کارت‌های SD بازیابی کند. با این حال، بهترین گزینه این است که می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید. در اینجا برخی از ویژگی های Tenorshare 4DDiG آورده شده است:

  • بازیابی اطلاعات از لپ تاپ/رایانه، درایوهای اینترنال و اکسترنال، فلش دیسک USB، کارت SD و غیره.
  • بازیابی فایل های از دست رفته به دلیل حذف تصادفی، فرمت کردن، پارتیشن از دست رفته، خرابی، خرابی سیستم، حمله ویروس و غیره.
  • بازیابی بیش از 1000 نوع فایل از جمله عکس، فیلم، اسناد و صدا.

برای دانلود ابزار بازیابی رایگان، به وب سایت Tenorshare 4DDiG بروید. پس از اتمام دانلود فایل، نرم افزار را نصب کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. هنگامی که ابزار Tenorshare 4DDiG Data Recovery را راه اندازی کردید، لیستی از تمام درایوهای ذخیره سازی متصل به رایانه خود را مشاهده خواهید کرد. مطمئن شوید که کارت SD شما به دستگاه شما متصل است و آن را از لیست انتخاب کنید.

اکنون می توانید نوع فایلی را که می خواهید در کارت SD خود جستجو کرده، انتخاب کنید. این فرآیند بسته به ظرفیت کارت SD شما و سرعت نامی آن ممکن است کمی طول بکشد.

می توانید قبل از اینکه اسکن کارت SD شما کامل شود، به جستجوی فایل های حذف شده خود بپردازید. هنگامی که عکس، ویدیو یا فایل های دیگری را که می خواهید نگه دارید پیدا کردید، آنها را از لیست انتخاب کنید و روی دکمه Recover کلیک کنید تا فایل روی کارت SD خود بازیابی شود. اکنون که می دانید چگونه داده ها را از کارت SD با استفاده از 4DDiG بازیابی کنید، روش های دیگر در این لیست کار بسیار زیادی به نظر می رسند.

نحوه بازیابی فایل های پاک شده از کارت SD بدون نرم افزار

در کنار Tenorshare 4DDiG، می‌توانید اطلاعات کارت SD حذف شده را با استفاده از روش‌های مختلف DIY بازیابی کنید. نرم افزار اختصاصی به احتمال زیاد نتایج مورد نظر شما را ارائه می دهد، اما این روش ها نیز به خوبی کار می کنند.

روش 1: بازیابی اطلاعات کارت SD با خط فرمان

خط فرمان ویندوز یک ابزار قدرتمند است و می تواند به شما در بازیابی فایل های کارت SD از دست رفته کمک کند. با اتصال کارت SD خود به رایانه خود شروع کنید و ابزار Command Prompt را به عنوان مدیر اجرا کنید. از دستور chkdsk با حرف خاص اختصاص داده شده به کارت SD خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کارت SD شما درایو F باشد، دستور شما مانند “chkdsk F: /f” خواهد بود.

 Y را تایپ کرده و Enter را بزنید تا دستور تایید شود و سپس F را تایپ کرده و دوباره enter را بزنید. در نهایت، “attrib -h -r -s /s /d *.*” را در پنجره تایپ کنید و اینتر را بزنید. هر فایل حذف شده ای که روی کارت SD باقی می ماند در یک پوشه جدید ظاهر می شود.

روش 2: بازیابی اطلاعات از کارت SD با وان درایو

ابزارهای ذخیره سازی ابری مانند OneDrive به طور فزاینده ای محبوب می شوند. این نوع ابزار می‌تواند به‌طور خودکار از عکس‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌هایی که ایجاد می‌کنید، نسخه پشتیبان تهیه کند، البته تا زمانی که کارت SD شما به رایانه شما متصل باشد. زمانی که فایل‌ها را گم می‌کنید و راهی برای بازیابی آنها پیدا نمی‌کنید، بررسی ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری شما می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. اگر از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه شده است، می توانید به راحتی آن را به کارت SD بازیابی کنید، مثل اینکه هیچ اتفاقی برای آن نیفتاده است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا