از زمان انتشار در سال 2021، یکی از دائمی‌ترین انتقادات به ویندوز 11، مدیریت پیش‌فرض‌های اپلیکیشن توسط مایکروسافت بوده است. در مقایسه با ویندوز 10، سیستم عامل جدیدتر دور شدن از پیشنهادات شخص اول شرکت را برای کاربران پیچیده تر کرده است.

به عنوان مثال، اگر نمی خواهید Edge هر بار که روی یک صفحه وب یا PDF کلیک می کنید باز شود، مجبور هستید منوی تنظیمات ویندوز 11 را اجرا کنید و برنامه پیش فرض را بر اساس فایل و نوع پیوند تغییر دهید. این یک فرآیند غیر ضروری طولانی است که شخصی سازی ویندوز 11 را پیچیده می کند. مایکروسافت بالاخره به برخی از این انتقادات رسیدگی می کند. در یک پست وبلاگی که روز جمعه (از طریق Bleeping Computer) منتشر شد، این شرکت گفت که “رویکرد طولانی مدت خود را برای کنترل کردن افراد بر تجربه رایانه ویندوزی خود مجدداً تأیید می کند.”

مایکروسافت قابلیتی را اعلام کرد که به گفته آن کاربران ویندوز 11 کنترل تغییرات پیش‌فرض برنامه‌هایشان را تضمین می‌کند. اواخر امسال، این شرکت یک شناسه منبع یکنواخت پیوند عمیق (URI) را معرفی می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد وقتی کاربران می‌خواهند نحوه پاسخ‌دهی ویندوز 11 به پیوندها و انواع فایل‌های خاص را تغییر دهند، به بخش صحیح منوی تنظیمات بفرستند.

مایکروسافت می‌گوید همچنین به کاربران کنترل بیشتری بر روی برنامه‌هایی که به دسکتاپ، منوی استارت و نوار وظیفه پین می‌شوند با یک API عمومی جدید می‌دهد که از شما درخواست می‌کند قبل از اینکه برنامه‌ها در آن عناصر رابط نمایش داده شوند، مجوز بدهید. هر دو ویژگی ابتدا برای رایانه های ثبت نام شده در کانال توسعه دهنده Windows Insider Dev در ماه های آینده پیش از انتشار عمومی ویندوز 11 عرضه می شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *