اگر در روزهای اخیر از مایکروسافت اج استفاده کرده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که کوپایلت به آرامی راه خود را آغاز کرده است. غول ردموندی به آرامی ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در تمام نرم افزارها، خدمات و وب سایت های خود اضافه می کند و اج نیز از این قاعده مستثنی نیست. ابتدا با یک رابط چت بات ساده شروع شد و اکنون به ویژگی های بیشتر و بیشتری در مرورگر گسترش یافته تا اینکه استفاده از اج بدون دیدن کوپایلت در جایی دشوار شد.

اکنون، به نظر می رسد که مایکروسافت موج جدیدی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کوپایلت اضافه می کند. این شامل افزودن ویژگی Copilot Notepad، به‌علاوه ادغام Designer است که می‌تواند به شما در ویرایش تصویری که آنلاین پیدا می‌کنید کمک کند. طبق گفته سایت Windows Latest، مایکروسافت اج در حال دریافت دو ابزار قدرتمند هوش مصنوعی است که در حال حاضر، این ویژگی ها در نسخه منتشر شده مرورگر موجود نیستند. این نسخه ای است که به طور پیش فرض روی رایانه ویندوز نصب می شود.

این دو ویژگی فقط در کانال Canary یافت می‌شوند، جایی که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های مرورگر خود را قبل از انتشار برای عموم آزمایش می‌کند. در حالی که هیچ تضمین دقیقی وجود ندارد که آنها به کانال انتشار دسترسی پیدا کنند، ویژگی‌ها معمولاً آن را تا آخر راه می‌سازند. اولین مورد از دو ویژگی مجهز به هوش مصنوعی، ادغام Designer آن است.

مایکروسافت اج با یک گزینه کاربردی “Edit image” ارائه می‌شود، که در آن می‌توانید روی تصویری که در یک وب‌سایت می‌بینید کلیک راست کنید، آن گزینه را انتخاب کنید و قبل از ذخیره کردن تصویر، آن را مطابق میل خود ویرایش کنید. این ویژگی خیلی پیشرفته نیست و احتمالاً می خواهید از یک ویرایشگر تصویر برای اصلاحات عمیق تر استفاده کنید، اما وجود دارد.

با این حال، مایکروسافت می خواهد آن را تغییر دهد. با آخرین نسخه مایکروسافت Edge Canary، انتخاب “edit image” به جای آن، Designer را نشان می‌دهد. اگر اولین بار است که نام آن را می شنوید، Designer گزینه اصلی مایکروسافت برای ویرایش و تولید تصویر با هوش مصنوعی است. اگر تا به حال یک تصویر هوش مصنوعی با Copilot ایجاد کرده اید، احتمالاً از طریق Designer انجام شده است. این برنامه پیشرفته به شما امکان می دهد اقدامات پیشرفته تری مانند حذف پس زمینه انجام دهید.

علاوه بر ادغام Designer، کوپایلت نوت بوک نیز راه خود را به مرورگر باز می کند. این ابزاری است که می‌توانید از قبل در نسخه وب Copilot استفاده کنید، که به شما محدودیت 18000 کاراکتری برای مجسمه‌سازی یک درخواست می‌دهد (بسیار بیشتر از حد معمول 4000 کاراکتر). این به شما امکان می دهد زمینه بسیار بیشتری را اضافه کنید و اگر می خواهید متنی به Copilot بدهید تا آن را تجزیه و تحلیل و تغییر دهید مفید است.

نوت بوک همچنین سبک چت که Copilot معمولی استفاده می کند را ندارد. به جای مکالمه با ربات چت، در عوض به آن اعلان می‌دهید و از آن می‌خواهید در خلاء پاسخ بدهد. این یک راه خوب برای بهینه سازی یک اعلان است بدون اینکه تحت تأثیر پاسخ های قبلی باشد.. برای مدتی این ویژگی فقط در نسخه وب Copilot در دسترس بود. با این حال، در آخرین ساخت Canary، ویژگی Notebook در ابزار Copilot ظاهر شده که می توانید از طریق دکمه در سمت راست بالا باز کنید. این بدان معنی است که شما می توانید مقادیر زیادی متن را بدون توجه به اینکه در چه وب سایتی هستید تولید کنید.

هر دوی این ویژگی ها به طور پیش فرض فعال نیستند. باید روی میانبر Canary کلیک راست کنید، “Properties” را انتخاب کنید، در کادر “Targets” کلیک کنید و متنی را به انتهای هدف اضافه کنید تا قفل هر ویژگی باز شود. برای ویژگی Designer، عبارت “–enable-features=msEditImageWithDesigner,” را وارد کنید.  همچنین برای ویژگی Notebook، عبارت “–enable-features=msEdgeChatNotebookHeaderIcon.” را وارد کنید. با این حال، این ویژگی ها هنوز برای همه کاربران قناری عرضه نشده، بنابراین ممکن است فوراً به آنها دسترسی نداشته باشید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *