سخت افزار

سامسونگ تراشه Exynos Connect U100 را برای خودروها معرفی کرد

سامسونگ امروز اولین چیپست اولترا واید باند (UWB) خود را با نام Exynos Connect U100 معرفی کرد. راه حل جدید UWB با دقت سانتی متری تک رقمی برای استفاده در دستگاه های موبایل، خودرو و اینترنت اشیا (IoT) بهینه شده و اطلاعات دقیق فاصله و مکان را ارائه می دهد. سامسونگ همچنین از «Exynos Connect» رونمایی کرد، یک نام تجاری جدید که راه‌حل‌های ارتباطی بی‌سیم کوتاه برد خود، مانند UWB، بلوتوث و وای‌فای را که برای تسهیل دنیای بیش از حد متصل ضروری هستند، ادغام می‌کند. Joonsuk Kim، معاون اجرایی تیم توسعه اتصال گفت:

Exynos Connect U100 ما قابلیت‌های پیچیده محدوده و موقعیت‌یابی را با امنیت قوی ترکیب می‌کند تا اتصال بیش از حد بین افراد و اشیاء روزمره را امکان‌پذیر کند و به طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی جدید در موقعیت‌یابی و ردیابی مکان کمک کند. در Samsung Electronics با تکیه بر رهبری فناوری خود در فناوری‌های ارتباطات، ما متعهد به ایجاد نوآوری در راه‌حل‌های ارتباطی کوتاه‌برد هستیم تا نحوه اتصال و ارتباط ما با دنیای اطرافمان را تغییر دهیم.

UWB یک فناوری ارتباط بی سیم با برد کوتاه است که در یک طیف فرکانس وسیع عمل می کند و امکان انتقال سریع داده ها را با توان کم فراهم می کند. UWB با توانایی خود در گرفتن داده های مکانی و جهتی بسیار دقیق، در صنایع مختلف از جمله صنایعی که با پرداخت از راه دور، کلیدهای هوشمند، خانه های هوشمند و کارخانه های هوشمند سروکار دارند، در حال افزایش است.

Exynos Connect U100 سامسونگ با استفاده از اندازه‌گیری‌های زمان رسیدن (ToA) و زاویه ورود سه بعدی (AoA) دقت تک رقمی سانتی‌متر و زیر پنج درجه را ارائه می‌کند. این امر به ویژه هنگام ردیابی مکان در محیط های داخلی چالش برانگیز که GPS در دسترس نیست و همچنین برای برنامه های AR و VR که نیاز به ردیابی دقیق و در زمان واقعی افراد در حال حرکت دارند، مفید است.

U100 فرکانس رادیویی (RF)، باند پایه، حافظه جاسازی شده فلش (eFlash) و IP مدیریت انرژی را در یک تراشه واحد ادغام می‌کند که آن را برای استفاده در دستگاه‌های فشرده ایده‌آل می‌کند. U100 از طریق حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند عمر باتری راه حل های موبایل و خودرو و همچنین دستگاه های IoT مانند برچسب های ردیابی هوشمند را که با باتری هایی با ظرفیت انرژی محدود کار می کنند، به حداکثر برساند. برای برقراری ارتباط قابل اعتماد، U100 همچنین به یک تابع STS و یک موتور رمزگذاری سخت افزاری امن برای جلوگیری از هک خارجی مجهز شده است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا