نرم افزار و اینترنت

واتس اپ بزودی سه ویژگی امنیتی جدید را اضافه خواهد کرد

متا اعلام کرده است که در ماه های آینده سه ویژگی امنیتی جدید را به واتس اپ اضافه خواهد کرد. ویژگی های جدید شامل Account Protect, Device Verification و Automatic Security Codes است. این ویژگی‌ها با ویژگی‌های امنیتی موجود مانند تأیید دو مرحله‌ای، پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده سرتاسر و پیام‌های رمزگذاری‌شده همراه خواهند بود.

با استفاده از Account Protect، واتس‌اپ اکنون از شما می‌خواهد که در دستگاه قدیمی خود تأیید کنید که می‌خواهید از برنامه در دستگاه جدیدی استفاده کنید. متا توضیح نداده که اگر دستگاه قدیمی خود را گم کنید چه اتفاقی می افتد، اما احتمالاً این مانع از راه اندازی دستگاه جدید شما نمی شود. بررسی امنیتی جدید فقط برای ایجاد امنیت کمی بیشتر طراحی شده است.

با Device Verification، متا بررسی هایی را در پس زمینه انجام می دهد تا تأیید کند که واقعاً شما پیام ارسال می کنید. این شرکت بیان کرد که دلیل اصلی اضافه کردن این ویژگی محافظت در برابر مشتریان غیر رسمی واتس اپ است. گفته می شود مشتریان جعلی واتس اپ می توانند کلیدهای احراز هویت شما را برای ارسال هرزنامه بدزدند. با این ویژگی، کاربران بدون نیاز به انجام کاری از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

آخرین افزوده شده، Automatic Security Codes است، این ویژگی از چیزی به نام شفافیت کلید استفاده می کند. این به طور خودکار بررسی می‌کند که شما با شخصی که با او گپ می‌زنید، ارتباط امنی دارید. می‌توانید در ماه‌های آینده به تب رمزگذاری در واتس‌اپ بروید تا ببینید آیا چت‌ها ایمن هستند یا خیر.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا