سخت افزار

معرفی تراشه های سری AMD Ryzen Z1 برای کنسول های دستی بازی

AMD امروز چیپست های سری Ryzen Z1 خود را معرفی کرد که برای نسل بعدی کنسول های دستی بازی ساخته شده اند. Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme مبتنی بر معماری 4 نانومتری Ryzen Zen 4 بوده و دارای پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 هستند. AMD اشاره کرد که Ryzen Z1 و Z1 Extreme به طور موقت در انحصار ایسوس خواهند بود، اگرچه سایر سازندگان سخت افزار ممکن است به این خط بپیوندند.

AMD Ryzen Z1 یک پردازنده 6 هسته ای Zen 4 با 12 رشته را ارائه می کند در حالی که سمت گرافیک توسط چهار هسته RDNA 3 پوشانده شده است. در مجموع 22 مگابایت کش موجود است. AMD ادعا می کند که چیپست Ryzen Z1 قادر به عملکرد گرافیکی 2.8 ترافلاپس است. Ryzen Z1 Extreme دارای پردازنده 8 هسته ای Zen 4 با 16 رشته و 12 هسته گرافیکی RDNA 3 با حافظه کش 24 مگابایتی است. Ryzen Z1 Extreme دارای عملکرد گرافیکی تا 8.6 ترافلاپس است.

در مورد اعداد واقعی، AMD نموداری از نمونه های مهندسی Z1 و Z1 Extreme را با چند عنوان بازی محبوب با وضوح 1080p و تنظیمات پایین به اشتراک گذاشته است. هر دو چیپست جدید از اتصال USB 4 و همچنین حافظه LPDDR5 و LPDDR5X پشتیبانی می کنند. چیپست‌های جدید همچنین ارتقاء مقیاس Radeon Super Resolution (RSR)، Radeon Chill، Radeon Image Sharpening و AMD Link را به همراه خواهند داشت. در بیانیه مطبوعاتی AMD همچنین می گوید Asus ROG Ally با هر دو چیپست جدید Z1 ارائه خواهد شد. ایسوس قیمت و در دسترس بودن ROG Ally را در 11 می اعلام خواهد کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا